Gå til innhold

Golf 1 MX 1979 modell

Ranger emnet


Cheron

Anbefalte innlegg

Ramla over enda en Golf 1 i dag som jeg bare måtte kjøpe. Kjørt 156000 km, èn eiers bil siden 1979. Stått i garasje i hele sitt liv. Gammelt ektepar som eide denne...

 

Denne blir vel mitt nye prosjekt når 81 modellen er ferdig :)

 

Litt fakta:

 

1.1 motor med 50 hester

Et lite hull helt øverst i inneskjermen

Bulk på begge forskjemer etter den harde vinteren i fjor/år. ( derfor den selges da de begynte å bli for gamle til å kjøre bil)

Hel og pen ellers

Null rust på kanaler

Hjulbuene ser fine ut, men er nok rust bak disse skjerm"beskyttere" som gamlefar kalte dem. Satt på på 80 tallet en gang. Så er nok rust bak der desverre. Men ingen bobler etc rundt. Så er lov å håpe.

Strøkent interiør! Vært setetrekk på forseter og bakseter siden den var ny.

Farge: Canyon metallic

Extra morsomt er at det er original radio som funker!

 

Bilder tatt med mobilen, skal byttes ut med bilder fra kamra når jeg får tatt.

 

Enjoy!

 

Bilde000-1.jpg

Bilde001-2.jpg

Bilde002-1.jpg

Bilde003.jpg

Bilde005.jpg

Bilde006.jpg

Bilde007-1.jpg

Bilde008.jpg

Bilde009-1.jpg

 

Planer for denne blir nok å fikse rust, evt ny lakk på 2 skjermer. Om jeg slipper å sveise nye hjulbuer på bakskjermene. Ellers skal stålfelgene sandblåses og lakkeres opp i sølv. Standard dekk og denne blir usenket. :) Denne gangen vil jeg prøve å bygge en originalbil. Har mistanke om at fangerne på denne ikke er originale, siden det er så mye krom på denne, skal det også være fangere med kromlist? I såfall må det spores opp og monteres.

I tillegg må enkel grill med kromlist monteres..

 

Siden det er 79 modell lurer jeg på å sette den bort og hente den frem i 2009?? Det finner jeg nok ut av etterhvert.... :)

 

Det høre med til historien at jeg har sikla etter denne siden sommeren 2004. Da nekta de å selge til meg pga den var så god! Ga dem en lapp med mitt navn og tlfnr, og ba dem innstendig å ringe meg den dagen de måtte selge.

 

Dagen er kommet! :D :respect

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ramla over enda en Golf 1 i dag som jeg bare måtte kjøpe. Kjørt 156000 km, èn eiers bil siden 1979. Stått i garasje i hele sitt liv. Gammelt ektepar som eide denne...

 

Denne blir vel mitt nye prosjekt når 81 modellen er ferdig :)

 

Litt fakta:

 

1.1 motor med 50 hester

Et lite hull helt øverst i inneskjermen

Bulk på begge forskjemer etter den harde vinteren i fjor/år. ( derfor den selges da de begynte å bli for gamle til å kjøre bil)

Hel og pen ellers

Null rust på kanaler

Hjulbuene ser fine ut, men er nok rust bak disse skjerm"beskyttere" som gamlefar kalte dem. Satt på på 80 tallet en gang. Så er nok rust bak der desverre. Men ingen bobler etc rundt. Så er lov å håpe.

Strøkent interiør! Vært setetrekk på forseter og bakseter siden den var ny.

Farge: Canyon metallic

Extra morsomt er at det er original radio som funker!

 

Bilder tatt med mobilen, skal byttes ut med bilder fra kamra når jeg får tatt.

 

Enjoy!

 

Bilde000-1.jpg

Bilde001-2.jpg

Bilde002-1.jpg

Bilde003.jpg

Bilde005.jpg

Bilde006.jpg

Bilde007-1.jpg

Bilde008.jpg

Bilde009-1.jpg

 

Planer for denne blir nok å fikse rust, evt ny lakk på 2 skjermer. Om jeg slipper å sveise nye hjulbuer på bakskjermene. Ellers skal stålfelgene sandblåses og lakkeres opp i sølv. Standard dekk og denne blir usenket. :) Denne gangen vil jeg prøve å bygge en originalbil. Har mistanke om at fangerne på denne ikke er originale, siden det er så mye krom på denne, skal det også være fangere med kromlist? I såfall må det spores opp og monteres.

I tillegg må enkel grill med kromlist monteres..

 

Siden det er 79 modell lurer jeg på å sette den bort og hente den frem i 2009?? Det finner jeg nok ut av etterhvert.... :)

 

Det høre med til historien at jeg har sikla etter denne siden sommeren 2004. Da nekta de å selge til meg pga den var så god! Ga dem en lapp med mitt navn og tlfnr, og ba dem innstendig å ringe meg den dagen de måtte selge.

 

Dagen er kommet! :D :respect

 

Den skulle nok hatt fangere med chromelist ja....

Nice kjerre,kult at du holder den orginal :)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den får fangere med kromlist om mine er bra.. fåkke kikka før bilen min kommer hjem.. hehe

 

 

Gull å grønne skoger :D

 

Mangler bare enkel grill med kromlist og lister rundt lyktene nå. Så er de bitene på plass. Gjenstår bare å få fikse rusta..

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen kommet hjem :)

 

Bilde000-2.jpg

 

Et bilde av motoren. Kjørt 156000 og starter som et skudd!

 

Bilde001-3.jpg

 

Denne bilen blir nå "bruksbil" frem til mandag, da 81'modellen er på oppretting på siste bulk på frontplata.. Så blir 79'eren parkert "for en stund" denne sliteren.

 

Et lite stemningsbilde på vei hjem fra verksted i dag.

 

Bilde003-1.jpg

 

Har sjekket bilen for rust, tatt av skjermbredderne og konstanterte at vi må bytte begge ytre del av hjulbuen. Dvs den lille "kanten" helt nederst på skjermen.

 

Skal ta bedre bilder med skikkelig kamra i morgen. For da blir det ny dag på verksted. :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble en liten time på verksted i dag... Tok av høyre skjerm for å sjekke rusten i innerskjermen. Fant litt mer, men har nye sveisedeler liggende som jeg hentet i går....

 

Skal slipe rent alt med stålbørste på drill. Så kapper jeg ut gammelt stål og tilpasser nytt. Må bare få lært meg å sveise :) Eller hente inn litt hjelp her og der :P

 

Tror det skal gå seg til jeg :)

 

Bilde033.jpg

 

Rust

Bilde034.jpg

Litt mer rust

Bilde035.jpg

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår