Gå til innhold

Hva slags sveiseapparat har du?

Ranger emnet


umek

Anbefalte innlegg

Legg inn hva slags sveiseapparat du har, hva du bruker det til, hvor fornøyd du er med det og er det noe spesiellt du har å utsette på apparatet Godt/Vondt??

 

Har selv et Esab Smashweld 180A med euro kobling til slange pakka og en esab slangepakke som heter esab 200 tror jeg det var. (ikke orginal)

 

Sveiser med vanlig bland gass (92% ar) og brukse mest i bil/tynnplater.

 

Funker greit til å sveise tykkere med også men drar heller ned på jobben da og tar det med et puls apparat.

 

Har også sveiset en del rustfritt 316L/304 med vanlig blandgass og 0.8mm 316L tråd, funka bra det.

 

 

Hva har andre folk da????

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har et kemppi Mastetig AC/DC 2500. Funker meget bra på alt jeg har sveiset med det, det er mest brukeren det står på i mitt tilfelle hvis noe ikke blir bra.

 

Bruker argon gass på det nå. Eneste jeg har og sette fingeren på er prisen som ligger på rundt 40k.

Det fungerer også utmerket til elektrodesveising.

 

Jeg bruker det for tiden mest på bygging av bur i prosjektbilen, og skal etterhvert begynne med grenrør og eksosanlegg. Når jeg har lært meg alu. sveis ordentlig skal jeg forhåpentligvis bygge innsug, div. rør, intercooler osv.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle godt hatt et lite AC/DC Tig apparat ja, men har tilgang til et 300A AC/DC TIG Migatronic Tig Commander på jobben så klarer meg der også :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt et ESAB apparat i mange år nå. Som vi faktisk lånte, nå trengte eieren det igjen, så hvis det er noen som vet om et ålreit mig apparat til salgs på østlandet så skrik ut. Var veldig fornøyd med det esab apparatet, men nå har jeg ikke prøvd så mange andre heller.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Denna manne kjøpte seg en Norweld Viking mig 160....som jeg kjøpte i 1990

 

220v 16 A.....

 

Har sveisa ALT for meg, bytta litt slangepakker og noe smårep, men den har slukt MANGE meter med tråd å gass....:D

 

Får vel samme apparatet i dag, men da heter det vel Telwin, samme innmaten da vi har bestilt deler til en slik, for å rep mitt goapparat!

 

Men vil vel kanskje satse på en 180 amp3 fas etterhvert i nytt verksted, å ett Tig apparat er vel også på den ønske lista!

 

:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et twinmig 190 3fas apparat.. fungerer helt greit til å være billig apparat. har prøvd div Feiltema ol og hater de apparatene..

Twinmigen har veldig nøyaktig trådmating og euro koblin på slangepakka.

Blir brukt til det meste i vanlig stål da jeg ikke har gass for rustfri..

Bruker Mison 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår