Gå til innhold

Hva slags sveiseapparat har du?

Ranger emnet


umek

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har for tiden 3 stk, d ene er et telmig på 216A tror jeg d var, men d må fikses på, er slangepakka som er gåen, ikke fått tak i d dessverre:(

det andre er et CEM 190 S, funker veldig greit til tynnplate sveisng.

D tredje er CEM DUALMIG 210 S, d bruker jeg til d meste, sveiser veldig fine fuger med dette, er fornøyd med dette.Alle er 3 fas, 1 fas er bare dritten, så d gidder jeg ikke å bruke en gang. men d er 2 uttak på d 210 apparatet, slik at man kan bytte på + og - , skjønner ikke helt hva dette er til?

at d er fasevending forstår jeg, men ikke hensikten:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et biltema apparat æ... 135E som kan brukes me å utn gass.

 

Har itj prøvd d me gass enda, syns flussfylt tråd funke fint for rustsveis osv...

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen hørt om mig med fasebytte slik at man å kan sveise med elektrode?

Har sånn fasebytte på mitt Race apparat (husker ikke nr. med opp til 170 amp) Funker fint:) Hadde vært gøy om det var slik at jeg kan bytte til elektrode i blant.

Noen som vet:)

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Har det største Biltema apparatet. Funker egentlig greit nok til karosseriarbeid, men det er altfor kort slangepakke, og sinnsykt pinglete tang/munnstykke. Er heller ikke Euro-kobling på det, så er litt ugreit å bytte. Men det mater jevnt og greit, ikke noe problem der.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg har fått et kemppi mig apperat av skolen også har jeg kjøpt meg biltema elektrode apperate te 2000kr, trenger ikke mere til mitt bruk.. men det kemppi apperate skal vist være ganske bra. har ikke brukt det enda.:race

jeg er kanskje ikke smartest men jeg kan mest. jeg har hatt 1 moped eller 8! så byner å bli lei. men ei nei jeg må ha ei ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har eg et Telwin Bimax 162 Mig/Mag. Fungerer heilt greit det.

 

Men nå er det på tide å innvistere i nytt apparat. Det ska brukes på tynnplater og litt tjukkere gods, som landbruks redskaper å dvs.

 

Tenkte litt på dette.

 

http://www.fossdal.no/dokumenter/Kemppi%20MinarcMig%20180.doc

 

http://www3.argo.no/fossdal_link/dokumenter/Brosjyre_MinarcMig_150_180_NO.pdf

 

Hvordan fungerer det med den gassen som følger når en skal følle gass?

 

Open for andre forslag..:D

Opel Vectra B 1,8 1999 mod. Facelift

Opel Omega B2 3.0l V6 2000 mod

Opel Senator B 3.0l 24v 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det er kjøpeflaske eller leieflaske, så bytter du ut flasken med en som er påfyllt. Gassflaskene blir fraktet til Oslo-området eller utlandet og påfyllt der. Du betaler altså kun for "påfylling", det koster rundt 1000-lappen. Prisen er ganske lik uansett størrelse på flasken.

 

Jeg har selv et Telwin Bimax (?) 150/2. 145 A, fint til hobbysveising. Det første apperatet du linker til er veldig bra, og Kemppi brukes veldig mye ute i industrien. Det er et veldig lite og hendig apparat, og lett å flytte på. Er ikke sveiser, eller ekspert men jeg lurer på om det kan bli litt svakt til landbruks-redskaper. Men hva slags godstykkelse er det snakk om da?

 

Det greieste er jo å høre med de som selger apparatene, dette kan de best.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kemppi 250 A meget bra. Decra 200 A tig meget bra. Pinne apparat tulle greie ala biltema. Dritt !!!!!! Telwin 130 A mig, funker ok til småting.

Leier flasker helårs Sekura 18 og Argon.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår