Gå til innhold

simtra

Bruker
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om simtra

  • Bursdag 02/03/1987

Contact Methods

  • Bosted
    på fjellet

simtra's Achievements

  1. alt ok nå:) var tilbakeslagsspjeldet som sto oppe heile tiden. var et stag på undersiden av innsuget som har falt av. Nå er det bare 40mil til 5000omdr.:)
  2. Da skjønner jeg ingenting. får g-laderen mater jo innsuget med plenti trykk da. tetta med hånda framfor røret fra ic'n å det er trykk som øker når jeg ruser den. hvor er det slangen som går til bar-meteret er koblet henne da?
  3. ok:) jeg vil si bilen går omtrent som uten kompressor men mye roligere å kontrollert. litt bedre drag er det da. men vil dette øke eller skal det være full fres fra første stund bare at en må kjøre di 100 mile før en kan dra den som man vil
  4. har ikke sagt noe om suging jeg? (kan tolkes feil ja:)) Du kan si det er ikke noe lekasje som jeg har funnet å alt virker jo egentlig som det skal. Men Bar-måleren viser ikke mer en 0bar når jeg drar den opp til 3000omdr. å draget er ikke noe å sryte av heller. noe justerings-skrue vet jeg ikke om. satte inn g-laderen på samme måte som jeg tok den ut. ikke rørt noe annet.
  5. Har vært ute å gått over rørene med såpevann for å finne lekasje, men fant ikke noe. Bilen er kjørt bare blitt kjørt i 10 min etter at jeg satte i kompen. kan trykket stige etter som jeg kjører? Var liksom ikke noe spes forskjell fra før til nå på draget opp til 3000.
  6. har jo tatt av ved innsuget å det kommer bra med luft der
  7. Har nå satt inn den nyoverhalte kompressoren å pumper luft som juling. Problemet er at det er ikke noe reaksjon. Måleren visen nesten 0bar på gass og -1,5 når jeg slipper gassen. Kan noen hjelpe meg fortest mulig? er så gira på å få den i gang:)
  8. simtra

    Ascone 81

    Holder på å sette i en 2L fra vektra inn i ascona'n. Fant ut at det ikke går som "hånd i hanske":) Hva må gjøres med motorfeste å bunnpanne for å få det til å passe?
  9. Har noen hørt om mig med fasebytte slik at man å kan sveise med elektrode? Har sånn fasebytte på mitt Race apparat (husker ikke nr. med opp til 170 amp) Funker fint:) Hadde vært gøy om det var slik at jeg kan bytte til elektrode i blant. Noen som vet:)
  10. Hei. Bra bil gutt! Sitter selv med en 81mod 4 dørs Ascona! men lurer på hva som passer oppi uten for mye arbeid:) Hvilken motor er det du har? var liksom så elkel virket det som:)
  11. Har skaffet ny reim:) takk for info! Er det ikke slik oljetilførsel til kompressoren da? Hva gjøres? Tenkte å gjøre alt i morgen å da hadde det vært fint å hatt en viss peil:)
  12. simtra

    Dører av?

    Prøver å få av dørene på Ascona'n min men "Ka Farsken"! Hvordan få ut "splitten" i hengslene?
  13. Nå er kompressoren nesten død og må overhales. Hva må til for å fjerne den og likevel bruke bilen daglig? Vet det må til kortere reim. Skulle gjerne vist hva den heter\størrelse.
  14. Et ganske bra tips er å bruke en fille\tøystykke som du bare smetter bak sveiva og bare "pusser sveivaksligen" vist dette er forståelig:) Litt bedriten til å forklare da, men det virker som juling å du slipper å risikere å ødelegge trekket eller sveiva:)
  15. Ok det er akkurat det jeg har og 10bar 300l\min:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår