Gå til innhold

Total overhaling av b230ET. opd: 13.12.06

Ranger emnet


VolvoSkrue

Anbefalte innlegg

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eh.. er vel helst om toppen er skeiv pga varmkjøring da, ikke at det er boltene.

 

ja det vet jeg men trodde også at det hadde noe med boltene å gjøre, tenkte da på hvis disse blei for varme så strakk de seg, eller så hadde vel ikke kunnet bli skeiv ? kan jo ta feil her men.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takkar så mykket Vomaz, da hermer jeg litt etter deg og gjør det samme, stikker ned til pedersen i morgen og bestiller noe :)

 

kjøpte du de rådene privat eller fra hvor ?

 

jeg kjøpte rådene privat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på det? 230et har "tynnere" veiv enn ft motorene.. kanskje ikke etter 89/90 men..

 

hmm, det passet som fot i hose hos meg....

 

mener det står P eller K stemplet på rådene, *sjekker etter bilder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, venter spent på svar i fra vomaz på denne, må ha det 100% sikkert før jeg går til innkjøp.

 

han jeg kjøpt rådene av sa det var råder fra 95mod.. mener motoren var en FT muligens FK rådene ble hentet fra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han jeg kjøpt rådene av sa det var råder fra 95mod.. mener motoren var en FT muligens FK rådene ble hentet fra!!

 

ok da får jeg se på det, hvilken bokstav skal de ha hvis de passer da ?

hørte med pedersen i dag og de kostet ikke så mye nye heller, helt standar råder kostet 245,- kr pr stk, hm er jo ikke sikkert FT rådene er så mye dyrere, da går jeg nok for nye råder. Han skulle sette opp en grei trim pakke til meg også så får vi hvor mye det vil koste :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, si ifra når du har fått pris på trim pakka.. og hva pakka inngår:)

 

ja det skal jeg, hadde vært litt gøy og trimme litt i samme slengen og da :)

 

har funnet ut at kam og løftere må byttes uansett så da kan jeg vel like gjerne gå for en racing kam eller noe, og med andre råder så bør den vel kanskje tåle litt mere enn orginalt og. Stempler vet jeg ikke da, går vel for orginalt her tenker jeg smidde koster jo skjorta. Vi får se hva han får hosta opp og hvor mye det koster. Orginal kammen koster litt over 2 lapper og det er uten løftere, aaarg, dyrt det og, skulle kanskje holdt seg til ford og ohc hehe der kostet en orinal kam, litt over 1000.

 

Men lurer litt på den turboen, hvis jeg går for litt mini trimming, kan jeg da beholde orginal turboen eller bør jeg gå for en større en ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere har avslutta den diskusjonen men: Såvidt jeg vet finnes det 2 forskjellige B230 veiver, den ene med trøst på midten (dårlig) og den andre med trøst bak (bra). Så lenge det er en 230 motor/veiv så skal rådene passe rett over. Det er mulig at de tykke rådene kom etter 89 da trøsten ble flytta til bakkant på veiva, for motorer som er nyere enn 89 så mener jeg bestemt at F/FT/FK rådene er like. De gamle rådene tror jeg er merka med S mens de nye med N (hvertfall på penta motoren er det N råder).

 

En ny originalkam fra KG koster vel ikke mere enn 1400SEK eller noe? Det er jo de samme som pedersen selger. Hvorfor må du bytte løftere?

VCE: V_V_V, våga vägra v8a.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere har avslutta den diskusjonen men: Såvidt jeg vet finnes det 2 forskjellige B230 veiver, den ene med trøst på midten (dårlig) og den andre med trøst bak (bra). Så lenge det er en 230 motor/veiv så skal rådene passe rett over. Det er mulig at de tykke rådene kom etter 89 da trøsten ble flytta til bakkant på veiva, for motorer som er nyere enn 89 så mener jeg bestemt at F/FT/FK rådene er like. De gamle rådene tror jeg er merka med S mens de nye med N (hvertfall på penta motoren er det N råder).

 

En ny originalkam fra KG koster vel ikke mere enn 1400SEK eller noe? Det er jo de samme som pedersen selger. Hvorfor må du bytte løftere?

VCE: V_V_V, våga vägra v8a.

 

diskusjoene fortsetter den, må finne ut av hva jeg kan bruke og ikke bruke før jeg bestiller noe. hm du nevner trøste lager, er det de halv månene du mener så sitter disse på mitten på veiva mi, motoren min er en 85 mod. Ok så da kan jeg kjøpe råder fra en 95 FT da, som er sterkere enn de orinale mine ?

 

 

bytter løftere fordi de er slitte, det er tydlige brune slite ringer rundt dem, "se bilde av løftere på første side" og hvis jeg skal bytte kam så er det vel best å bytte løftere også ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår