Gå til innhold

rogern`s 240 turbo "prosjekt"

Ranger emnet

rogern

Anbefalte innlegg

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

ja detta så veldigt bra ut :)

det eneste jeg ikke likte med den var den metall plata som du har klokkene i men for all del, hver sin smak :)

skal du gjøre noe med motoren ? tenkte da på overhaling, litt finnish osv. ?

Edit: tenkte på den turbo bosteren. har hørt at det ikke er så smart å bruke det jeg, tenkte da på at det er så fort gjort å bli for ivrig. er det ikke bedre å stille den inn på et fast trykk å ha den der liksom, ikke vet jeg men.. har bare hørt det jeg.

stor turteller er kjekt :)

hakke gjort noe innvendig i motoren nei.. hva er det som er dumt med boostcontrollern da? justere opp til det trykket man vi ha og la det være.. ikke værre enn det? hvis man blir ivrig og skrur opp trykket mer enn motorn tåler så er man bare dum da.

og nei.. jeg skakke ha no treverk i volvoen min:P den aluplata duger for meg.. pusse den litt bare..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe treverk nei, den er grei he he

ja som jeg sa fort gjort å bli for ivrig, men er jo ikke sikkert det gjelder deg da :) men hva er vitsen med å ha den da hvis du ikke skal justere den til tider ? jeg mener, hvis motoren er stillt og justert inn sklik den skal vere med de efektene motoren har så er det vel ingen grunn til å bruke en slik,, det var vel slik jeg tenkte egentlig. har liksom ikke skjønt poenget med en slik når den egentlig kan vere skummel og bruke.

er det en grunn for å bruke en slik ? bare lurer ettersom jeg selv skal ha turbo.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så nødvendig nei.. men kjekt og ha.. de fleste ska jo trimme mer og mer etterhvert.. da er det kjekt og kunne skru opp trykket ettersom man trimmer.. en annen grunn er at ikke alle har wg klokke som har grunntrykk på eksakt det trykket man vil kjøre på.. går vel ann og justere på staget og men.. ville ha sånn controller jeg.. lett og kjekt.. ska sitta i motor rommet uans så ingen ska røre den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke verst, brodern. hehe

På tide å få i motoren snart kanskje. Har stått og "gogjort" seg nok nå. hehe

Dette blir nok bra når du blir ferdig. Gleder meg til et race når jeg blir ferdig men å bygge B23et`n min.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så nødvendig nei.. men kjekt og ha.. de fleste ska jo trimme mer og mer etterhvert.. da er det kjekt og kunne skru opp trykket ettersom man trimmer.. en annen grunn er at ikke alle har wg klokke som har grunntrykk på eksakt det trykket man vil kjøre på.. går vel ann og justere på staget og men.. ville ha sånn controller jeg.. lett og kjekt.. ska sitta i motor rommet uans så ingen ska røre den..

ja sant det da, ja hadde vert litt surt med for mange klåfingra på den, greit å ha den på et trygt sted.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt vanskelig nå, så kan du jo bare stille på "WG-aktuatoren", det staget ut fra wastegate'en.. :P

Men jeg støtter deg og boostcontrollern :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt vanskelig nå, så kan du jo bare stille på "WG-aktuatoren", det staget ut fra wastegate'en.. :P

Men jeg støtter deg og boostcontrollern :)

hvis du åpner ævva så ser du at jeg har skrevet at man kan justere på staget også.. men tungvint a gitt :P

ska kjøre fra deg bruttern :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen der er orginal-del fra Volvo.

Fåes også hos KRB.. Kan vel få tak i det hos Tess og..

Men hos Volvo så er det en "sats", med den slangen, og adapter til å skru i hullet til oljetrykksbryteren, så du får uttak til smøring av turbo, og oljetrykksbryter.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen der er orginal-del fra Volvo.

Fåes også hos KRB.. Kan vel få tak i det hos Tess og..

Men hos Volvo så er det en "sats", med den slangen, og adapter til å skru i hullet til oljetrykksbryteren, så du får uttak til smøring av turbo, og oljetrykksbryter.

Koste jo sikkert jævlig sjå volvo då!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider