Gå til innhold

Frostvæske istedenfor olje!!!

Ranger emnet


SubaruL

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså... duden fyller kjølevæske på motoren.... også ber dere han om å ta oljeskift, og at man ikke trenger være mekaniker for å klare det.

 

Er det virkelig så smart å la denne fyren utføre oljeskift på sin bil???

 

Min anbefaling er:

 

IKKE rør bilen din, få noen som kan litt mer enn deg til å hjelpe deg.

 

Asim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å tømme feil kanne på feil tank i mørkeriet, detkan skje alle, men når du spør om hjelp, får svar, og så viser dette uttrykket :

kjekja_45.jpg

så må du bare drive for min del!:shake :)

 

Fortell hvor lenge motoren varer (varte?) da, så kommer det i det minste litt nyttig ut av denne tråden (for de som måtte lure på hva som skjer når en tømmer frostvæske og for mye olje på en motor :confused: )...

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. klovn! han tørr aldri og fortelle hvordan dette gikk, folkens! ikke etter han leser hva det står skrevet her.. kompensere med en halv liter ekstra.. det er slik du gjør når den fine dama du har prøvd deg på hele kvelden forteller at hun har type.. IKKE når det gjelder olje mot frostvæske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lancer motorene er nok ikke de sterkeste mot gugg i oljen nei... der er d nok lite som slår ford sierra 2(?) liter dieselmotor.. en kompis fekk motoren t å gå i en time uten olje eller noe, så gikk han lei, putta sand i sylinderene på den, og den gikk i en halvtime til eller noe... hadde gjort mye annet faenskap på forhånd og.. lurer på om ikke bilen var uten kjøleveske og... ( timen uten olje var på max turtall) morro d og.. ellers pleier toyota motorer å være ganske så umulig å ta livet av da.... men michiene har eg oppfattet som svake... men men.. flere som har lignende erfaringer? sikkert feil forum detta, men samtidig er d vel tenknisk dette og?

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha,forbanna tulling,e så frustrende med folk som bare spør om ting og når de vet at de må gjøre noe arbeid så skrur dr heller radioen opp og later som ingenting og tror at alt går bra...fy fan, altså,hadde kostet han 3-400 kr i olje og filter og 10 min arbeid

Mvh Audi-Rong

 

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, klarte faktisk dette selv engang på en moped jeg hadde, kjørte i noen dager før jeg merka det da bakhjulet låste seg i en sving i nedoverbakke. Dro hjem og bytta til olje, og den gikk like fint igjen:)

 

Men tror ikke det er like godt for en bil..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha skulle likt å sett den motoren som går uten smøring i lengden:roll:

 

Jeg kjøpte en GTI 16V som jeg måtte fylle på over 3l olje før det ble sånn noenlunde greit på peilepinnen. Veit ikke hvor lenge han kjørte men iallfall helt til ulydene kom:-P

Motorn gikk enda da jeg plukka den ut. Ett rådelager var borte vekk og restene lå i bunnpanna.

 

btw den var kjøpt som delebil.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å tømme feil kanne på feil tank i mørkeriet, detkan skje alle, men når du spør om hjelp, får svar, og så viser dette uttrykket :

kjekja_45.jpg

så må du bare drive for min del!:shake :)

 

Fortell hvor lenge motoren varer (varte?) da, så kommer det i det minste litt nyttig ut av denne tråden (for de som måtte lure på hva som skjer når en tømmer frostvæske og for mye olje på en motor :confused: )...

 

 

motoren går i beste velgående enda, har vært ute på noen langturer og gått fin fint, har bare skjedd en ting siden sist da, hadde jo selvfølgelig glemt å skru igjen oljelokket hardt nok så den hadde spretti opp og det var olje utover hele motoren, var masse olje som spruta ut,var jo helt tomt oppi der og har brukt lang tid på å bli kvitt den oljelukta, så måtte fylle på med ny olje da(og ja, jeg tok olje denne gangen,hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår