Sami Posted Friday at 02:29 PM Report Share Posted Friday at 02:29 PM Hei. Jeg stresser veldig over dette. Har en 3 serie 30f 316. 2013 modell / disel npr jeg kjører på morran til jobb ca 30 min så merker jeg pila viser på 100 grader senere idag kjørte jeg i 4+ grader og pila gikk forbi 50 grader på 5 min. Er dette normalt ? takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opelduude Posted Friday at 10:07 PM Report Share Posted Friday at 10:07 PM 7 timer siden, Sami skrev: Hei. Jeg stresser veldig over dette. Har en 3 serie 30f 316. 2013 modell / disel npr jeg kjører på morran til jobb ca 30 min så merker jeg pila viser på 100 grader senere idag kjørte jeg i 4+ grader og pila gikk forbi 50 grader på 5 min. Er dette normalt ? takk for svar Normal motortemp skal ligge på 85-95 grader ca. Når det nærmer seg 100 grader eller over er det tegn på at det er noe som må byttes. Sliten vannpumpe, termostat eller for lite frostvæske i systemet. Quote 14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sami Posted Saturday at 10:42 AM Author Report Share Posted Saturday at 10:42 AM Okey takk. Skjermen min viser olje temp ikke motor temp. Hørte at olje skal ligger mellom 80-100 grader. Kjørte i 40* min igår i 4+ grader og den steg ikke Iver 95 grader. Da holdt den seg der, var en del oppover bakker etc også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opelduude Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago På 3/18/2023 den 11:42 AM, Sami skrev: Okey takk. Skjermen min viser olje temp ikke motor temp. Hørte at olje skal ligger mellom 80-100 grader. Kjørte i 40* min igår i 4+ grader og den steg ikke Iver 95 grader. Da holdt den seg der, var en del oppover bakker etc også Oljetemp blir noe helt annet ja. Helt normalt at den ligger på rundt 100 grader når bilen er driftsvarm. Quote 14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts