Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åååå, dere er snille altså, hehe.

 

 

Her er en link til han som har motoren i forrige post. Husk dette er en 5 liter, å denne er trimmet.

http://www.twinturbostang.com/

 

Kommer med litt bilder av mine manifolder. De er nye, men har ingen lakk, så de har litt rustfarge. Jeg vet enda ikke om jeg faktisk kan bruke disse delene, da jeg ikke har prøvd de, så vi får se.

De virker ganske bra laget med tykke flenser å fine radiuser innvendig. Manifolder av denne typen er ikke for MAX ATTACK, i motsetning til spesiallagde grenrør, men de er av de bedre jeg har sett.(mange ser ut som en tømmerstokk, såkalt log manifolds).

 

På dette bildet ”havnet” Revoen å E-Maxxen ”tilfeldigvis” med på bildet, hehe. (har kjørt med dem flere ganger i det siste faktisk. Rått i snøen.)

Legg åsså merke til at jeg fikk manifoldene i Postens nye Smart pakke = ingen vektbegrensing. Den var ganske tung, hehe.

 

IMG_0876.jpg

 

Her er den ene innvendig. Legg merke til radiusene.

 

IMG_0884.jpg

 

Her er den andre. Se åsså tykkelsen på flensen. Tror det skal gå greit å få det tett mot toppene.

 

IMG_0886.jpg

 

Her er downpipen. En annen fordel med støpejern er mindre støy.

 

IMG_0888.jpg

 

De er til og med bearbeidet for å komme til skruer. Åsså mot eksosrør.

 

IMG_0889.jpg

 

Havnet tilfeldigvis i besittelse av et par propeller litt før jul. = billig.

 

08022007461.jpg

 

Disse kan ikke brukes på manifoldene, da de ikke har intern WG, å er for små, men de kan kanskje brukes ved turbomontering bak. De er reserveløsninga mi. 2 st. KKK 26.

 

08022007463.jpg

 

 

Greit å ha litt å velge på, ikke sant.

Kom til å tenke på en ting ang. alt 3 i forrige post : De vil vi jo aldri høre fra, eller hur, ha-ha.

 

Keep it real, guys.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft... bare å hive på 2 org. cossie turboer som det finnes ca 100.000 stk av så gir dette bra med HK/NM

 

finnes billige turbonetics snurrer som pumper 500hk hver også med slik flens og innebygd wg

 

 

løp å kjøp.....:cool:

 

 

Ikke sant, var akkurat det jeg tenkte på. Alle bytter jo ut sine original turboer, så et par T-3 burde jo være lett å få tak i. Er ikke ute etter noen 1000hk monster, men 2 sånne burde vel "justere" effekten litt nærmere, å vi må jo alle begynne en plass. Kan jo oppgradere etterhvert. Han i linken over kjørte jo 10 sek på stripa, med dette utstyret(på en 5 liter), så det er nok litt å gå på.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

351RS: Jeg misunner at du har kømmi så langt som du har gjort. Når jeg er ute i verkstedet verker det i fingrene mine etter å begynne på V8-prosjektet mitt, men det har liten hensikt å begynne hvis jeg ikke får det godkjent...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

351RS: Jeg misunner at du har kømmi så langt som du har gjort. Når jeg er ute i verkstedet verker det i fingrene mine etter å begynne på V8-prosjektet mitt, men det har liten hensikt å begynne hvis jeg ikke får det godkjent...

 

Æhh, sånt tull, klart du får det godkjent. Må ikke være så negativ. Bare å spytte i næva, å gå igang.

 

Søkkita. Pen bil. Granada har alltid i mine øyne vært en bil jeg aldri skal ha. Men din kunne jeg gjerne hatt i garasjen:)

 

Hehe, takk for det. Alltid hyggelig å "omvende" folk.

 

Har fått inn mer deler på "lager", så kommer updates snart.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke negativ, bare realistisk... :)

 

Jeg har gått på for mange smeller med de sirumpa gamle gubbene nedpå Bil Trangsynet... :puke:

 

Men jeg er nok for klåfingret til å vente... :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår