Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var en av pumpene som var aktuell ja, men fant billigere (tilton) på Summit.com . Du har rett i det med eksosdelen, MEN, jeg hater å innrømme det: det ser ut som Remotemounted Turbo blir skrinlagt(foreløpig). Kan forhåpentlighvis forklare litt nærmere i løpet av uka. Men slapp av, det blir behov for "boostgauge" likevel.

 

Ja vennligst forklar :) Blir det eksosdrevet eller snakker vi reimdrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helt rått prosjekt :pray

Har nå lest gjennom hele tråden, og sett alle videoene, desidert en av di beste prosjekttrådene jeg har lest:D

Har bestandig hatt lyst på en granada, og kan ikke si lysten blir mindre akkorat ved og lese tråden din.. jeg likte faktisk det du gjorde med scorpiofangerene også:D

Stå på;D

 

Får jeg lov og spørre hvor i nord norge du er fra? så du hadde skrevve at du hadde vært i harstad en tur

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått prosjekt :pray

Har nå lest gjennom hele tråden, og sett alle videoene, desidert en av di beste prosjekttrådene jeg har lest:D

Har bestandig hatt lyst på en granada, og kan ikke si lysten blir mindre akkorat ved og lese tråden din.. jeg likte faktisk det du gjorde med scorpiofangerene også:D

Stå på;D

 

Får jeg lov og spørre hvor i nord norge du er fra? så du hadde skrevve at du hadde vært i harstad en tur

 

Det vakke værst, hehe, takk, takk.

 

Kommer fra Gratangen i Sør-Troms, er vel 13 år siden jeg flytta sørover, men er hjemme et par ganger i året.Har cruisa med den både i Harstad, Narvik, Finnsnes, Tromsø, osv...

 

Nice kommentar, ærlig og grei denne da.

 

Liker bilen bigtime, mekanisk/body arbeid utenom det vanlige, ligger ute i scratland et sted dette.

Go mad!!!

Rune

 

Scratland ?? Han er på en annen planet, han da, hehe.

 

 

PS: Noen som har sett siste Gatebil Magazine ???? Hihihihihi....

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vakke værst, hehe, takk, takk.

 

Kommer fra Gratangen i Sør-Troms, er vel 13 år siden jeg flytta sørover, men er hjemme et par ganger i året.Har cruisa med den både i Harstad, Narvik, Finnsnes, Tromsø, osv...

 

Gratangen? ikke værst.. jeg er vokst opp i Grovfjord/Tovik, er jo ikke lange veien unna Gratangen det:p

 

Må få komme og kjike litt på bilen din neste gang du er hjemme:D

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå alle sammen, takk for sist. Tenkte komme med en liten update.

 

Først bare en liten bemerkning. Synes egentlig det har vært forbausende få som har satt spørsmål med det jeg har gjort med bilen min. Har kommet fram til at når dere leser tråden, tenker dere 1 av følgende 3 alt. :

1. Åja, selvfølgelig, det var jo smart.

2. Det var jo akkurat det samme som jeg ville gjort.

3. Herregud for en dust !! Dette er så dumt at jeg ikke gidder å svare engang. La han holde på.

 

SELVFØLGELIG velger jeg å tro alt. 1, hehe.

 

 

Har ventet en stund på noen litt kule deler, som jeg endelig fikk her om dagen. Hvis jeg kan bruke disse, medfører det, som nevnt tidligere at de planlagte Rearmounted Turbos faller ut.

Dukket nemlig opp noen eksosmanifolder(i støpejern) til Ford Smallblock, for montering av 2 st T-3 Turbo. Disse ble brukt på Incon sine Twin Turbo sett til 302 EFI. Disse kita gir 450 hk på original 302 (225 hk org.), og det finnes biler i USA med disse manifoldene, som tar stripa på 10 sek, så de burde holde en stund. Støpejern er jo litt tungt, men det betyr åsså at de er solide å ikke sprekker så lett. Slik ser de ut på en 302 EFI.

 

engine1.jpg

 

Å førersiden. Som dere ser, er de sinsykt kompakte, så de bygger minimalt i alle retninger.

 

engine2.jpg

 

Downpipen er åsså laget slik at de boltes på originalt eksosrør. Ganske genialt egentlig. Høyre side.

 

right_turbo1.jpg

 

Du bare erstatter den originale manifolden, rett å slett. Men det MÅ brukes intern WG. Her venstre side.

 

left_turbo1.jpg

 

Har åsså fått bestilt deler til gearkassa, Fullt overhalingskit, med forsterka lameller i kevlar, større OD band, Større OD servo, Shift kit, å mindre 12” converter(2500 o/min stallspeed) + +. Bør bli bra, holder til 550 hk.

 

Å her er grunnen til at stort sett hele -05 sesongen gikk vekk. Ble hekta på RC fuel bil, å kjøpte Traxxas REVO fra statene. Gikk NOEN lapper på denne hobbyen, gitt. Men det er dritmoro, da.

 

TransamHurricane007.jpg

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Selvsagt går vi for alt.1 ;)

 

De manifoldene ser meget bra ut, spesielt for å være så kompakte. Er de keramisk behandla eller er det bare sort lakk? Intern WG holder en god stund så lenge du ikke kjører små turbinhus, oppgraderte aktuatorer hjelper på. Eneste bakdelen er vel turbulens i downpipen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår