Gå til innhold

Rask dyr bil, noen tips? Oppdatering se side 13. :)

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

55k spenn for en 91" som er gått 170k km? :hvaskjera

Og det er tilogmed vinterpris..

 

Misforstå meg rett, jeg er egentlig fan av crx.. men var ikke det litt i dyreste laget?

 

 

405 Mi16

 

Vet ikke hva de skal ha for den men..

155hk ikke all verden men greit nok, helgalvanisert, så rust _skal_ ikke være et problem.. Litt spesielt med den motoren i Ph2.. de fleste andre Mi16 i norge er Ph1.. Så hvis den er like driftsikker som min, har du bil leeeenge.. :)

 

Hadde kjøpt denne før en hvilken som helst crx.. any day.. :)

 

 

Kan banne på at en CRX har bedre runde tider på rudskogen en mi16

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crx er nok en mye bedre bil til å kjøre fort med, og har etter hva jeg har erfart mye bedre kvalitet enn MI16.

 

Men en MI16 er en mye bedre bruksbil, går ok, fin lyd med åpenfilter, ser pen ut med noen fete felger, gode seter og utrolig god å kjøre, synd det er en gammel fransk bil, (kvalitetsmessig)

Har flere kompiser som har div Peugeoter, 4-5 MI16, og alle har div tull med de. Men det skal være sagt at dette er biler som brukes.

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan banne på at en CRX har bedre runde tider på rudskogen en mi16

 

Har jeg noen gang påstått at Mi16 er raskere rundt en bane? nei.. det har jeg ikke.. Ergo kunne du spart deg det innlegget..

Det vil jeg ikke ta standpunkt til før en sjåfør har kjørt begge bilene rundt banen..

Trådstarter spør etter en rask billig bil, noe en Mi16 definitivt er..

Ikke den raskeste bilen rundt rudskogen til en billig penge..

 

Crx er nok en mye bedre bil til å kjøre fort med, og har etter hva jeg har erfart mye bedre kvalitet enn MI16.

 

Men en MI16 er en mye bedre bruksbil, går ok, fin lyd med åpenfilter, ser pen ut med noen fete felger, gode seter og utrolig god å kjøre, synd det er en gammel fransk bil, (kvalitetsmessig)

Har flere kompiser som har div Peugeoter, 4-5 MI16, og alle har div tull med de. Men det skal være sagt at dette er biler som brukes.

 

Skal ikke nekte på noe av det du sier..

Honda sine motorer er vel i en klasse for seg når det kommer til holdbarhet..

 

Men grunnen til at jeg foreslo den bilen er at den er Phase2.. Altså alle småfeil som andre Mi16 eiere med Phase1 har, slipper du stort sett..

Jeg har i hvertfall kjørt min Ph2 405GTX i 2.5 år uten noen problemer.

Og jeg _bruker_ bilen..

 

Og det er absolutt ingen hondaer i samme prisklasse jeg har sittet på med som har hatt et interiør og "inneklima" (i mangel på et bedre ord, :P) som kunne målt seg med en Ph2 405...

Til og med CRV'en en kompis av meg hadde som var 98-modell var ikke i nærheten av det kvalitetsnivået.

 

Så jeg ser ingen grunn til å betale mye mer for en bil som _kanskje_ er litt raskere rundt rudskogen, men mye mye mindre og dårligere komfort...

Det skal sies at det er mot all fornuft å forsvare en fransk bil på bilforumet.. men dere får bare si hva dere vil.. Dette er bare mine meninger.. :)

 

Men vil du ha en CRX.. så for all del.. det er grisekule biler.. og jeg var på nippet til å handle en selv.. før jeg tok til vettet og kjøpte peugeot.. :hvaskjera

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg hopper over frankrike og asia, men at jeg går for tysk.

 

Akkurat nå så er BMW 525i og 520i 24V 1991 mod og nyere som er mest interessante. Har vel noe med bakhjulsdrift, fint utseende, bra komfort, mye hester (150 og 192).

 

Men jegs er litt og litt på crx, det er bare at når jeg får en fin 525i til 40.000kr, så er det litt dumt å gi 50% mer for en CRX.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg hopper over frankrike og asia, men at jeg går for tysk.

 

Akkurat nå så er BMW 525i og 520i 24V 1991 mod og nyere som er mest interessante. Har vel noe med bakhjulsdrift, fint utseende, bra komfort, mye hester (150 og 192).

 

Men jegs er litt og litt på crx, det er bare at når jeg får en fin 525i til 40.000kr, så er det litt dumt å gi 50% mer for en CRX.

 

Spørs hva du skal bruke bilen til det...;)

Er du ute etter en sportslig, kjapp bil med bra veiholdning så er crx tingen.

Skal du derimot ha en bil med god plass så er jo bmwen en del mere praktisk.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ha en rask bil med bra komfort. :D

 

Og en bmw med 192 hk, ca 200 hk med K&N filter og effekt anlegg. Er ikke treg, og holder lenge på norske tenker jeg.

 

Men skal få prøvekjørt crx, 520, 525, 9000 turbo, 900 turbo. Er en del biler og da vil jeg få følelsen av vilken bil som går best, og jeg liker best. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du drømmer...

 

Det er en grunn til at råe biler nesten er umulige å forsikre på seg selv med fersk lapp. Du har ingenting i en M5 å gjøre før du har hatt noen år bak rattet i en "vanlig" bil. Mener jeg... Du har ikke engang fått førerkortet enda, og skal ha M5 som førstebil.. Jeg mener... Dette er regelrett idioti. I mine øyne.

 

Hindringer for deg og din drøm:

 

-Forsikring. Hvordan skal du klare å forsikre denne bilen? Du får ikke engang forsikret den på dine foreldre da forsikringsselskapene IKKE under noen omstendigheter vil tillate folk under 25 å betjene bilen.

 

-Kostnader. Har du så god økonomi at du bare kan kjøpe en M5 og vedlikeholde den som 18-åring?

 

-Risiko. Har du pr i dag i det hele tatt kjørt bil? Hvordan kan du tro at du med fersk lapp skal kunne kontrollere dette beistet av en bil? Og ikke minst, hvordan skal du kontrollere deg selv og dine kick/behov for å vise deg frem?

 

Hadde jeg fått en M5 i henda på 18-års dagen min hadde jeg faktisk ikke vært i stand til å skrive dette nå. Jeg hadde vært 6 feet under.

 

Jeg mener igrunn det er merkelig at denne tråden ikke stenges. Den har sterke "moped-portalen" tendenser.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lite erfaring med mopedportalen, men ser ikke helt noen grunn for stenging av denne tråden.

 

Forøvrig syns jeg at en 14 år gammel superbil (Jepp, den er det) ikke hører hjemme i oppkjørselen til en fersk 18-åring.

 

For risky. Skaff deg erfaring bak rattet, så kan du kjøpe M5. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men plassen i en CRX er ikke.. romslig. Hverken fremme eller bake. :)

 

Fremme er det plass til en voksen kar med litt elskovshåndtak, på vel 1.92, uten at det er noe særlig trangt :)

 

Bak er det plass til de små teensa :) Men bare akkurat!

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem en M5 som førstebil, av de samme grunnene som MR2nytern skriver. Har selv en noen-og-90 hesters 1.8i Vectra A som førstebil, og selv om jeg godt kunne tenkt meg litt større motor vet jeg med meg selv at hvis jeg hadde hatt en bil med f.eks. over 150-200 hk ville det bare vært et spørsmål om tid før noe hadde gått virkelig galt...

 

Kjøp deg en bil med kjøreglede men uten for mye motor, lær deg å kjøre og så om noen år kan du heller drepe deg i en M5.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M5 er ikke så alt for dyr i innkjøp...men den er ikke akkurat billig i drift. Er helt enig med MR2Nytern at det er idioti å kjøpe en slik bil som første bil. Syns jeg ser en fersk 18 åring bak rattet på en m5 når snøen kommer...

Det finnes MANGE andre bra biler i denne prisklassen som er langt mer vennlig mot lomeboka og helsa!!

 

Synes også denne tråden begynner å bli litt latterlig..det hele begynte med en bil til under 30 000 kr å nå er det m5 ...Samme med den stereo tråden du har..sklir jo helt ut.hehe. Godt tips før du planlegger å kjøpe noe som helst er å sette opp et budsjett fra starten av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremme er det plass til en voksen kar med litt elskovshåndtak, på vel 1.92, uten at det er noe særlig trangt :)

 

Bak er det plass til de små teensa :) Men bare akkurat!

Jepp, venn på 197 hadde en, hehe.

 

Men dersom du skal ha mer enn to i bilen vil det fortsatt bli trangt. :P Selv for små teens.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår