Gå til innhold

Rask dyr bil, noen tips? Oppdatering se side 13. :)

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Fattern klikka mentalt når det gjelder m5, så må nok vente i alle fall til jeg blir 20 år gammel sa han... :/

 

Så det blir mest sannsynlig en Bmw 325/525 1991 mod elelr nyere, eller Omega 3000.

 

Så dere får deres ønsker oppfylt, M5 blir det ikke med det første. Men tror det holder lenge nok med dem bilene over, eller hva syns dere?

 

Det med sikkerhet har jeg tenkt på litt, er ikke helt dum, crx og andre småbiler har jeg kuttet, fordi de er for små, jo større bil i en ulykke jo bedre for meg. Så derfor ser jeg heller på en 525 enn en golf gti. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

535, er bare automater bortimot, 528 er nesten bare stasjonvogner, og har like mye som en 525 og er bare sjeldnere enn vanlig 525.

 

Rover har jeg sett på, men de er så ukjente at jeg regner med at det blir vanskelig å få solgt dem etter på, og de er ikke bakhjulsdrift...

 

Lancia delta du tenker på? For den er ikke noe spesielt pen å se på.... :/

 

edit: fant noen veldig fine 535'er med manuel girkasse, 220 hk, ikke verst. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern klikka mentalt når det gjelder m5, så må nok vente i alle fall til jeg blir 20 år gammel sa han... :/

 

Så det blir mest sannsynlig en Bmw 325/525 1991 mod elelr nyere, eller Omega 3000.

 

Så dere får deres ønsker oppfylt, M5 blir det ikke med det første. Men tror det holder lenge nok med dem bilene over, eller hva syns dere?

 

Det med sikkerhet har jeg tenkt på litt, er ikke helt dum, crx og andre småbiler har jeg kuttet, fordi de er for små, jo større bil i en ulykke jo bedre for meg. Så derfor ser jeg heller på en 525 enn en golf gti. ;)

 

:thumb .....regnet med at fornuften ville seire;)

 

En anbefaling fra min side....Volvo 850 GLT, sikker bil, masse kjørekomfort og 170hk:).....pluss at det er plenty med plass til stereo:D

- Volvo 854 T-5R

- Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 "Orvis Edition"

- Volvo 855 T-5R (x) [ Interiør & 17" Comet selges..PM]

www.blomsgaRage.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noen volvo mann akkurat, men en t4/t5 er absolutt noe som kunne vært interresant en vakker dag ;)

 

Tror nok ikke du blir skuffet motormessig, over en 325 som førstebil. Spør du meg er det best å begynne nede på rangstigen, heller jobbe seg oppover ;)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancia delta du tenker på? For den er ikke noe spesielt pen å se på.... :/

Hvordan kan du mene at denne skjønnheten ikke er spesielt pen å se på?! Greit nok, smaken er som baken men enkelte ting kan ikke diskuteres...

 

Bare legenden i seg selv er jo nok til å ville kjøpe en! Denne bilen står ihvertfall helt klart på "must have" listen min... :klovn:

 

lancia_delta_integrale_1993_01_s.jpg

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som førstebil tror jeg ikke den gjør seg. Og nei, ikke fordi den er farlig sprek etc.. Rett og slett fordi en førstebil vil man gjerne bruke mer enn et par ganger i uka mellom skruinga :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det... 2 literen er litt mer sjelden, og dyrere forsikring.

En GT1600 er lett og billig å få tak i, og lettere å få tak i deler.

 

Tøv.... 2 literen er slett ikke noe mer sjelden.. det er vel heller motsatt ettersom de gamle celica`ene snart er rustet bort. Dele tilgang er heller ikke noe problem til toyota i utgangspunktet. Forsikringen er minimalt dyrere. Dessuten er 2 literen en langt bedre bil, å kjappere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Lancia såvidt har blitt luftet..

Jeg kjører selv en Lancia Thema, 2-liter 8v turbo med 165hk... MEN dreiemomentet og girutvekslingen gjør at den drar fra MYE annet. Har forelsket meg totalt i Lancia. Thema fra 93-94 har 205hk orginalt, og leveres med alt tenkelig utstyr. Og så ser den jo utrolig diskre ut.

Har dratt i fra (orginale) 200sx, Focus RS, BMW 325, alt av GTI og GSI, volvo-turboer osv med min dønn orginale Thema. (Ok, jeg sleit noe grønnjævlig med å hente inn den Focusen. Men etter at vi passerte 130 km/t, så dro jeg innpå igjen. Drit-morsomt!)

 

er ikke det at den ikke er pen, den er pen men paa en saer maate.

 

men den har ikke saa mange hk at den er verdt aa kjope.

 

Hallo? Dette er jo selve rally-legenden. Relativt beskjeden HK, ja, men dette er ilsinte, italienske hester kombinert med mye dreiemoment.

 

Har hatt Thema i 3 år nå, og er storfornøyd. Folk som tror de er bilkjennere blir svar skyldig når jeg sier hvilken bil jeg har, og jeg har ikke vært noe særlig plaget med bilen(e) med tanke på hvor gammel de er. Det gikk en girkasse, men det er min egen feil. Kjørte den tom for olje. Delene er billige, og konstruksjonen holdbar. Er heller ingen problem å skaffe deler. Det jeg plages mest med å få tak i er interiør-deler, men det er også sjelden at man trenger.

 

Fant desverre ingen Thema til salgs for deg, men her er en kappa. Interssant den også.

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8840532&sid=10aiBjsx2u748091&pos=2&tot=10

 

Håper du ikke overser Lancia bare for at de ser kjedelige ut.

 

Utenom det så støtter jeg forslaget om Omega 3000. Ikke la deg skremme av rust-historiene. Omega fra før 90 var ganske utsatt for både rust og småfeil ja, men de rettet på det i 89 eller 90, og de bilene skal være god. Omega ble jo "årets bil" i 89 var det vel. ;) Har kjørt både Omega, Senator og Vectra, så jeg vet litt om opel-rust.

 

Til slutt: Ikke la deg påvirke så alt for mye av andre. Finn deg en bil/et merke som du trives med, ikke la andres fordommer bestemme bilvalget. Det er antakelig mange morsomme biler der ute som ikke har blitt nevnt. Viktigste er jo at du blir fornøyd.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår