Gå til innhold

Rask dyr bil, noen tips? Oppdatering se side 13. :)

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal snart kjøpe min første bil. Ser etter en bil som har en del hestekrefter, men at den ikke koster mer enn 30.000kr.

 

Har sett på disse:

 

Audi 80 1.8i quattro 1987 mod 112 hk

Audi 90 2.2 1987 mod 136 hk

Audi 100 2.3 1991 mod 133 hk

Honda Accord 2.2 1990 mod 150 hk

Honda CRX 1988 mod 139 hk

Mazda 626 1.8 lx 1988 mod 110 hk

Mitsubishi Galant 2.0 1990 mod 110 hk

Nissan Primera 2.0 SLX 1992 mod 130 hk

Opel Omega 2.0 1988 mod 120 hk

Peugeot 205 1.6 GTi 1984 mod 110 hk

Peugeot 205 1.9 GTi 1987 mod 130 hk

Toyota Camry 2.0 XLI 1987 mod 130 hk

Toyota Celica 2.0 GT 16V 1988 mod 150 hk

Toyota Corolla 1.6 GT 1985 mod 125 hk

Volkswagen Golf 2.0 GTi 1984 mod 130 hk

 

Vet at det ble mange biler her, men er det noen dere mener jeg bør velge framfor den andre?

 

Har dere noen andre tips?

 

Mercedes og BMW har jeg ikke valgt på lista fordi jeg har hørt at de er veldig dyre å reparere, er det riktig?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Har sett på disse:

 

Toyota Corolla 1.6 GT 1985 mod 125 hk

 

Skaff deg en som er hakke nyere, en AE92, mye penere og du får endel mer utstyr. Samme motor. heter forsåvidt GTI den du leter etter:) Veldig bra motor. overaskende mye momemt i en 1.6. og den drar godt til 7k. der går redline ;)

De går også langt og er mye trim til den..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei forventer ikke at den audi 80'en er rask, men likte quattro oplegget. :)

 

Sabb 900/9000 er stygg syns jeg, liker ikke bakdelen... Heller tatt en audi 100 e.l. Ikke noe vondt ment. :)

 

Nå så ligger det mellom: Audi 100, Honda Accord, Honda CRX og Toyota Celica. Dem er favorittene, er det noen det er mye feil med?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg angrer på et valg jeg gjorde før, saab 9000 er ikke så dum, 170 hk orginalt, og sikkert 190 hk med kn-filter og race eksos system. (fullt eksos system)

 

Ayapuri: fordi den har 110 hk eller noe sånt?

 

Phantom: skal se på dem. :)

 

shibbyvolvo: Vil ikke ha bakhjuls trekk siden det er ikke så praktisk om vinteren.

 

Honda-Anders: Skal se om jeg klarer å finne en slik en, har ikke sett noen til nå...

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shibbyvolvo: Vil ikke ha bakhjuls trekk siden det er ikke så praktisk om vinteren.

 

 

lite praktisk? sladde og komme seg frem. hadde ikke noen problem med min E36 i fjor. iår blir det vewrre da jeg har sierra..

 

En E30 av noe slag vil jeg anbefalle deg.. blei positivt overrasket da jeg hørte på pris på deler hos bmw..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite praktisk? sladde og komme seg frem. hadde ikke noen problem med min E36 i fjor. iår blir det vewrre da jeg har sierra..

 

En E30 av noe slag vil jeg anbefalle deg.. blei positivt overrasket da jeg hørte på pris på deler hos bmw..

 

 

nå er vel fwd strengt tatt bedre og komme seg frem med da...

 

men er enig...bra E30 eksemplar er tøft og morro! er ikke så dyrt som folk skal ha det til... en ny bmw er dyr ja men en for under 30k er no annet vettu! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår