Gå til innhold

Rask dyr bil, noen tips? Oppdatering se side 13. :)

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tråden sklir ikke ut på noen måte, 30 000kr er en bil jeg har muligheten å betale kontant med. Så fant jeg ut at foreldra syns det var greit med lån, og da ville jeg ikke betale mer enn 2500kr måneden og da hadde jeg plutselig råd til en M5 som er drømme bilen min.

 

en skal sjekke forsikringen på den osv, og ja kan kjøre bil, er veldig flink til det og.

 

Men ser også på andre biler i tilfelle forsikringen skulle bli 40 000kr elns på en M5.

 

 

Har noen erfaring med Rover 620? den har 1 hk per 5,7kg, ikke dårlig egentlig... :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å bæsje i støvelen din, men jeg vil ikke si at en person med fersk lapp, uansett om han har kjørt daglig siden 16-årsdagen, er "god" å kjøre bil.

Jeg har kjørt bil siden jeg fylte 16, og jeg kan kontrollere en bil, men å si at både du og meg er over gjennomsnittet god å kjøre bil bli feil.

 

Må også si meg enig i resten av gjengen. En m5 blir for ekstremt som førstebil.

Sats heller på noe billigere som går godt, og samtidig ser bra ut.

Og helst en bil nyere enn 10-15år.

 

=)

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spørre etter råd når du ikke tar de?

 

Rover generelt sliter mye med stort verditap. Kan vel få relativt mye utstyr og ytelse for pengene, men en driftsikkerhet under snittet, relativt dårlig deletilgang og det faktum at du får vansker med å selge igjen må tas i betraktning.

 

620SI'en har Honda-motor, men dens høye vekt og beskjedne effekt gjør vel at dette ikke er en bil for deg.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke forvent at en audi 80 1,8 er rask, men godt med quattro da:)

 

hehe. skulle akkurat til å kommentere det jeg også :P

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar imot råd, men pappa råd som denne bilen kan du ikke hådntere klarer jeg meg fint uten.

 

Jeg tar imot råd om selve bilene, men jeg trenger ikke råd som denne bilen har for mange hk for deg "gutten min". Slike råd har jeg heller ikke bedt om.

 

Det jeg har dannet denne tråden for er om bilene er bra eller ikke. Og om det er et lurt valg.

 

Men til et annet spm, burde man styre unna biler som har blitt ombygd fra f.eks. 525 til M5? De er godkjent ombygd osv, men er det noe bra biler til sammenligning med en orginal M5?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så kan de sikkert være vel så bra de, alt avhenger jo av hvor profft det er gjort. Og hvordan bilen er blitt behandlet i ettertid :)

 

Men jeg mener det er litt forskjeller på feks e34 M5. Var ivertfall en som sa at der var det bla stålbjelker i dørene etc, slik at det både føltes mer solid og ikke minst tryggere. Om dette stemmer eller er relevant er jeg litt usikker på. Kanskje det ikke er verre enn at man bytter dørene også? :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper en ombygd M5 så skal den i mine øyne ha alt som en M5 har, som akslinger, bremser etc.

 

Men faktisk, på feks E36 M3 så er de 100% like sånn karosserimessig. Nå har jeg ikke fått bekreftet det med dørene på E34 M5, så det trenger du ikke ta for god fisk :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper en ombygd M5 så skal den i mine øyne ha alt som en M5 har, som akslinger, bremser etc.

 

Men faktisk, på feks E36 M3 så er de 100% like sånn karosserimessig. Nå har jeg ikke fått bekreftet det med dørene på E34 M5, så det trenger du ikke ta for god fisk :)

 

ikke helt lik...E36 har litt forsterket karoseri i forhold til standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er ikke et personal angrep på hverken deg, dine omgivelser eller ferdigheter som sjåfør, men jeg må si meg enig i resten av brukerne som fraråder deg kjøp av en M5. Det du har som kriterier er mest mulig motor og stereo anlegg men nevner ikke eksempelsvis sikkerhet. Noe som er helt normalt når en er rundt 18 år;)....Been there, done that!

 

Jeg skal ikke gi deg noen "pappa" råd, men heller gi dem til dine foreldre som har akseptert din "drøm"....En 18 åring har ikke noe bak rattet på en M5 å gjøre!

 

Denne tråden har mange gode forslag til førstegangs bil, når det gjelder effekt, pris og ikke minst sikkerhet:).....Det er tross alt forslag fra folk som har rattet bil noen år og sikkert vet hva de snakker om!

 

Vet ikke om du har kjennskap til vei statistikken i Østfold, men den er meget ulykkespreget i løpet av et år og mange av de unødvendige ulykkene er nettopp "utført" av ferske sjåfører med motorsterke biler!

 

Jeg er en flittig bruker av Østfold veiene og vil nødig "treffe" på en 18 åring bak rattet på en M5 i full slædd vinterstid..........

 

Bruk hodet, hør på forslag med aksept så finner du garantert en bil som faller i smak:)

 

Lykke til med bilkjøpet!

 

 

Nok moralpreken for denne stund....nå over til bleieskifte.....:D

- Volvo 854 T-5R

- Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 "Orvis Edition"

- Volvo 855 T-5R (x) [ Interiør & 17" Comet selges..PM]

www.blomsgaRage.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke engang rukket å få lappen og er veldig flink til å kjøre bil... :D :D :D

 

Kjørt i 5år, kan enda ikke si jeg er veldig flink til å kjøre bil. Utlært blir man aldri og med den kjepphøye innstillinga du viser her tør jeg ikke å tippe hvordan det ender den dagen du setter deg bak rattet i din egen M5.

 

Burde være en varslingstjeneste for når jyplinger i motorsterke biler var ute på veiene..

 

 

 

Mine siste ord i denne tråden, klag de inn til moderator hvis dette blir for realistisk for deg.

 

 

Lykke til.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår