Gå til innhold

Rask dyr bil, noen tips? Oppdatering se side 13. :)

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Honda CRX '90-91 1,6 DOHC VTEC

160 hk @ 7200 rpm

Vekt: ~1000 kilo

 

= Moro!

 

De koster ikke alt for mye heller, føles som en gokart og slenger du en snerten liten turbo i en sånn en så drar du godt fra det meste ut fra lyskryss. :thumb

 

Edit: Glemte at den skulle koste under 30k... Spørs om du får en CRX VTEC til den prisen. :shake

 

CRX vtec 90-91 har B16A1 motor på 150hk.

Først i civic/crx (delsol) VTi fra 92 og oppover hadde 160hk. Den motoren heter B16A2. Disse har maks effekt ved 7800rpm. Sperra er ikke før 8200rpm!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

CRX vtec 90-91 har B16A1 motor på 150hk.

Først i civic/crx (delsol) VTi fra 92 og oppover hadde 160hk. Den motoren heter B16A2. Disse har maks effekt ved 7800rpm. Sperra er ikke før 8200rpm!!!:)

 

Og det går veldig bra på bane med sånn motor.

 

har en film her:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-1349107879044143439

 

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dette "hjelper" ikke meg mye...

 

Hvordan skal jeg vite hvilken motoren en crx eller en coralla har? Ikke alle opplyser effekten på motoren... :/

 

Og det med turbo, hvor mye må gjøres med bilmoteren? Må man ikke bytte stempler, montere intercooler, bytte el nett og masse annet, eller tar jeg feil?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med turbo, hvor mye må gjøres med bilmoteren? Må man ikke bytte stempler, montere intercooler, bytte el nett og masse annet, eller tar jeg feil?

Det avhenger av motoren og ønsket ladetrykk. Noen motorer tåler litt overlading selv om de i utgangspunktet ikke er bygget for det, mens på andre motorer må du bytte innmat som råder, stempler osv.

 

Men la oss gå ut ifra en motor som tåler litt overlading, og la oss si at du 'bare' skal ha en relativt liten turbo med relativt lavt ladetrykk, f.eks. 0,5-0,7 bar. Det du (i teorien) trenger for turbokonvertering er turboen (gjerne med wastegate), grenrør, intercooler, rør til/fra intercooler, gjerne dumpventil. I tillegg kan det hende du trenger ny bensinpumpe, større dyser og oljekjøler... Dessuten må sannsynligvis motorstyringen omprogrammeres for å optimalisere ytelsen i motoren, og alt bør fintunes, helst av profesjonelle, for å forhindre motorhavari.

 

Mye arbeid med andre ord... Da er det nok lettere, mer driftsikkert og ikke minst billigere å NA tune - polere portene, performance kam(mer), grenrør, effektanlegg, kaldluft inntaks kit (merk: KALD luft), chip osv. Du burde klare å hente ut litt ekstra gamp fra en slik motor uten å måtte overlade. Lykke til, og hold oss oppdatert!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dette "hjelper" ikke meg mye...

 

Hvordan skal jeg vite hvilken motoren en crx eller en coralla har? Ikke alle opplyser effekten på motoren... :/

 

Og det med turbo, hvor mye må gjøres med bilmoteren? Må man ikke bytte stempler, montere intercooler, bytte el nett og masse annet, eller tar jeg feil?

 

Du får CRX med to motor typer orginalt. En med D16 motor, denne har ikke vetc, men går veldig bra. har vel 125hk

Så har du en CRX med b16a1, det er nesten samme motoren som er i bilen jeg hadde. Den yter 150hk, denne har vtec :D

CRX er en utrolig lett og god bil å kjøre. :angelsmili:

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo konvertering = mye pes og det er ikke billig heller....

 

Det er vel nesten billigere å kjøpe en bil med flere hester... Eller bytte motor. ;)

 

CRX skal jeg sjekke opp nå. :)

 

var ca 30 stk som var ute til salgs hvor to sa de hadde 130 hk.... Var ikke noe bra der ute.. :/

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den nederste ja, men syns CRX ser best ut uten badlook list. Har selv hatt lyst på CRX i lang tid, og går vel til anskaffelse av en sånn en vakker dag... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55k spenn for en 91" som er gått 170k km? :hvaskjera

Og det er tilogmed vinterpris..

 

Misforstå meg rett, jeg er egentlig fan av crx.. men var ikke det litt i dyreste laget?

 

 

405 Mi16

 

Vet ikke hva de skal ha for den men..

155hk ikke all verden men greit nok, helgalvanisert, så rust _skal_ ikke være et problem.. Litt spesielt med den motoren i Ph2.. de fleste andre Mi16 i norge er Ph1.. Så hvis den er like driftsikker som min, har du bil leeeenge.. :)

 

Hadde kjøpt denne før en hvilken som helst crx.. any day.. :)

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår