Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 tror nesten jeg sku klart å klemt inn 6 til, med godvilja til.. :P Men se på bilen, det er svenskebil.. Og tror ikke de har noe krav til maks lysstyrke. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 I norge er det 2 ekstralys og maks 480 lux Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Vet det ikke er lov med mer enn 2...men 3 passer akkurat mellom lyktene!2 bak grillen går helt fint, men mister nok en del av lyset da.. med 4 eller mer blir du garantert stoppa og bedt om å pelle av...3 er sjeldent man får problemer med og det ser heller ikke overdrevent ut. :) HAHA! Jeg har 6 stykker.. på taket. Hella Rallye 3000 Blue ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 HAHA! Jeg har 6 stykker.. på taket. Hella Rallye 3000 Blue ;) Syke faen...men ser jo helt latterlig ut med tusenmetere på taket da :p Bilde? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Syke faen...men ser jo helt latterlig ut med tusenmetere på taket da :p Bilde? Kanskje ikke dersom bilen du kjører veier 22 tonn......? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Kanskje ikke dersom bilen du kjører veier 22 tonn......? Glenn Nei på vogntog ser det jo rått ut, trodde han mente på 240 :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 som fsl sier er det maks 2 stykker.. du kan ikke donge på med tusenmetringer å si det er under 480 lux.. vogntog har lovt til å ha 4 montert på bilen.. men maks 2 i bruk.. :) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Har et spørsmål. Skal montere tusingene idag, og for å få på plass de to siste, trenger jeg en 1,5-2m med vinkelstål. Profil: | | |_____ Men, jeg finner det ikke noen steder. Noen som har forslag? Har prøvd biltema og byggmaker osv. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Nei på vogntog ser det jo rått ut, trodde han mente på 240 :D ja.. har kjøpt de til 245'en. alle skal på taket så kjapt bilen er eu-godkjent(!) og jeg har fått takstativet mitt har forberedt meg med nye ledninger til batteri, starter, dynamo, pol/kabelsko samt 100A dynamo... veit at det ikke er helt lov, men skal jo se skikkelig også. noen som veit hvor jeg kan få tak i rele som tar rundt 40A? (må ha et par tusenmetre i fronten også, har to stk Hella Rallye 1000 og 2 Hella Rallye 2000).... samt lurer på tåkelys :p (jeg er ikke gal, men har man vinterbil så har man vinterbil..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Det er lov til å a så mange man vil, men maks 4 kan virke samtidig. Jeg spurte Vegdirektoratet for en stund siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Sett flere med 4 uansett.. Er ikke så ofte politiet bryr seg om sånt virker det som.. gjør slik: :P Typisk svenkser...!! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Det er lov til å a så mange man vil, men maks 4 kan virke samtidig. Jeg spurte Vegdirektoratet for en stund siden Nei, det er reglene på lastebil... Kun 2 kan monteres på bil. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Er vel to stykk du kan ha sammen med fjernlysa, og ellers så må man vel regne øvrige ekstralyktene som arbeidslys? Altså lys som IKKE skal brukes under kjøring... Skal ha 2 i grillen, 4 på taket som arbeidslys og 2 mindre som skal brukes til arbeidslys\ryggelys bak på bilen. Her snakker vi om en Pajero. ;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 kan gått ha fire tusenmeter og være lovlig men da må man ha en vende bryter som gjør at bare to og to lyser tilsammen Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 kan gått ha fire tusenmeter og være lovlig men da må man ha en vende bryter som gjør at bare to og to lyser tilsammen kan ha 4 på taket. er jo bare å klippe av ledninga til fjernlysa i hovedlykta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg