Gå til innhold

Den nye bilavgiften, her er satsene

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NSX har 287-. 291g/km så det blir ca det samme som en la oss si 3,8liter

 

og var det en 97 modell du skulle ha?

 

så du må nå betale ca i avgifter 149 312

mens du mått betale ca 133 213 så ok .. litt mer enn 10.000 men ikke veldig mye mer

Glemte at du sa etter nyttår

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EscortG har mye rett her.Les selv hva Kristin "Omvendt Robin Hood" Halvorsen skriver:

Derfor har vi varslet i statsbudsjettet at vi arbeider med en omlegging av årsavgiften på bil fra 2008. Her håper vi å få på plass en miljødifferensiering som tar hensyn til utslipp fra NOx og svevepartikkel utslipp som du nevner. En slik omlegging vil gjøre at biler med f. eks små NOx-utslipp kan komme billigere ut, mens de med høye utslipp kan få høyere årsavgift.

 

Her kommer det fram, som EscortG har nevnt, at de med dieselbil får høyere årsavgift i framtiden.Så da spørs det hvor mye billigere de bilene egentligt ble da!

 

Statskupp anyone?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSX har 287-. 291g/km så det blir ca det samme som en la oss si 3,8liter

 

og var det en 97 modell du skulle ha?

 

så du må nå betale ca i avgifter 149 312

mens du mått betale ca 133 213 så ok .. litt mer enn 10.000 men ikke veldig mye mer

Glemte at du sa etter nyttår

 

 

 

Håper du har rett... Jeg håper jeg kan lure BT til å tro at Co2 utslippsnivået ikke er tilgjengelig for min bil ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nisse landet Norge!!!

Nå er jeg så inn i helvete lei av de jævla politikerne som sitter midt i oslo gryta å prakker på oss den ene idiotiske avgiften etter den andre. Jeg lurer på om de noen gang har vært i utkant Norge? Er det noe vi ikke trenger i utkant Norge så er det småe biler med strekkmotor!! Å hvorfor i svarte helevte skal bitte lille Norge gå foran som et milijø fyrtårn?

Det er jo for faen mer biler i London enn i hele Norge!! Hadde f.eks alle bilene i Beijing stått stille en dag, så hadde det vært mer miljøvennlig enn om alle mann i Norge hadde kjørt hest og kjerre!!!

Virker som den Norske regjering tror at Norge er en stormakt, mens i virkelig heten så er vi en liten kvise i ræva på jordkloden!!!! Det er rett og slett for galt at Norge som er et av verdenes mest velstående land på alle måter, har en av Europas dårligste bilparker. Å sist men ikke minst, hvorfor i alle dager skal vi bli påtvunget å kjøre diesel eller bensim med strekkmotor?? Norge er faen meg en komuniststat!! Er ikke lenge til man må søke om å eie bil, for så å vente i fire år på å få svar, slik som i gode gamle øst Tyskland....

 

Unnskyld språkbruken...hehe er bare så inn i h...lei av dette nisse landet!

 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg kunne trives som diktator :thumb

Jeg hadde passet mye bedre.

 

Hva om den eneste avgiften var på utslipp, et kombinert tall basert på alle tallene, og avgiften var mye lavere på selve utslippene.

 

Og ingen andre avgifter. Blir litt mer penger dersom en kjører noe som spyr ut CO2 +andre gasser og klubber babymåker ihjel (fritt etter Clarkson).

 

Det er interessant at de fleste som dør i trafikken er unge mennesker med gammel bil. En kan gjerne si at man neppe oppnår mer fornuftig kjørestil om unge kjører nye biler. Men en kan trolig unngå en del ulykker rett og slett fordi en del ville bli reddet av moderne systemer som ESP o.l.

 

Og hvor mye sparer staten på det? :)

 

Og om Norge ikke er en politisk stormakt har vi jo en viss makt gjennom olje og naturgass. Alle land som har store oljeressurser har makt. Spesielt vestlige land.

 

Ikke at noen bryr seg om miljøpolitikken vår anyway.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske politiker klager over at Norge har Europas eldste bilpark, det er ikke rart når man ser på avgifter som er nå, men ting blir ikke bedre av Dieselstasjonsvogner med 90 hk som er laget for å holde i 15 år. Da er vi akkurat like langt om 15 år, mener jeg.

Dessuten må det være mere miljøvennlig og importere en brukt bil, en å kjøpe en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare til å starte firma som spesialiserer seg til å nedtrimme biler dette da! Med en enkel liten computer med kode så alt stilles til orginalt..

 

Få e Corvette Z06 med 7liters motor, turtallsperre på 3000rpm og tenning og alt stilt noe så inni helvetes galt det er mulig, ja, også en skrue på gasspjeldet som begrenser det til 1/3åpning. WOHO da har du 100hk når du skal godkjenne skiten, og staten er fornøyd;)

 

Eller bare leie inn osama litt og få han til å ta noen småfly inn i stortinget:D

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Gruer meg fryktelig til jeg skal kjøpe bil om dette godtas.

Hadde håpet på at bruktbilprisene skulle synke dette året, men ser ikke ut til at det blir billigere =(

 

Foreslår at alle sender et brev der dere forklarer på et skikkelig vis at dette godtar vi ikke!

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm Klarer ikke å finne om disse forandringene vil også gjelde for bruktimport.

 

Tolker det dithen at biler som ikke har oppgitt Co2 kommer dårligere ut men står ikke noe direkte om bruktimport...

 

En kan jo ta inn en "miljøvennlig" 05 modell men da etter hvilket avgifts system...

 

Klippet fra pressemelding:

"Provenytapet av forslagene summerer seg til om lag 25 millioner kroner. Nye personbiler får en lettelse på om lag 100 millioner kroner, mens lettelsen for de lette lastebilene som blir fritatt er beregnet til om lag 70 millioner kroner. Importerte, brukte personbiler får en avgiftsskjerpelse på om lag 40 millioner kroner og varebiler klasse 2 en skjerpelse på om lag 60 millioner kroner, mens campingbiler får en skjerpelse på om lag 45 millioner kroner."

 

Noen som vet?

 

Jodo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår