Gå til innhold

Den nye bilavgiften, her er satsene

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Om jeg kan få nevne det ser det for meg ut som store sedaner, stasjonsvogner og generelt sett fine familiebiler går ned i pris? Da med diesel selvfølgelig.

 

BMW 530D går ned 51 108, f.eks. :)

 

Men fortsatt svindyrt, ikke så å forstå. Men ser i alle fall at VW Passat med den motoren jeg ville valgt, 2 liter TDI på 140hk er noen titalls tusen billigere.

 

Ser ut som bensin blir dyrere, automat dyrere, awd dyrere diesel billigere til en viss grad.

 

Er selv sosialdemokrat, men dette var nok ikke en god deal.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jævla "=)(#)=#"(¤#=)(¤=")#(§!§§§§§§§§§!"!?=)"#?)!§§§!!!?"#)¤?"#)¤?""#?=¤)#=")!!!!!!!!!!!

 

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel2.php3?aid=29661&tid=

 

 

Åååh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nesten så blodårene ved hjertet eksploderte nå!! Helvetes møkkaregjering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

F*** f*** f***!!!!!!!!!

 

 

 

 

Noen som vet dette?

 

Skal importere bil etter nyttår;

 

1997 modell

290 hk

1430 kg

3198 cc motorstørrelse

46.000 $ (amerikanske) er prisen

 

 

Noen som har peiling på om jeg blir piska på pungen nå pga de nye avgifta? :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn co2 ?

 

på generell basis kan jeg si at du blir buttfucked om du regger til neste år :)

jeg drar til tyskland neste helg, tenkte å se på bil samtidig

 

 

Ok, nå får jeg panikk her... Jeg strapper på selvmordsbomberbeltet og trigger av på Kristins kontor snart... F***!

 

 

Hjelper vel ikke å kjøpe bilen før og betale avgift etterpå heller :(

 

 

 

 

F***!!!!!

 

 

Dumt spm men er co2 på engelsk også co2, eller heter det noe annet? Må finne ut av dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" med denne avgiftsomleggingen er at dieselbiler blir foretrukket. Det er feil, når det faktisk finnes bedre og renere alternativer. Regjeringens (og Norges) miljøalibi forsvinner i samme åndedrag, fordi dieselmotorer slipper ut langt mer skadelige nitrøse gasser og sotpartikler.

 

Hvem er det som IKKE chipper en turbodiesel i disse dager? Forbruket øker, og svartrøyken står, selv av nesten nye dieselbiler! Det folk fleste IKKE vet, er at diesel med lavt svovelinnhold er dyrt å produsere, samt at fjerning av svovel fører til høyere forbruk. Med andre ord er man omtrent like langt når det gjelder utslipp av regjeringens "motegass": CO2.

 

Noen som virkelig tror at diesel som drivstoff vil fortsette å være rimeligere enn bensin?

 

En bensinmotor kan med enkle grep kjøres på propan, E85, etanol osv, som etter det jeg vet slipper ut mindre CO2 og svært lite annet. Men slike biler, f.eks. Saab 9-5 Biopower, blir faktisk straffet med det nye systemet!

 

Hvem vet forresten om CO2-avgifter får tilbakevirkende kraft, f.eks. at folk med dårlig råd og gamle biler verdt 60.000 må betale mye, mye mer enn en som har god råd og mulighet til å kjøpe seg 530d med 60000 kroner i avslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt ifra alle diesel-biler blir billigere...

Q7 3.0TDI kommer til å koste 98 364 mer!

BMW X3 3.0sd blir 56 623 kr dyrere!

Ml 320CDI blir 44 704 kr dyrere!

SSangyoung Rodius 270xdi aut blir 61 162 kr dyrere!

Landcruiser 90 D-4D aut blir 52 917 kr dyrere!

XC90 D5 aut blir 53 560 kr dyrere!

 

Felles for disse bilene er at de kommer som standard med en grei nok dieselmotor(2,5-3,0) 4x4 og automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nisse landet Norge!!!

Nå er jeg så inn i helvete lei av de jævla politikerne som sitter midt i oslo gryta å prakker på oss den ene idiotiske avgiften etter den andre. Jeg lurer på om de noen gang har vært i utkant Norge? Er det noe vi ikke trenger i utkant Norge så er det småe biler med strekkmotor!! Å hvorfor i svarte helevte skal bitte lille Norge gå foran som et milijø fyrtårn?

Det er jo for faen mer biler i London enn i hele Norge!! Hadde f.eks alle bilene i Beijing stått stille en dag, så hadde det vært mer miljøvennlig enn om alle mann i Norge hadde kjørt hest og kjerre!!!

Virker som den Norske regjering tror at Norge er en stormakt, mens i virkelig heten så er vi en liten kvise i ræva på jordkloden!!!! Det er rett og slett for galt at Norge som er et av verdenes mest velstående land på alle måter, har en av Europas dårligste bilparker. Å sist men ikke minst, hvorfor i alle dager skal vi bli påtvunget å kjøre diesel eller bensim med strekkmotor?? Norge er faen meg en komuniststat!! Er ikke lenge til man må søke om å eie bil, for så å vente i fire år på å få svar, slik som i gode gamle øst Tyskland....

 

Unnskyld språkbruken...hehe er bare så inn i h...lei av dette nisse landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/php/art.php?id=342190

 

 

Sjekk de nye effektavgiftene... Tror ikke det blir bare +/- 10.000 kr. herr Kebab........

 

 

Snakker om Targa-versjonen jeg nå, NSX-T, den veier 1430 kg...

 

Sitat fra statsbudsjett.dep.no:

 

For en del kjøretøy oppgis det ikke CO2-utslipp. Dette gjelder blant annet de fleste vare- og lastebiler og eldre, bruktimporterte biler. I tillegg spesialimporteres det en del kjøretøy som ikke er produsert for det europeiske markedet, og som er testet etter en annen testsyklus. For slike kjøretøy vil de oppgitte CO2-utslippene ikke være sammenliknbare med målinger for biler produsert for det europeiske markedet. En har vurdert ulike løsninger på dette problemet og har kommet til at det er hensiktsmessig å beholde slagvolum som beregningsgrunnlag for disse kjøretøyene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nisse landet Norge!!!

Nå er jeg så inn i helvete lei av de jævla politikerne som sitter midt i oslo gryta å prakker på oss den ene idiotiske avgiften etter den andre. Jeg lurer på om de noen gang har vært i utkant Norge? Er det noe vi ikke trenger i utkant Norge så er det småe biler med strekkmotor!! Å hvorfor i svarte helevte skal bitte lille Norge gå foran som et milijø fyrtårn?

Det er jo for faen mer biler i London enn i hele Norge!! Hadde f.eks alle bilene i Beijing stått stille en dag, så hadde det vært mer miljøvennlig enn om alle mann i Norge hadde kjørt hest og kjerre!!!

Virker som den Norske regjering tror at Norge er en stormakt, mens i virkelig heten så er vi en liten kvise i ræva på jordkloden!!!! Det er rett og slett for galt at Norge som er et av verdenes mest velstående land på alle måter, har en av Europas dårligste bilparker. Å sist men ikke minst, hvorfor i alle dager skal vi bli påtvunget å kjøre diesel eller bensim med strekkmotor?? Norge er faen meg en komuniststat!! Er ikke lenge til man må søke om å eie bil, for så å vente i fire år på å få svar, slik som i gode gamle øst Tyskland....

 

Unnskyld språkbruken...hehe er bare så inn i h...lei av dette nisse landet!

 

WORD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår