HusebyRS Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Har en Audi 80 2,0 Sedan, de 90 hestene som bilen har funker ok til vanlig kjøring, men kunne ha savna litt å gå på i forbikjøringer som dere kanskje skjønner..none som har noen tips til forbedringer som kan bli gjort på motoren for å få litt mer "futt"? Har nettopp overhalt motoren så den er 100% i orden! Vil helst ikke ha noe overkill-lyd på bilen (slik som de fleste rånere og gatebiler har etter de har kjøpt effektannlegg) men en litt tøff lyd er ok..bare ikke for mye! Takker for alle tips og ideer! Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 samma bil som meg har du å :) samme interiør tilogmed. I dag monterte jeg åpent luftfilter på monopointen(insprut) Blei såvidt litt mere futt, har ikke testa skikkelig enda, litt bedre lyd og ser så masse ganger bedre ut en stor ufo-luftfilterboks. Sjekk på workloggen min, har et par bilder der Men andre ting du kan gjøre er å bytte til kvassere kam(ca2000kr) eller bytte til dobbel weber forgasser, litt mere avansert da. Også er jo å porte toppen et alternativ, men koster gjerne en del Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 samma bil som meg har du å :) samme interiør tilogmed. I dag monterte jeg åpent luftfilter på monopointen(insprut) Blei såvidt litt mere futt, har ikke testa skikkelig enda, litt bedre lyd og ser så masse ganger bedre ut en stor ufo-luftfilterboks.Sjekk på workloggen min, har et par bilder der Men andre ting du kan gjøre er å bytte til kvassere kam(ca2000kr) eller bytte til dobbel weber forgasser, litt mere avansert da. Også er jo å porte toppen et alternativ, men koster gjerne en del Hvor mye effektøkning tror du jeg vinner på å bytte til dobble webber forgassere, få på kvassere kammer og bytte til powerfilter? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Jeg har villet bytte motor. En 2.0 16v gir deg omtrent 140hk orginalt og skal være ganske greit å sette i. Dersom du har en B4 går det også an å sette i en 1.8T uten alt for store anstrengelser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hvor mye effektøkning tror du jeg vinner på å bytte til dobble webber forgassere, få på kvassere kammer og bytte til powerfilter? Doble Webere.. Tenker du da på to doble DCOE 45 e.l.? I såfall, med en kam på 268 - 276 graders durasjon og disse forgasserene vil du kunne hente ut rundt 130 hk med original topp. Katalysatoren bør fjernes! Om du i tillegg porter toppen vil du klare 150+ hk. Med enda høyere durasjon på kammen (288), portet topp, to doble Webere og avstemt grenrør er 180 hk fullt mulig. Det er ingenting som heter powerfilter, det bare høres tøft ut og gir ingen merkbar effektøkning. Om du har monopoint så kan du hente 5 hk på å fjerne alt rørstyret mellom luftfilteret og "forgasseren", for så å sette et Pipercross skumfilter rett på "gasseren". :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Sorry OT men er det en svart avant du har Huseby ? Og du kjørte ikke gjennom røyken forrige dagen etter 200'n min ? Og kjørte som en idiot ? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 du kan jo sette på 1,8 16 v toppen fra en golf eller no å hele innsprøytningskittet.grenrør å effektanlegg,så kjenner du det drar litt. 16v toppen har AKKURAT samme delenr som til 2,0(4er) den passer rett på. med litt ombygg så passer 20v åsså.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 dere må huske på at det er lyden som bestemmer hvor bra bilen går. Desto høyere lyd desto bedre aks. sånn er det bare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Sorry OT men er det en svart avant du har Huseby ? Og du kjørte ikke gjennom røyken forrige dagen etter 200'n min ? Og kjørte som en idiot ? Sorry mac, jeg kjører en Rød Audi 80 Sedan jeg...jeg kjører ikke som en idiot, mer sivilisert, med en litt tung gassfot..desverre:( Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 dere må huske på at det er lyden som bestemmer hvor bra bilen går. Desto høyere lyd desto bedre aks. sånn er det bare Noen som hinter til frieksos? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Doble Webere.. Tenker du da på to doble DCOE 45 e.l.? I såfall, med en kam på 268 - 276 graders durasjon og disse forgasserene vil du kunne hente ut rundt 130 hk med original topp. Katalysatoren bør fjernes! Om du i tillegg porter toppen vil du klare 150+ hk. Med enda høyere durasjon på kammen (288), portet topp, to doble Webere og avstemt grenrør er 180 hk fullt mulig. Det er ingenting som heter powerfilter, det bare høres tøft ut og gir ingen merkbar effektøkning. Om du har monopoint så kan du hente 5 hk på å fjerne alt rørstyret mellom luftfilteret og "forgasseren", for så å sette et Pipercross skumfilter rett på "gasseren". :) eneste jeg merket med kn filter, var ørlite lydmessig, og stor i bensinforbruk, så jeg har nok spart inn di kronene på drivstoff :) Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 eneste jeg merket med kn filter, var ørlite lydmessig, og stor i bensinforbruk, så jeg har nok spart inn di kronene på drivstoff :) Joda, stemmer nok det, men det jeg ville frem til var at man ikke kan forvente seg særlig effektøkning ved montering av såkalt "powerfilter". Det høres tøft ut, men i realiteten er det også et vanlig filter, dog med en anelse lavere flowmotstand i noen (K&N, Pipercross...osv). Med slikt filter vil undertrykket ved sprederen/forgasseren synke og motoren tilført mindre bensin, resultatet er lavere motoreffekt. Dette gjelder motorer uten LMM, K-jet o.l. Større tilførsel av luft vil kompensere for dette, slik at effekten som oftest blir den samme etterpå om ikke luftveiene forandres. Resultatet av magrere blanding kan komme som tenningsbank ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg