Gå til innhold

Thoftes Golf lll Prosjekt

Ranger emnet


thofte

Anbefalte innlegg

Tror også du evt. må dra en ledning fra den svarte boksen og til bryteren.

For når du får den nye bryteren, så er det 2 ledige hull i den også..

Bare et forslag du kan sjekke ut..

 

Selv så kobler jeg opp eget ledningsnett til lysa, mye lettere når bilen ikke ble levert orginalt med tåkelys..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm.. Vanskelig dette skulle være da :confused:

 

Det jeg trodde, det var at koblingen (rød ring) hadde alle nødvendige ledninger som trengtes til tåkelysa ferdig dratt til den "svarte boksen"... Og at fra den svarte boksen og ned til selve tåkelysa var de eneste ledningene jeg trengte å dra.. Skjønner?

demontering31rt3.jpg

 

Jeg var nettopp ute og sjekket min egen kobling (igjen: rød ring) som er koblet til bryteren.. Der ser jeg at det mangler 1 ledning, nummer 8.. Kan det være automatisk lyshøydejustering (noe jeg ikke har)? Eller er det tåkelysa, skulle ikke det isåfall være flere ledige i den koblingen da?

 

Hehe, er det noen som fatter hva jeg snakker om? Eller får jeg stryk i forklaringer:roll:

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at ledningene til til tåkelysene ligger der fra før, selv bilen ikke ble levert med tåkelys og rett bryter fra fabrikk, høres mye mer logisk utmed tanke på produksjonskostnader osvosv, men...

 

En enkel måte å finne rett ledning på er å slå av og på tåkelys foran mens noen holder + pinnen på et Multimeter i hver av de ledige stikkene, når du da så treffer rett så vet man hvilken som er til tåkelysene, jord henter en fra batteriet uansett..

 

Det aller beste er vel å bruke signalet fra bryteren til styrestrøm på et relè, da får en bedre spenning til pærene og ergo bedre lys..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idè det, men nå bruker vi jo ikke tåkelys for lysets skyld da, for det lyser jo heller dårlig av de :)

 

 

En annen side med saken er jo at den strømmen som før ville gått gjennom lysbryteren og på lang sikt brent opp bryteren ikke lengre vil gjøre det, såfremst en gjør det samme med hovedlysene da;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg avbestilt min bestilling hos autospar, da de brukte 1435524 år på å skaffe blinklykter og sideblinkers! Satt heller opp en finfin bestilling hos TM Tuning, alt skal komme innen 3 uker.. Selv om jeg har hørt det før, så har jeg troen nå! :m'm:

 

Ellers så skjer det ikke så veldig mye enn at jeg venter på det jeg har bestillt. Fikk forresten B.T.i til å hjelpe meg med tåkelysa når de kommer! :cheers:

 

Noen som har noe forslag til mitt dilemma: En forbanna katt har funnet ut at panseret mitt er den perfekte plass å gå med de skitne, sandete potene sine.. Veldig hyggelig å se at katta har kjørt 8 tallet vannrett og loddrett oppå det ny-voksa panseret!! :rockets Ikke minst med tanke på at jeg har HVIT bil!!

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår