Gå til innhold

Thoftes Golf lll Prosjekt

Ranger emnet


thofte

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har tromler bak... Kanskje dette blir billigere enn først antatt:) Som sagt så bytter Onkeln min bremseslangene, men hvis det er så lett å skifte hjullageret så tar vi kanskje det i samme slengen.. Hvordan tar jeg av tromlene da? Stress det eller?

Hvis ting blir krise setter jeg bare kjerra på verksted uansett:rolleyes:

 

Hehe har en del gromdeler liggende i kjellern som verker etter å bli satt på:D

Frister også veldig å sette opp en ny bestilling hos TM Tuning snart, G4 GTI girkule og armlene står høyt på ønskelisten.. Ikke så lenge til golfen og jeg har ettårs-jubileum, må jo handle noe i gave?!:D :D

 

Det er kjempe lett, en mutter, og et slag med hammeren så er den ute og bare og dra lageret ut.

 

Gave syns jeg virkelig du skal gi den! Fullt MONSTER Body kitt og 10 neonlys under! (kødda) hehe

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da fikser jo han det:)

 

Trenger kun verktøy for og ta av hjula, vanlig pipesett (tror det var 23mm eller noe) og en gummihammer til og banke løs trommelen hvis den sitter litt godt.

 

Høres såre enkelt ut da.. Klarer jeg å spare de gryna, så kan jeg jo sette sammen ny bestilling hos TM Tuning asap:D

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe lett, en mutter, og et slag med hammeren så er den ute og bare og dra lageret ut.

 

Gave syns jeg virkelig du skal gi den! Fullt MONSTER Body kitt og 10 neonlys under! (kødda) hehe

 

Glimrende! Takk skal du ha!:)

 

Hahaha DET hadde gjort seg, selvfølgelig med 13" steelies:D

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle deg at om du kjøper inn deler sjøl og setter bort jobben til et verksted så sparer du ikke så mye kroner som du tror. om du kommer med delene sjøl så tar verkstedet som regel en del mere i timen! dette er fordi at en del av inntektene ligger i nemlig material fortjeneste. dette gjelder alle håndtverk yrker. jeg sjøl er tømrer, og vi oppgir aldri til kunden hva vi betaler for materialene nemlig fordi vi da kan tjene på våre rabatter. så konklusjonen da er at om du skal bestille og dra å handle, så mener jeg det er bortkastet tid! like greit å la verkstede ta seg av det! jeg var sånn før at jeg ville gjøre alt slv for å spare penger, men nå har jeg sett at det er bedre å la de som kan det gjøre det, også for jeg gjøre det jeg kan. om fagfolk gjør det så har du også garanti, og det er aldri negativt. veldig fin bil forresten! utrolig ,lik min gamle treer som da jeg kjøpte den!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle deg at om du kjøper inn deler sjøl og setter bort jobben til et verksted så sparer du ikke så mye kroner som du tror. om du kommer med delene sjøl så tar verkstedet som regel en del mere i timen! dette er fordi at en del av inntektene ligger i nemlig material fortjeneste. dette gjelder alle håndtverk yrker. jeg sjøl er tømrer, og vi oppgir aldri til kunden hva vi betaler for materialene nemlig fordi vi da kan tjene på våre rabatter. så konklusjonen da er at om du skal bestille og dra å handle, så mener jeg det er bortkastet tid! like greit å la verkstede ta seg av det! jeg var sånn før at jeg ville gjøre alt slv for å spare penger, men nå har jeg sett at det er bedre å la de som kan det gjøre det, også for jeg gjøre det jeg kan. om fagfolk gjør det så har du også garanti, og det er aldri negativt. veldig fin bil forresten! utrolig ,lik min gamle treer som da jeg kjøpte den!

 

Tusen takk, hyggelig å få slike tilbakemeldinger. Har en del planer framover, så vi får se hva som skjer videre:)

 

Angående det du skriver over er jeg helt enig, satt meg ned og regnet litt på hva som lønnet seg. Konklusjonen ble at det var altfor lite penger å spare hvis jeg skulle gjort det selv. Bare en 300-500 kroner ekstra for å få det gjort på verksted, og det er noe jeg gladelig betaler for å få garanti på arbeid/deler.

Derfor ble bilen fikset og EU godkjent på onsdag som var, en gledens dag! 2 hele år til neste gang!:D

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg hentet meg 4 store pakker:D

p1080193rx9.jpg

 

Åpner...

p1080194gx0.jpg

 

Liten oppstilling:)

p10801982yb7.jpg

 

Men nå trenger jeg litt hjelp:

1. Trenger senterringer, men hvordan er det med størrelse og passform på disse? Trenger jeg bare 57,1 til Golf 3 sånn generelt, eller er det slik at det er 1 spesiell type senterringer til akkurat denne felgen..?

 

2. Må selvfølgelig kjøpe gummi til felgene (sommerdekk), men hvilken dim anbefaler dere med tanke på denne felgen, 205/45-16 eller 215/40-16? Komfort? Strekk? Valsing/subbing?

 

Bare så det er sagt så skal jeg kjøpe meg vmaxx coilovers etterhvert, så senk kommer, men har ikke så veldig lyst til å sette igang med valsing på grunn av for store dekk.. Men det er kanskje noe jeg slipper siden det bare er 7x16 uansett?

 

:)

 

Takk for handelen olsenv!

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!:)

 

Tror dette blir nice med senk! Tror faktisk jeg ville gått for 45" profil og kjørt litt "komfort" med de felgene. Tror det hadde blitt litt stivt og rart med 40" på 16" felger, hvis du ikke har tenkt og ha demperne heeelt i bånn da:)

 

Your choice:)

 

Senteringer, de fleste er universale og koster 25kr pr.stykk på dekksjappa.

Bare dra dit, gjerne med en felg, så fikser de det fort.

 

Eneste jeg vet som har litt rare senteringer er Momo, som jeg har. Der måtte jeg ha sånne i Metall, bestilt fra Momo.

Men som sagt, dette fikser de!

 

Blir bra dette, kommer du på Golf-treff på Østlandet til sommeren da?:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår