Gå til innhold

Thoftes Golf lll Prosjekt

Ranger emnet


thofte

Anbefalte innlegg

Om det er klarglasspredere, har vel de en tendens til å kunne sprekke om det er kaldt ute, ja.

Prøver vertfall å holde meg unna å bruke dem på vintern selv..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir nokk til at jeg venter til den verste kulda er forbi ja..

 

Er klar over at monteringen av tåkelys/blinklys i seg selv ikke er noe problem, men er det nødvendig med bruk av skruer/muttere for å montere de (fulgte ikke med skruer/muttere), eller er det bare å stappe de inn på lignende måte som det er originalt? :)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk FK Angel Eyes på tirsdag, og de ble montert samme dag. Var helt latterlig enkelt å montere de for å være ærlig:D

 

Det blir bare "teaser-bilder" foreløpig, pga 13" stålsko med balongutførelse:rolleyes: De aller, aller fleste av dere har sett angel eyes fra før av så :D

 

dsc00707wi4.jpg

 

dsc00706fx4.jpg

 

dsc00699xb0.jpg

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten update i kulda. Var på EU-kontroll hos NAF i dag.. Fikk følgende feil:

1.1.10 Bremseslange skadet: venstre foran og høyre foran (2)

5.8 Ulyd i hjullager: høyre bak (2)

 

To 2'er feil som må rettes før utgangen av mars.

 

Var først hos Møller (Bodø Bil AS) og fikk pris på nytt hjullager og bremseslanger, samt at de EU-godkjente bilen: 3415,-

Mens hos et annet autorisert VW-verksted (Auto-Team AS) skulle de ha 2177,- for samme jobb.

 

Litt forskjell i priser omkring... Btw, noen som har en formening om dette er dyrt/billig osv?:thanks

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var først hos Møller (Bodø Bil AS) og fikk pris på nytt hjullager og bremseslanger, samt at de EU-godkjente bilen: 3415,-

Mens hos et annet autorisert VW-verksted (Auto-Team AS) skulle de ha 2177,- for samme jobb.

 

Litt forskjell i priser omkring... Btw, noen som har en formening om dette er dyrt/billig osv?:thanks

 

Hvis du ikke vil mekke selv så sett bilen inn hos Autoteam, så fikser dem dette, hvis du vil spare noen kroner så hør om det er greit at du kjøper delene selv, da kan du kjøpe dem på Mekonomen f,eks, jeg kan alternativt kjøpe dem for deg, har et sted mellom 10-20% rabatt der:)

 

Forøvrig kan det være nok at du strammer lageret bak, men det er en svakhet på disse bilene:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update i kulda. Var på EU-kontroll hos NAF i dag.. Fikk følgende feil:

1.1.10 Bremseslange skadet: venstre foran og høyre foran (2)

5.8 Ulyd i hjullager: høyre bak (2)

 

To 2'er feil som må rettes før utgangen av mars.

 

Var først hos Møller (Bodø Bil AS) og fikk pris på nytt hjullager og bremseslanger, samt at de EU-godkjente bilen: 3415,-

Mens hos et annet autorisert VW-verksted (Auto-Team AS) skulle de ha 2177,- for samme jobb.

 

Litt forskjell i priser omkring... Btw, noen som har en formening om dette er dyrt/billig osv?:thanks

 

Hjulager koster ca. 250kr, og dette kan jeg love deg at du klarer og bytte selv! Du har tromler bak ikke sant? Bare ta av trommelen, så ser du med en gang hvor lageret sittet, bare og dra ut og sette i nytt. Der kan du spare litt penger.

 

Bremseslanger tror jeg ikke er så stor jobb, men bare hør litt rundt, de "små" verkstedene pleier og ta sånt raskt og billig.

 

Når blir det bestilt mer gromdeler til Golfen da?:D

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil mekke selv så sett bilen inn hos Autoteam, så fikser dem dette, hvis du vil spare noen kroner så hør om det er greit at du kjøper delene selv, da kan du kjøpe dem på Mekonomen f,eks, jeg kan alternativt kjøpe dem for deg, har et sted mellom 10-20% rabatt der:)

 

Forøvrig kan det være nok at du strammer lageret bak, men det er en svakhet på disse bilene:)

 

Høres kjempebra ut:) Men skal ta å høre litt rundt først. Har en onkel som er flymekaniker, og han har lignende rabatt hos hellanor, men vet ikke om de selger slikt der.. Han sa han kunne sette inn nye bremseslanger samt lufte de osv, når det gjelder hjullageret var han litt usikker på om det trengtes spesialverktøy for å skifte dette...?

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempebra ut:) Men skal ta å høre litt rundt først. Har en onkel som er flymekaniker, og han har lignende rabatt hos hellanor, men vet ikke om de selger slikt der.. Han sa han kunne sette inn nye bremseslanger samt lufte de osv, når det gjelder hjullageret var han litt usikker på om det trengtes spesialverktøy for å skifte dette...?

 

Da fikser jo han det:)

 

Trenger kun verktøy for og ta av hjula, vanlig pipesett (tror det var 23mm eller noe) og en gummihammer til og banke løs trommelen hvis den sitter litt godt.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulager koster ca. 250kr, og dette kan jeg love deg at du klarer og bytte selv! Du har tromler bak ikke sant? Bare ta av trommelen, så ser du med en gang hvor lageret sittet, bare og dra ut og sette i nytt. Der kan du spare litt penger.

 

Bremseslanger tror jeg ikke er så stor jobb, men bare hør litt rundt, de "små" verkstedene pleier og ta sånt raskt og billig.

 

Når blir det bestilt mer gromdeler til Golfen da?:D

 

Ja, jeg har tromler bak... Kanskje dette blir billigere enn først antatt:) Som sagt så bytter Onkeln min bremseslangene, men hvis det er så lett å skifte hjullageret så tar vi kanskje det i samme slengen.. Hvordan tar jeg av tromlene da? Stress det eller?

Hvis ting blir krise setter jeg bare kjerra på verksted uansett:rolleyes:

 

Hehe har en del gromdeler liggende i kjellern som verker etter å bli satt på:D

Frister også veldig å sette opp en ny bestilling hos TM Tuning snart, G4 GTI girkule og armlene står høyt på ønskelisten.. Ikke så lenge til golfen og jeg har ettårs-jubileum, må jo handle noe i gave?!:D :D

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår