Gå til innhold

Nyere motor i "gammel" amric...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal pusse opp en 75 mod Trans Am. :???:

Har lenge sett etter motorer i USA og funnet masse spennende!!

Har sett på LS1 motorer og Viper motorer fra nyere biler.

(Ls1 på http://www.ebay.com og viper motorer hovedsakelig på http://www.x2builders.com/ ):bump

 

Noen som har satt inn sånne nye motorer i relativt eldre biler og kan si noe om hvor mye som evt trengs av modifikasjoner for å få det til å funke???

Hva må til for å få motoren til å funke sånn rent bortsett fra hjernen?? Følger jo som regel med hjerne og ledningsnett, men er dette nok???:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par karer her som kjører gammle amerikanere men LS1, og jeg har satt en i en Opel Manta for en kompis, og har selv en 73 firebird som jeg har kjøpt LS1/T56 til :-)

 

Bla litt ned på amcar forumet så finner du LS1 tråden som jeg har startet.

Der kan du få mye god hjelp av både folk som har satt i LS1 motorer og noen som holder på.

 

Lykke til.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par karer her som kjører gammle amerikanere men LS1, og jeg har satt en i en Opel Manta for en kompis, og har selv en 73 firebird som jeg har kjøpt LS1/T56 til :-)

 

Bla litt ned på amcar forumet så finner du LS1 tråden som jeg har startet.

Der kan du få mye god hjelp av både folk som har satt i LS1 motorer og noen som holder på.

 

Lykke til.

 

 

Har vært inne på LS1 tråden din...har ikke rukket å lese hele, men skal gjøre det!! Er enig med de som har skrevet at det er en nyttig tråd:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten skrevet mye om prosjektet uten å legge ut noen bilder...

kanskje ikke helt i tråd med overskriften, men det er vel snart på sin plass og avsløre hvordan den ser ut....

Her er bilder av hvordan den ser ut i dag:

DSCF0004.jpg

 

DSCF0002.jpg

 

Her er noen bilder av hvordan sånn ca den skal bli (min har jo bredda bakskjermer så helt likt blir det ikke... men nesten)

78TA-02.jpg

 

rd75mod2.jpg

 

Motor er som sagt ikke bestemt enda, men har litt tid på meg da den skal byttes etter at bilen er lakkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par karer her som kjører gammle amerikanere men LS1, og jeg har satt en i en Opel Manta for en kompis, og har selv en 73 firebird som jeg har kjøpt LS1/T56 til :-)

 

Bla litt ned på amcar forumet så finner du LS1 tråden som jeg har startet.

Der kan du få mye god hjelp av både folk som har satt i LS1 motorer og noen som holder på.

 

Lykke til.

 

Nå har jeg lest hele linken din på ls1 motorer... og den er bra!! :thumb

Mye info om ls1 motorer som er nyttig, men det er ingen som sier noe om hva de har gjort for å tilpasse ledningsnett og motorstyring for å få bilen til å gå!! Savner egentlig litt svar på det!! Har sendt et spørsmål i tråden din som jeg håper noen svarer på.:respect

Ser at motorene i USA selges med motorstyring og ledningsnett til motoren, men trenger man noe mer?? Må vel tilpasse motoren til resten av det gamle ledningsnettet også??:flushit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ls1tech.com

 

http://www.gmhightechperformance.com

 

Der finner du også masse linker til andre som har deler til custom innstallasjoner.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ls1tech.com

 

http://www.gmhightechperformance.com

 

Der finner du også masse linker til andre som har deler til custom innstallasjoner.

 

 

 

Sto masse på de sidene der!! Var blandt annet lagt ut et helt prosjekt der det var bygget Ls1 motor inn i en camaro!! Var visst masse spørsmål om slike ting skjønte jeg...

Ikke bare meg som lurer på hvor mye jobb det er med andre ord. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bilder.driftfun.com/hersker-camaro galleri av bilen min og motoren min på vei inn.

 

Pastet inn en liste jeg laget for meg selv for en stund siden. en sånn jalla halvgrov med ca hva jeg har brukt/hva som trengs i min Camaro 67, er mange måter å løse det på da.

 

Ting som bør følge med ved motorkjøp:

 

- LS1 motor

- t56 6trinns kasse (automat suxors)

- PCM (hjerne)

- komplett ikke kuttet motorledningsnett

- klutsj master pumpe

- pedalsett med klutsjpedal

- lambdasensor begge sider (høyre mangler ofte)

- girspak

- MAF sensor

- Trykkslange til servo

- diagnoseplugg under dash

 

 

Prisene er ca annslag

$ priser er ganget med 7

frakt er ikke lagt til

 

 

- LS1 motor med T56 kasse ca 28000,- http://tinyurl.com/zkuu8 ebay

- aluradiator 2000,- (http://www.summitracing.com)

- Vats modul 175,- http://tinyurl.com/kjma3 ebay

- 2st O2 sensorer (kat) 525,- http://tinyurl.com/gpcrq ebay

- Corvette fuel rail med retur 1680,- http://tinyurl.com/kytz6 ebay

- bensintrykkreg justerbar 980,- http://tinyurl.com/r6adz ebay

- oljefilter 90,- (http://www.mekonomen.no)

- høytrykksfuelpumpe 2000,- (http://www.techlinebilelektro.no)

- lavtrykksfuelpumpe 500,- (http://www.techlinebilelektro.no)

- bensinfilter 100,- (http://www.torshov.no)

- turteller 1500,- (http://www.torshov.no)

- oljetrykksmåler 600,- (http://www.techlinebilelektro.no)

- vanntempmåler 600,- (http://www.techlinebilelektro.no)

- 10 mm tur fuel rør kobber 150,- (http://www.biltema.com)

- 8 mm retur fuel rør kobber 150,- (http://www.biltema.com)

- GTO bunnpanne m pickup 1540,- http://tinyurl.com/jdl2j ebay

- kanskje Corvette Generator 2450,- http://tinyurl.com/ro35f ebay

- Generatorbracket 300,- (http://www.ebay.com)

- girkassefeste 300,- (http://www.summitracing.com)

- luftfilter 90mm flens 300,- (http://www.kollevold.no)

- 2 stk elvifter fra hugger 300,- (isi bærum)

- Gasswire, lokar 700,- (http://www.techlinebilelektro.no)

- modde mllmaksl riktig ledd 2000,- (gkn driveline, karihaugen)

 

Totalt : 46940,-

-----------------

 

+ moms = 58675

+ frakt?

 

rundt 60k for en LS1 installasjon er vel mulig.

 

Deler som må "produseres"

 

- motorfester, (10mm aluplate)

- girkassetravers,

- servostyringlange (trykk)

- radiatorfester

- montere klutsjpumpe på klusjpedal

- legge opp fuel rør

- koble motornett

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :win

Hørtes ut som en kjøremaskin man kan ha det mye morro med :thumb

Takket være dere har jeg fått lest meg til MYE informasjon i det siste.

Har kanskje ikke sagt det... men dette blir det første amcar prosjektet mitt.

Klør litt i fingrene etter å komme igang nå gitt!! Må bare vente til jeg får bilen innenfor porten der jeg skal stå!! :wonder:

blir som sagt bare lakkering og nytt interiør i år da... men det må jo bli ferdig det også før jeg kan planlegge videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår