Gå til innhold

Drivaksel med yoke søkes.

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en brukt drivaksel med gearkasse yoke til rodden.

 

T56 kassa som jeg har bruker samme Yoke som TH-350/Powerglide/Super T-10/4L60E/4L60/T-56/M-21. 27-Spline type.

Dermed skulle ikke det være noe problem går jeg ut i fra.

 

Noen som har en i grei stand liggende? Den må kortes uansett, så lengden spiller liten rolle. Den vil bli temmlig kort.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter en brukt drivaksel med gearkasse yoke til rodden.

 

T56 kassa som jeg har bruker samme Yoke som TH-350/Powerglide/Super T-10/4L60E/4L60/T-56/M-21. 27-Spline type.

Dermed skulle ikke det være noe problem går jeg ut i fra.

 

Noen som har en i grei stand liggende? Den må kortes uansett, så lengden spiller liten rolle. Den vil bli temmlig kort.

 

Hvorfor ikke kjøpe en helt ny? Istende for gammelt, som du alikevell ender med å måtte kjøpe nytt rør til,nye kryss, å kanskje avballansere etter at du har fått motert å brukt bilen litt....:thumb

 

Uni-kardang har alle delene du trenger....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa de joka passer men vil trolig gi vibrasjoner i 5 og 6 gir pga slakk passfort inn i kassa.

 

Jeg var nødt til og kjøpe billet 1200hk Mark Williams joke til vega for og slippe vibrasjoner de laga da ny aksel kosta drøye 2000 med et nytt bakre kryss og sveise gaffel i bakenden.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 350 yokene slarkete i T56 kassa?

 

Fikk du en komplett Mark Williams mellomaksel med 1200hk Yoke for 2000kr?

 

Sorry rotete skrevet.

 

Jeg kjøpte MW delene (Joke, kryss og sveise gaffel) i USA og fikk GKN Unikardang til og lage ny aksel mao de gjorde jobben lage nytt rør, ny sviese gaffel og nytt kryss bak avbalansert og klart for ca 2lapper.

Mao ca 2lapper pluss MW delene.

 

Ja stapp den i og kjenn slarker trolig nok til at det blir vibrasjoner er vanlig problem. Jeg har en orginal komplett joke med kryss og svise gaffel fra en Camaro T56 liggende hvis detta er intresant.

 

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på det.Takker for tilbudene begge to.

En alu mellomaksel hadde selvsagt vært fett, men blir vel noe mer high tech å få kortet/sveist.

 

En vanlig stål-aksel kan man slipe ned sveisen på i ene enden, ta ut gaffelen, kappe røret nøyaktig, tre gaffelen innpå igjen, sveise, og så få proffer til å avbalansere den tilsutt?

 

Hvordan er det forresten å tilpasse en Chevrolet mellomaksel til Jaguar diffen, Era?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fått svar på mail fra et amerikansk firma , The Drive Saft Shop i Salisbury, North Carolina. (Artig by-navn når man bygger drivaksler forresten!)

 

De kan skreddersy og avbalansere en stål aksel med Chevy front og Jaguar bak for 300$.

Jeg oppgav 400hk motor og T56 gear i forespørselen.

 

Skal sjekke litt rundt og se. Har god tid.

 

På de svenske SSRA sidene har jeg også fått opplyst at Volvo mellomaksel-bakdel med "stor knute" passer rett på Jaguar diffen.

Dermed er mulighetene bra til å få til noe billig dersom jeg kommer over en slik aksel (gratis, med litt flaks) og får kappet pent av den knuten og i tillegg skaffer en billig Chevy mellomaksel med yoke.

På den annen side må jo dette sendes avsted og bli avbalansert uansett. Da blir det sikkert minst en drøy 1000 lapp for det også...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lappe sammen slikt selv funker dårlig i praksis je har prøvd flere ganger = vibrasjoner.

 

$300+frakt+mva = kan like gjerne gjøre det her.

 

Era

 

 

Skjønner poenget ditt.

Får sjekke litt rundt.

Dersom jeg hadde fått tilpasset den alu mellomakselen som NEW skal selge uten at det kostet det hvite ut av øya, er jo det også en interessant mulighet.

Men passer en yoke fra 2002 på LT1 gearkassa mi?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår