Gå til innhold

hvordan er kjørestilen deres?

Ranger emnet


Limit3d

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. Det er et eller annet med at vane er vond å vende.

Dro ti minutter for tidlig når jeg skulle til svigers her en dag, så da tenkte jeg at "nå holder jeg meg til 80-grensa, så sparer jeg bensin og kommer frem omtrent når jeg skal".

Allikevel brukte jeg enda kortere tid enn jeg pleier. Er faktisk ikke så lett å holde seg til fartsgrensen, selv ikke i en Polo 1,3, når forholdene tilsier høyere hastigheter.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er et eller annet med at vane er vond å vende.

Dro ti minutter for tidlig når jeg skulle til svigers her en dag, så da tenkte jeg at "nå holder jeg meg til 80-grensa, så sparer jeg bensin og kommer frem omtrent når jeg skal".

Allikevel brukte jeg enda kortere tid enn jeg pleier. Er faktisk ikke så lett å holde seg til fartsgrensen, selv ikke i en Polo 1,3, når forholdene tilsier høyere hastigheter.

eller når forholdene tilsier svinger og 205/40:thumb

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med min bil(sierra) ligger jeg ca 10 overfartsgrensen på dagtid, det er for å følge rushen.. i byen kjører jeg i fartsgrensa. bruker aldri blinkelys! unntatt når jeg har snuten i ræva eller kommer i en trang situasjon med mange biler.

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjørestilen min er, kommer helt an på hva jeg kjører og ikke minst om kjerring og unger er med.

Finnes ikke noe bedre enn senka Einser på svingete veier...trenger ikke å kjøre dritfort bare det er krappe nok svinger.

 

Samme her... blitt mye roligere med unge i bilen.

Også lærer man jo litt etter endel år med lappen...

Burde vært obligatorisk for folk som tok førerkort med ett besøk på trafikkskade avdelingen på Sunnås så kunne de sett litt konsekvensene av idiotkjøring

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke og kjøre fort vist du ikke kan kjøre effektivt. Er så lei av de som kjører som noen svin på sletta, men som bremser ned i svingene. Hold dampen oppe og kjøre jevnt og effektivt. Mye tøffere og se på en som virkelig kan detta med og kjøre, enn en som klare 200 på en rett slette...da er man rett og slett domtøff

 

På vei til og fra jobb blir jeg alltid forbikjørt av en eller anna superhelt, som tror han er tøff når han kjører fort. Selv om jeg ligger litt over farts grensa.

Det er cirka 12km med lange slette hvor jeg blir forbikjørt, men så kommer det 10 km med krappe svinger. Der tar jeg alltid i igjen dissa superheltene, da ligger de i under fartsgrensa og kjører som noen kjerringer. Selv syntes jeg det er mye artigere og kjøre litt fort i svingene enn veldig fort på sletta.

Spes med 50/40 jamex, gule koni, 205 dekk og uten servo. Og så klart gode bremser med klosser som skrubber god, så man kan bremser nærmer svingen.

 

Det hjelper heller ikke og ha grom motor for og kjøre fort på sletta. Vist du holder på og velte i svingene, og må begynne nedbremsingen flere hundre meter før svingen.

 

Selv jobber jeg som budbil sjåfør, og kjører mye. Når jeg først begynnte og jobbe som sjåfør hadde jeg lite erfaring. Jeg kjørte alt bilen klarte på slette for og rekke ruta innen for tidskjemat. Nå etter et år i jobben har jeg aldri dårlig tid mer, og jeg kjøre ikke ofte veldig mye over fartsgrensa. Det på grunn av at jeg har lært meg og holde dampe oppe og kjøre jevnt. Noen som er viktig i byen, ikke bare for deg selv, men også for resten av trafikken. Hadde alle brukt blinklys og kjørt riktig så hadde det vært mye mindre kø og irritasjon.

 

Og til de som er redd for og bruke blinklys, for de dere skal tøffe dere for fortissa på gata. Det er ikke no tøfft og ikke bruke blinklys, det ser ti ganger dommer ut og ikke bruke det. Det ser ut som dere ikke har peiling på hva dere driver med.

 

Lær dere og kjøre effektivt

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører folk her snakker om at når de har med kids og annen familie eller damer så skrur de ned tempo noen hakk... Og det er jo bra å ta hensyn.

 

Er slik jeg og...

 

Men husk at det ikke bare er de som sitter på som du har ansvar for når du er ute å kjører..

 

Og når feks SKURK skriver: "200km/h er blitt nesten hverdagskost nå for tida.

Kjører mye med dekkhvin gjennom svinger, og en dag tror jeg det kommer til å gå grundig galt."

 

IDIOOOOOT!!!! Hvis du kjører så ille at de sjølv veit det går gærent syns jeg purken burde ta fra deg lappen med en gang... :fingers: kanskje de bør bure deg inne oxo :jail

 

Ro dere ned uansett om dere har med familie/venner/damer eller ikke!!!!

 

Ser jeg noen som kjører forbi meg bæsjefort tenker jeg bare.

"enda en guttevalp som nettopp har fått lappen,håper han kjører utafor og skader seg selv før han skader andre trafikanter "

 

 

Kjør stil, kjør hensynsfult med din bil... ;) :thumb

 

 

Selv har jeg nok en harry måte å kjøre på, ene hånda hviler på rattet. litt tilbakelent, kjører sakte forbi kjøpesenter og andre "steder" og spiller seff HØY musikk.

 

Hvis jeg skader noen andre i trafikanten er det itilfelle freden og kanskje hørselen dems ;):thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger trafikkreglene så godt jeg kan, alltid blinklys osv. Kjører sjeldent forbi folk. Holder som regel 10-20kmt over fartsgrensa (aldri i 30soner).

 

Når mørket slipper til eller om kysten er klar, pleier jeg å dra en sladd eller 2 igjennom svinger, litt småleking og akselerasjon, men sjeldent høye hastigheter.

 

For 2 år siden når jeg fikk lappen var situasjonen en helt annen!

 

Aldri vært borti noe med bil, anser megselv som en fornuftig og lite hissig bilfører...

 

(Ligger bredt hele tiden når det er snø da! :D )

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg nok en harry måte å kjøre på, ene hånda hviler på rattet. litt tilbakelent, kjører sakte forbi kjøpesenter og andre "steder" og spiller seff HØY musikk.

 

Vil nå vel kanskje si at i en nødsituasjon kan det være like ille å ligge og kjøre med èn hånd på rattet, enn å kjøre fortere men i korrekt kjørestilling. Da får man med seg ting raskere, og har muligheten til å reagere uten å måtte forandre hele kroppsposisjonen :)

 

Forundrer meg litt over akkurat det fenomenet der. Ikke sjelden jeg ser folk som nærmest ligger og kjører (såvidt de ser over rattet, ser nesten ut som de er kortvokste), gjerne litt lent inn mot midten av bilen, med èn hånd på rattet.

"Jaja" tenker jeg når jeg ser sånt. Hadde vært artig å se hva som hadde skjedd dersom de kommer i en nødsituasjon og må reagere raskt.

 

Det jeg vil frem til er at dersom man skal kjøre fort og effektivt, er det et minimum å ha korrekt kjørestilling. Tviler på at man ser Petter Solberg liggende med èn hånd på rattet når han spinner rundt på Koriska :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår