Gå til innhold

AndyB

Bruker
  • Innholdsteller

    351
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AndyB

  • Bursdag 10/29/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bobla mi..og dama mi.. ;)
  • Yrke eller sivil status
    Serviceelektronikker

Contact Methods

  • AIM
    n/a
  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    n/a
  • Bosted
    Oslo

AndyB's Achievements

  1. Hei, Til stor irritasjon får jeg ikke nå åpnet spjeldet på min -97 Galant for å få varmluft direkte mot frontruta. Vaieren som går inn på speld armen midt i midtkonsollenen vandrer fritt, men det ser ut som selve spjeldet sitter fast. Såvidt jeg kan skjønne blir jeg nødt til å rive ut hele dash bordet for å komme til. :/ Er 99% sikker på at ingenting har ramla ned via ventilene oppå dash bordet så kan egentlig ikke fatte hvordan dette kan ha skjedd... Noen som har vært borti noe lignende og som evt vet hva som kan ha forårsaket dette? Noen tips til til enklere løsning/tilgang?
  2. Dro ut hele speedometeret mitt igår. Skrudde fra hverandre alle delene. Viserene satt litt hardt fast så når jeg dro dem av dro jeg også av tannhjul og diverse.. MEN løsningen skulle vise seg å være vakkel feil. Lodda over alle loddingene til konnektoren (utsatt sted for vakkelfeil) og vaska printkortet med isopropanol. Satt alt av deler sammen.. (Litt knot med tannhjula) Så var jeg plutselig BACK IN BUSINESS.. :) Skriver dette for at hvis noen skulle få lignende problem så veit man hva man bør prøve. PS! Dette med vakkelfeil på printet der kontakten er loddet kan selvfølgelig forårsake mange forskjellige feil symptomer.
  3. Mulig, Men det er noe som tydligvis blir påvirket av kulden. Jo kaldere bilen er jo mere viser speedoen.. HAdde det ikke vært for at nåla stopper rett etter 240km/t hadde jeg hatt nåla liggende på 320km/t eller noe når jeg ligger på E18. Litt morsomt egentlig, men også litt aaanoooiiing..
  4. For noen dager siden begynte plutselig speedometeret mitt på 100km/t og lå hele tiden 100km/t for mye uansett hvor fort jeg kjørte. Nå har det steget til 120km/t. Turtelleren ligger 2000rpm for mye. Og bensin nåla har av og til ligget på null selv om jeg har bensin. Noen som har en ide om hva som kan forårsake dette?
  5. Nice Ride! :) Hvor mye måtte du betale for å få norske skilter på Tacomaen din Ridelow? Tacoma er vel ikke en typegodkjent bil i Norge så ble den registrert som en Hilux? Hadde satt STOR pris på om du kunne gitt en kortfattet oversikt over ca. my det kostet til staten og evt hvilke utfordring du møtte ved å ta inn landets eneste 2005 Tacoma! ;)
  6. Jeg mener det er den råeste 35i fronten. Ikke den råeste fronten av alle :) Som det stod i begynnelsen av mailen syns jeg RS fangeren blir litt for rund og litt for vanlig. Men folk har jo forskjellig smak da.. Ka jo ikke akkuratt dømme meg selv til vinner.. ;) men jeg syns det da.. ;) Nå har vel passaten allerede fått ny maske med åpen grill så da er vel utseende ikke lenger det det var.. :( Får håpe nye eier slenger opp noen bilder etterhvert..
  7. Derfor jeg koblet vekk kabelen på batteriet ;) Burde rivi ut all driten, men på det tidspunktet gjorde jeg ikke mer en det som var strengt nødvendig. Dette var jo hele grunnen til at jeg fant ut at jeg måtte selge den. Hadde jo ikke noe tid til å passe på denne bilen og fikse de småtinga som var. Så jeg håper nye eier har bedre tid.
  8. Jeg må også legge til at da kjøper overtok bilen var pluss kabelen koblet fra batteriet og han ble opplyst om denne automatsikringen inne i bilen... Er som du sier.. blir lei og gidder ikke gjøre like mye innsatt på eget arbeid.. Nå har jeg begynt med noe helt annet så jeg har fått litt pause så muligens jeg trår til med noe på nye passaten. Må få LITT lyd iallefall.. men hvorfor mener du at en annen burde vært kjøper? bortsett fra at han bytter noen deler som kanskje ikke andre ville tatt først?
  9. Jeg la den der i utgangspunktet som en nødløsning pga jeg hadde en forsterker som trakk strøm selv om remot ikke ga signal. Jeg skulle legge en ved batteriet også (i serie) men hadde bare 1 tilgjengelig da. Jeg sørget istedenfor at det ikke skulle bli noen kortsluttning ved a legge kabelen igjennom en gummipakning å stripse godt. Skulle legge en til inn i ettertid, men glemte jo dette da. Jeg er helt enig med deg at dette ikke er noe som er i henhold. Har montert utstyr i mange hundre drosjer. Samtlige har sikringer 10cm fra pluss polen på batteriet. Så hvorfor jeg ikke var like nøye på dette på min egen bil er et godt spørsmål. Hvorfor har ikke alle snekkere strøkene hus? Hvorfor har ikke alle lakkerere strøken lakk? Er litt rart ja...
  10. Er litt synd ja, men er betryggende å vite at kompisen din kan skru litt selv og kommer til å ta godt vare på den. Du får prøve å overtale han til å melde seg inn i forumet å legge legge ut litt info om videre utvikling på bilen. Hørte han allerede hadde slengt inn masse anlege og greier.. ;) Han kompisen din med den gull farga passat GT må jo også få lagt ut litt info da. Håper ikke han gir opp prosjektet sitt pga jagging. Keep up the good work Passat Folk! Jeg har herved meldt meg ut av "how low can you go" klubben og kjører nå en fullstendig orginal og kjip Passat Court -96 modell. Dette pga Hage,Hus og Garasje prosjekter. Men når jeg har fått opp dobbelgarasjen blir det kanskje et prosjekt igjen... :)
  11. Stian!! Hva skjer man! Hvor er bilder av det ferdig resultatet??
  12. Da er bilen til salgs! Håper noen vil ta over ansvaret for bilen min og bli flinkere til å bruke den en jeg har vært. Har kun kjørt 5000km det siste året. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13618877
  13. Riktig! Bytter du om på fasene på en veksel kurs (2 fas) har ikke det noe å si, men kobler du pluss pole mot pluss pole mot hverandre går det greit intill du kobler minus mot minus. Du Har du en mangde med + elektroder som kjæsjer og feks skaper brann.. ;) Kan IKKE sammeenlignes med en sikring.. Men det kan sammenlignes med å kjøre i motsatt kjørefelt på E18. Kan fort begynne å Brenne da også... Hilsen Andreas Brenne ;)
  14. Hei. Er ikke så lenge siden jeg bytta plugger, så først tenke jeg at det kan jo ikke være plugger. men så tenkte jeg at det hadde jo vært for dumt om det var pluggene og jeg bytta alt annet. Derfor bytta jeg plugger for en del uker siden og har ikke hatt noe trøbbel med dette siden. :) :yak: Takk for alle tips. Nå må jeg bare fikse alle andre småting og EU godkjenne før jeg evt bestemmer meg for å selge bilen.. Bilen er litt for stiv til å frakte små babyer i. ifølge kona iallefall...
  15. Takk for gratulasjonene ;) Ikke noe tvil om at bilen min går på 3 sylindre egentlig.. Var ute å kjørte istad og da merka jeg det spess når jeg starta..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår