Gå til innhold

Nye skilter

Ranger emnet


Gjest ReVolvolution

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prisen er den samme som i dag..

 

Fordelen med de nye skiltene med N på, er at du slipper å teipe på en stor stygg N på bakluken når du skal til utlandet.. Resten blir vanesak..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er det det koster idag også, så det jo ikke noe nytt.

På den andre siden, det er minimal fortjeneste på skilt for Biltilsynet (selges omtrent til selvkost), så skal det klages, rett det for all del mot skiltfabrikkene, så vi slipper enda en slik "jeg hater Biltilsynet, men egentlig er det ikke deres feil"-tråd.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens VG:

 

 

hvem sa de var gratis?

 

greit nok at man kan velge, men velger man å ha de nye, så koster det :?

 

Er det mulig..

 

Per har en bil fra 1995. Per har gamle typen skilter. Per ser nabo Anders, som har kjøpt seg ny bil. Anders har de helt nye skiltene. Per vil også ha nye skilter, og går til Biltilsynet. Per får nye skilter utlevert, og betaler 4-500 kroner for dem. Per er glad og fornøyd, og setter dem på bilen sin.

 

Per måtte også betalt penger hvis han skulle kjøpt de skiltene som kom i 2002, den "digitale" typen. Det er ikke nytt at man må betale for skilt. De koster faktisk penger å lage.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. siden den forrigje modellen var så vanskelig og lese må det jo være en liten fordel og ha de:D

 

Tenk de som er så heldige med kombinasjonen 02-06 skilter og små skilter! Trenger ingen laservarsler da.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per har en bil fra 1995. Per har gamle typen skilter. Per ser nabo Anders, som har kjøpt seg ny bil. Anders har de helt nye skiltene. Per vil også ha nye skilter, og går til Biltilsynet. Per får nye skilter utlevert, og betaler 4-500 kroner for dem. Per er glad og fornøyd, og setter dem på bilen sin.

Husk at også Anders har betalt for skiltene på den nye bilen sin, selv om han bare har betalt 286 pga at dette er lagervare. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at også Anders har betalt for skiltene på den nye bilen sin, selv om han bare har betalt 286 pga at dette er lagervare. :)

 

Jo, men det er jo vanlig at man må betale for skilter. Altså, uansett må man selvfølgelig betale for skilter, det sier seg selv :)

Men det fungerer som å kjøpe en vare på Elkjøp, du betaler for varen, ferdig med det. Gunnar med skilter fra 1977 som ikke har tenkt på nye skilter, må ikke skatte for at Per og Anders skal få nye skilter.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nei.. men jeg vet jeg skal ha det på den neste bilen.. 2 grunner til det er:

 

1: Ble stoppet og fikk bot av en meget hissig tysk politimann i sommer, og fikk klar beskjed om at skulle jeg kjøre i landet hans, så skal utenlandske biler være merket med bokstav som indikerer hvilket land bilen er ifra. Merking på skilt er godkjent, så nå er det null mer stygge plast-n'er for meg :D

 

2. De norske skiltene er uten tvil verdens KJEDELIGSTE å se på, så skulle ikke forundre meg om disse skiltene blir de nest mest solgte styling-produktene i Norge. (Etter stål-kaffekoppen seff, som folk må ha på toppen av dashbordet:P Smålekkert)

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1: Ble stoppet og fikk bot av en meget hissig tysk politimann i sommer, og fikk klar beskjed om at skulle jeg kjøre i landet hans, så skal utenlandske biler være merket med bokstav som indikerer hvilket land bilen er ifra. Merking på skilt er godkjent, så nå er det null mer stygge plast-n'er for meg :D

 

hvor mye ble det i bot da?

 

var forresten just nede og bestilte....får de til fredag :D

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår