Gå til innhold

GeeZuZz

Bruker
  • Innholdsteller

    187
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om GeeZuZz

  • Bursdag 03/06/1950

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

GeeZuZz's Achievements

  1. En dag jeg startet bilen var det plutselig veldig mørkt. Når en skrur på bryteren ytterst på blinklys-hendelen hele veien skal jo kjørelys + "nattlys" i interiøret skru seg på, men ingenting av det skjer. Alt annet av lys fungerer. Tåkelysene fungerer til og med, og de fungerer kun når bryteren er skrudd hele veien ("natt-modus"). Kjørelysene skal jo for øvrig uansett skru seg på selv om bryteren er på av, men de gjør altså ikke det heller. Har sjekket sikringene, og de ser ut til å være OK. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Skulle tro det var selve bryteren som var defekt, men den er ikke det fordi tåkelysene går på/av når jeg vrir på den. Den aktuelle bilen er en 2003 Hyundai Coupe, men problemet er vel gjerne av en litt mer generell art?
  2. Fikk start på den... Er tydeligvis batteri-boosteren som ikke fungerer skikkelig, for når jeg fikk fatt i et par gode gamle starkabler startet den noe overaskende uten problemer, på første forsøk. Men, batteriet ladet ikke (batteri-lyset i dash var på), så den var helt dau igjen når jeg skrudde den av etter litt kjøring. Når jeg så skrudde den på igjen (med startkabler) litt etterpå var riktignok lyset for lading av, slik det skal, men fikk ikke sjekket om den faktisk lader. Tror uansett et nytt batteri bør anskaffes.
  3. Underskrevet, men dette kommer ikke til å ha noe effekt. Det som ville hatt effekt, var om folk stemte riktig ved valget.
  4. Men var det likevel strøm på resten av elektronikken i bilen før du byttet?
  5. Har jo latt samme bil stå oppimot et år ubrukt før, flere ganger og da har den alltid startet uten problem med strøm fra en sånn "Jump starter". Det er det at det er NULL reaksjon som gjør meg bekymret for at det er noe annet - hadde det vært for lite strøm ville vel det vært antydning til at starteren beveget seg. Men får teste å skaffe en batterilader, og lade det opp over natten. Er for øvrig Automatgir, og bilen er plassert kinkig til, så trilling går ikke.
  6. Er en bil som har stått ubrukt i ca 1 år. Har koblet på en fulladet "jump starter" til batteriet, og får da lys i dash og slikt, men når jeg vrir nøkkelen for å starte bilen er det null reaksjon, ikke en lyd. Lyset i dashet blir bittelitt svakere når jeg vrir nøkkelen. Det at jeg får lys i dash burde vel være indikasjon på at problemet ikke er i batteriet? Starteren på bilen er ny, dvs, den er ca 4 år gammel, men bilen er knapt brukt, har stått parkert. Om problemet var med starteren, burde jeg ikke i det minste høre en klikkelyd eller noe lignende?
  7. Ja, har selvsagt byttet ut det mest slitte - lurer bare på om det er foran eller bak jeg bør bruke det nye. Hvorfor det? Er jo egen demper etc på hver side så ser ikke helt hvorfor det skulle påvirke det andre dekket? Men om det stemmer, vil det da være bedre å sette det bak?
  8. Nja, er så latterlig dyre disse dekkene, så vet ikke om jeg gidder å kjøpe flere. Merk at de 3 andre dekkene fremdeles har gode spor. Så hvor ville dere plassert det nye? (det nye dekket er naturligvis samme type som de andre)
  9. Har 3 medium slitte dekk, og ett helt nytt. Hvor er det mest hensiktsmessig å plassere det nye dekket? (FWD bil)
  10. Bilen står trygt plantet i oppkjørselen og forfaller. Det er nå i praksis umulig å registrere en amerikansk bil, uten å gjøre det på unntaksregelen (§1-15). Dvs, bilen må være dønn original. Jeg har imidlertid begynt å bygge den tilbake til original, men de er jo så vanvittig pirkete. Eksempel: Når jeg forsøkte å registrere den på vanlig måte MÅTTE jeg ha sideblinklys. Nå må jeg FJERNE de samme blinklysene fordi de ikke er original. Samme med frontlyktene - de er uoriginal med riktige lys. Men jeg må kjøpe originale som har feile lys - for deretter å modifisere de (lage en tjuvkobling for parklys) til å få riktig lys. Jeg har lært to ting i denne prosessen: 1. ALDRI stol på hva Vegvesenet sier/skriver til deg. 2. Aldri importer en bil fra USA som ikke er 100% original.
  11. Jeg fikk vondt av å se stylingen, og ikke minst den enorme vingen. :( På det "konsept"-bildet ser jo bilen ut som en pre-2003 modell, noe vi 2003+ eiere helst ikke vil være bekjent med... Eneste du hadde trengt å gjøre med eksteriøret var å kjøpe nye felger, ny front (2005 original-fronten) og en original-vinge (fås på ebay til ca 1500kr inkludert lakkering og frakt!).
  12. Det kommer vel helt an på hvor langt snuten stikker frem.
  13. Ja, 2003+ Coupe er en bra bil. Bortsett fra at en del av eksosanlegget ble ødelagt (2000kr) har jeg ikke hatt noen problemer med min. Var nettopp på hovedservice med den (2003, 65 000km), og de fant absolutt ingenting nevneverdig. Når har jeg riktignok kun eid min i et år, men forrige eier påstod at han ikke hadde opplevd noen feil på den siden han kjøpte den ny. Tror neppe du finner en like stilig bil som er såpass ny og i samme prisklasse (jeg fant i alle fall ikke når jeg skulle kjøpe bil).
  14. Men heldigvis er Vegvesenet så snille at det ikke betyr noe, fordi denne bilen er fra USA, og bilen, og kravene der borte KAN være annerledes. Og paradokset blir da at hele grunnen til unntaksregelen (§1-15) ble innført, var at vegdirektoratet hadde ved nærmere undersøkelser funnet ut at kravene i USA og Norge var svært like, og konkluderte derfor med at det var forsvarlig å registrere USA-biler i Norge. Men for all del, gjør et forsøk - folkene i Vegvesenet er en gjeng med toalt uforutsigbare null så alt kan skje.
  15. Du skal lete lenge før du finner noen som vil kjøpe en bil som i praksis ikke kan registreres. Så den er i alle fall ikke mer verd enn verdi i USA + norsk moms. Dvs ca 70 000 kr.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår