Det du trenger er godkjennings papirer fra Gutmann om Mi16 ombygging, samt flere papirer som går på oppgradering av bremser og understell.
Mi16 har innsprøytning og er å få i 3 varianter, men er nok XU9JA D6C (160HK) versjonen du er ute etter. De andre er på 147HK og 155HK, sistnevnte er en 2.0l med jernblokk. Noe som kan vere kjekt å kombinere med en alutopp fra en eller annen XU-motor.
Er en på Peugeot forumet som har kombinert jernblokk og alutopp. Borra fra org. 86mm til 88mm (2,3l) og har det gromeste av det gromme. Han skilter med en vill sugemotor på 270HK. Selv har jeg en tilsvarende, men en 1,9l alu. på rundt 240Hk. Går bra inntil 800KG og forsatt er det mulighet for letting av karosseri.
Porting, sliping, større ventiler, hvasse kammer, drev, større dyser, grenrør, TB, datastyring, bensinpumpe, linær bensintrykkregulator. Da har du det meste når det gjelder motor.
Dette er tatt opp ca. 100 ganger før, så visst du vil ha gode råd.
Ta en titt her: Peugeot-sport-club.no
Ta kontakt med meg på PM, så er jeg behjelpelig med godkjenningspapirer og evt. spøsmål.
Mvh.
TeCh2pe