Gå til innhold

Chevy starter på Pontiac?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kan han ikke bare kjøpe en ministarter til Pontiac da?

 

Noen ministartere har mange forskjellige boltmønster og passer da masse forskjellig, men klarer ikke svare på det du spurde om for det.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et søk på Summit og der var det Pontiac for 150$.

Trodde ikke de var så vanlige.

Takker.

 

Er det forresten måter å vurdere kvaliteten på en starter uten å direkte prøve den?

Har nettopp kjøpt en av de "utskjelte" Pro Comp 2 hp Chevy ministarterne på Ebay for bare 77$.

Samme selgeren har også høyglanspolerte 100Amp GM dynamoer for rundt 60$ og alu high flow vannpumper for rundt 50$...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mine tvil om det er US produserte deler dette her, men kan jo for all del være brukendes fordet. Amerikanerene er noen jæ... grov smeder er de.

 

Har en tendens til å lage ting dobbelt så store og tunge som de behøver å være, viss man hadde brukt andre materialer og bedre produksjons teknikk.

 

MEN det virker ihvertfall :-)

 

Du får gi referat hvordan det går med mini starteren da Hotrod.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det.

Sammen med high flow alu vannpumpa fra Allstar Performance (750kr) og airgap alu innsuget fra Professional Products (1200kr)...

 

Allstar og PP er forøvrig et av de mer anerkjente knock of firmaene som ikke legger skjul på at bitene er produsert i Kina. Har ikke lest noe dritt om de, men nesten ingen liker de, selvsagt. Og "ingen" har selvsagt noe som helst på motorene sine fra de firmaene!

 

Pro Comp derimot er en av verstignene. De er for tiden under etterforskning i USA for brudd på patentrettigheter etter å ha solgt en blåkopi av amerikanskproduserte alu topper. Husker ikke navnet på original-produsenten, men det var en av de kjente.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro Comp derimot er en av verstignene. De er for tiden under etterforskning i USA for brudd på patentrettigheter etter å ha solgt en blåkopi av amerikanskproduserte alu topper. Husker ikke navnet på original-produsenten, men det var en av de kjente.

 

Var Edelbrock topper de hadde kopiert, MSD har vel også en rettsak mot de for kopiering av div tennings komponenter..

 

You get what you pay for…

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You get what you pay for…

 

Vet det, og jeg går sikkert på en smell engang, men da innrømmer jeg "synden", biter i det sure eplet og kjøper en dyrere del som forhåpentligvis er bedre.

Det mest risikable ved en funksjons svikt er vel den vannpumpa, men jeg har da tenkt å ha temperaturmåler på bilen.

 

Lurer forresten på hvor de temperaturmålerne er laget hen.....?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, og jeg går sikkert på en smell engang, men da innrømmer jeg "synden", biter i det sure eplet og kjøper en dyrere del som forhåpentligvis er bedre.

Det mest risikable ved en funksjons svikt er vel den vannpumpa, men jeg har da tenkt å ha temperaturmåler på bilen.

 

Lurer forresten på hvor de temperaturmålerne er laget hen.....?

 

Hehe ja…nesten allt av elektronikk produker er vel ”made in taiwan” så der har man vel ikke mye å velge mellom..

 

Klart man prøver å gjøre det billigst mulig, men det kan fort bli dyrt..Har lest mange innlegg i forskjellige forum hvor folk har kjøpt Kina produserte deler fra f.eks Scat, Eagle, Manley og maskinarbeidet for å få de innenfor spec har blitt like dyrt som det hadde vært å kjøpt ”made in the USA” deler fra f.eks Crower, Lunati, Cola, Callies osv..

Tar jeg ikke mye feil tror jeg at Scat også har en rettsak mot seg i forbindelse med at 4340 stålet de bruker ikke er av påstått kvalitet..

 

Men nå har jo GM også bestemt seg for å produsere alle felgene sine i Kina istedenfor i USA,

Nok et eksempel på at tykkelsen på lommeboka bestemmer…

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var noe slikt jeg tenkte jeg også. Kanskje jeg bare snur blokken på Kina-starteren jeg har kjøpt og selger den til Kameraten min for 1500kr? Neida. Men vi kan jo bruke den og måle litt når jeg har fått den. Varene har ankommet mailboxen min i Linden NJ ihvertfall.

 

Apropos Kinavarer: Bedriften jeg jobber i produserer endel stålprodukter selv og kjøper endel både halv- og helfabrikater fra Kina i tillegg. Vår erfaring er at man kjøper ikke det aller billigste fra der. Da er det elendig. Men går man litt høyere i pris (fortsatt latterlig lav pris) blir det straks mye bedre og gjerne bedre enn vi klarer å lage selv.

 

Så clu'et blir å finne ut hva som var svært billig og hva som var bare litt billig da det ble kjøpt fra Kina.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår