Gå til innhold

astro motor

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som vet om det er forgasser

på motoren i astroen før 1996.

trenger svar fort:P

Hvis du tenker tanken på å bruke den motoren i din bil må du bytte girkasse. 700 kassa til 2.8 og 4,3 er ikke like i innfestingene mellom motor og gir.

Men begge har forgasser-injektion (tbi).

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første års Astro (1985, var det ikke?) har konvensjonell forgasser. Deretter har de TBI frem til 1995.

1995 modellen er vrien. Det må ha vært modellskifte midt i året, for min '95 modell har TPI Vortec motor, og det har ikke vært motorbytte på den bilen.

Jeg oppdaget det faktiskt ikke før jeg skulle bytte fordelerlokket. Da så jeg "vortec" logoen på sidedekslene.

 

Luftfilterinnsuget i sort plast som er det første man ser når man åpner panseret, er på min bil likt av utseende med senere Vortec motorer, men har ikke Vortec logoen på. Derfor trodde jeg ikke min utgave var Vortec.

 

Første års Astro (1985, var det ikke?) har konvensjonell forgasser. Deretter har de TBI frem til 1995.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første års Astro (1985, var det ikke?) har konvensjonell forgasser. Deretter har de TBI frem til 1995.

1995 modellen er vrien. Det må ha vært modellskifte midt i året, for min '95 modell har TPI Vortec motor, og det har ikke vært motorbytte på den bilen.

Jeg oppdaget det faktiskt ikke før jeg skulle bytte fordelerlokket. Da så jeg "vortec" logoen på sidedekslene.

 

Luftfilterinnsuget i sort plast som er det første man ser når man åpner panseret, er på min bil likt av utseende med senere Vortec motorer, men har ikke Vortec logoen på. Derfor trodde jeg ikke min utgave var Vortec.

 

Første års Astro (1985, var det ikke?) har konvensjonell forgasser. Deretter har de TBI frem til 1995.

 

Eh.. Vortec har vel de motorene alltid blitt kallt, men det kom som du sier, ett annet innsug med TPI når 2. gen kom i september 95.

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Vortec har vel de motorene alltid blitt kallt, men det kom som du sier, ett annet innsug med TPI når 2. gen kom i september 95.

 

Ok. Sorry for desinformasjonen om Vortec eller ikke.

 

Mht Astro og de forskjellige motor-utgavene så er vel regelen stort sett at "jo nyere jo bedre". Da tenker jeg på drivstoff økonomi, hk og driftsikkerhet.

Hvis det er snakk om trimming eller V8 konvertering, er det mye mulig eldre utgaver er bedre egnet enn nyere pga elektronikken, men det har jeg ikke så greie på.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Vortec har vel de motorene alltid blitt kallt, men det kom som du sier, ett annet innsug med TPI når 2. gen kom i september 95.

Hva skal du bruke motoren til.

V6

[edit]

 

4300

 

The Vortec 4300 is a 90° V6 truck engine, replacing the Chevrolet 250 in light trucks and 200/229 90 degree V6s in passenger cars. It is based on the 350 in³ (5.7 L) Chevrolet small-block V8. The engine first appeared in 1985 with the throttle-body injected LB4 in passenger cars (light trucks and vans had carburetors until 1988). In 1991, the limited-edition GMC Syclone featured a 280 hp and 360 ft·lbf turbocharged/intercooled LB4 with the first use of multi-port fuel injection on a Vortec V6. The central-port injected L35 (Vin 'W') debuted in 1992, with better breathing for 200 hp (150 kW). Another CPI engine, the LF6, joined the rest in 1996, while the LB4 was retired after 1998. In 2002, GM introduced a new multi-port injected LU3 engine, and a LG3 variant appeared soon after.

 

All Vortec 4300s use a cast iron block and heads and 101.60 mm bore and 88.39 mm stroke. They are OHV engines with two valves per cylinder and are produced in Tonawanda, New York and Romulus, Michigan. Power output of the new LU3/LG3 engines is 180-200 hp (134-150 kW) and 245-260 ft·lbf (332-353 N·m).

 

4300 applications:

 

* 1985-2004 Chevrolet Astro/GMC Safari

* 1991-1993 GMC Syclone/GMC Typhoon

* 1988-1995 Chevrolet Blazer/GMC Jimmy

* 2001-2002 Chevrolet Express/GMC Savana

* 1988-2002 Chevrolet S-10/GMC S-15

* 1994-2000 Oldsmobile Bravada

 

LU3 applications:

 

* Chevrolet Astro/GMC Safari (base models)

* Chevrolet Blazer/GMC Jimmy

* Chevrolet Express/GMC Savana (base models)

* Chevrolet S-10/GMC Sonoma

* Chevrolet Silverado/GMC Sierra (base models)

* GMC Envoy

* Isuzu Hombre (optional)

* Oldsmobile Bravada (base model)

 

LB4 applications:

 

* 1991 GMC Syclone

* 1992–1993 GMC Typhoon

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn?

 

CHEVY v6 kompl racemotor

 

Beskrivning: 18 graders gm toppar, jesel vippor,carillo stackar,wiseco kolvar, 4,3 liter borr 4.030x3.48. crower vev,torsumpsmörjning,msd tändning,kompförhålande 9,0-1, lämplig för överladdning,holly förg.m.m. tel 0705-208363

Pris: 59000 kr

Tel nr: 0303-220035

Email:

Stad: gbg

 

v6racekx8.jpg

 

:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,takker for alle svar.Grunnen til at eg

vil ha gasser motor er at det blir enkler

men visst eg må bytte girkasse så blir

det vel heller v8:P

Men vil ikkje ein th700 kasse frå ein astro

passe på min bil heller då?

Så lenge du henter kasse fra en bil med større motor en 2.8 liter er 700 kassene "like", v6 4.3 liter (astro) yter like mye som en camaro med v8 og 5 liters motor.

Har selv brukt kasse fra en van med dieselmotor, bare byttet govenør. :cab

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår