Fartstripa Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Dette synes jeg er drøyt, blir du virkelig så påvirka av div. kjøpte tester i Motor, etc? La meg få stille ett spørsmål? I hvilken sesong er det vi nordmenn driver "ekstremkjøring"? JO PÅ VINTEREN- DA GJELDER DET Å VÆRE GODT SKODD:wonder: Vinterdekk er IKKE akkurat fryktelig gode sommerdekk! vannplaner lett, og er ikke bygd for fart.. NEI, jeg driter i dekktester, men jeg har råd til og kjøpe meg skikkelige dekk! siste tre årene har jeg kun kjørt F1 på sommerføre.. dette er av erfaring... resultatet er en vraket xr3i cab.... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 vinterdekk har nok ikke de samme egenskapene som sommerdekk nei. Drenering av vann er ikke lik, og du vil lett få vannplaning. Kan ikke uttale meg noe spesielt om andre ulemper da jeg ikke har "brydd" meg så veldig mye om dette før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 hvorfor ikke ta en grovgjenget treskrue/betongskrue å spenne fast i en drill, for så å borre ut piggene? Bruker det hver vår når jeg tar ut piggene av lastebildekka.. funker som fjell :D Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Vær obs på at du får vannblemmer av å gjøre dette..!! Det gjorde jeg.. Er en dritjobb uten like.. :( vannblemmer? ka slags jente du e, aldri tatt ei spade eller stått i silo? å vannplanning e bullshit, e no meir regn om vinterne en om sommaren, so dei ordna vaten like bra som alle andre dekk, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Ja ,får jo kjøpt spesialborr for uttrekking av pigger i hjul:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 husk på at kjører du på vinterdekk på sommerføre er det 3mm minimumskrav til mønster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Dette synes jeg er drøyt, blir du virkelig så påvirka av div. kjøpte tester i Motor, etc? La meg få stille ett spørsmål? I hvilken sesong er det vi nordmenn driver "ekstremkjøring"? JO PÅ VINTEREN- DA GJELDER DET Å VÆRE GODT SKODD:wonder: Hvis du har bil me 80 hk så gjør man det.. Kjører du i fartsgrensa om sommeren, f.eks ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optima Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hvis du har bil me 80 hk så gjør man det.. Kjører du i fartsgrensa om sommeren, f.eks ? Joda, jeg har bil med mer enn 80 hk, men har blitt såpass voksen at jeg ikke overstiger grensa for å miste lappen ihvertfall. Så jeg ligger ca 10-20 over fartsgrensa, med mine piggløse gamle piggdekk. Tror heller ikke at du får bot for å ha M+S merkede dekk med bare 2 mm mønster igjen. Satser heller på å være veldig godt skodd til vinteren, og napper piggene derfor litt før jeg må, enn litt for seint. Siter 2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance 1997 Vectra B stv 2,0 DI http://www.opelregisteret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 husk på at kjører du på vinterdekk på sommerføre er det 3mm minimumskrav til mønster. Dette er galt, hvis det er under 3mm er dekket å regne som et sommerdekk og kan helt lovelig brukes om sommeren ned til 1,6mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er ikke vinterdekk mye hardere i gummien også slik at man vil få en lengere bremselengde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er ikke vinterdekk mye hardere i gummien også slik at man vil få en lengere bremselengde? stemmer nok det.. piggfrie er også for myke, slik at på varm asfalt og en nødbremsning, så vil de være glatte, evt "rulle" av seg gummi.. Rart jeg reagerte på at kjøreskolen brukte piggfritt hele året? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Syns detta var en håpløs diskusjon.. Men cossieboy skal bare kjøre bilcross med dem! Og gidder da sikkert ikke kjøpe nye dekk til det... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er ikke vinterdekk mye hardere i gummien også slik at man vil få en lengere bremselengde? Piggdekk har "mykere" gummiblanding, og sitter derfor "bedre" på veien enn noen dårlige sommerdekk.. Men i tillegg slites de og fortere ut.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Anbefaler gateslicks på sommeren jeg. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 mange av folka her jeg seriøst ikke har lyst til å møte langs veien en regnfull dag! har erfaring med å bruke vinterdekk på sommeren, nå var det piggfrie dekk.. men vannplana og satt dårlig når det var vått ute! Direkte farlig mao! Nei, bruk sommerhjul om sommeren.. er en grunn til at vi har sommerdekk og vinterdekk.. er ikke bare noe dekkprodusentene har funnet på for å selge dekk Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg