Gå til innhold

optima

Bruker
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om optima

  • Bursdag 03/27/1972

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, bil, bil, og bil.
  • Modell (eks S4)
    Omega B/ Vectra B
  • Biltype (eks Audi)
    OPEL
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    lagerarbeider
  • Motor (eks 1.6)
    2,2 i 16V
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Averøy

optima's Achievements

  1. Hei Er det noen enkel måte å få til en type "automatisk" nedkjøring av en diesel turbomotor? Det jeg ønsker meg er at jeg kan slå av tenningslåsen, gå ut av bilen og låse den mens motoren fortsetter å gå på tomgang et par minutter før den stopper.. Trenger ikke noen føler på varme etc, bare et fast forvalg på antall minutter.. en forsinket stopp på en måte... Noen som har peiling?? Optima
  2. Kjøp deg et nytt hos en forhandler, koster ikke mange kronene der heller... siden det er et såååå stort problem... Løs det kjapt!
  3. Hei Du skal kontakte en autorisert Opel forhandler. De tar igjen kontakt med GM Norge, som skriver en liste over hva som må gjøres for å få dette godkjent/ tillatelse til å gjøre dette. Event. om det er mulig å få det til. Holder på med Vectra B fra X20DTL til Y22DTR selv, så dette er helt sikkert!
  4. Hei, jeg har svart etter beste evne for modellversjon B.
  5. ikke at jeg skal bry meg så veldig, men jeg starter aldri motoren FØR jeg har peila olja... kjekt å vite at det faktisk er nok før man legger ut på langtur!! Hvis det nærmer seg minimum er det jo bare å fylle på en skvett:)
  6. Hei Slik er min også... Tør ikke garantere 100%, men jeg mener at det kan være tenningslåsen. Når jeg slår av tenningen så slår av og til også radioen seg av, men det skal den ikke gjøre før du drar nøkkelen ut. Tenningslåsen min blir også veldig treig hvis den blir varm. (Les kjøre i 3 timer med 27 C i kupeen) Klart, min 97mod har snart gått 300000 km, og alt som blir brukt blir også slitt. Du får tenke over om tenningslåsen din har noen "nøkker"... Jeg drar nå nøkkelen veldig bestemt ut av tenningslåsen, i tillegg så tar jeg av panelet på stereoen. Da dundrer det ihvertfall ikke i garasjen om natta...Event. vurder å bytte låsen Som sagt så garanterer jeg ikke, men har 99% tro på at feilen ligger her.
  7. Hei Har vært uheldig med overbelastning av ledningene til høyre kjørelys, og med smelting av mange ledninger som resultat. Har lagt opp nytt til kjørelyset, men har nå fått flere andre feil som må rettes opp bak sikringsboksen. Har noen vært ute med dashbordet i en 97 Vectra B ? I såfall hadde det vært artig å vite om det bare tok lang tid, eller forferdelig lang tid. Airbagger, ratt, etc. må da demonteres... hvordan gjøres dette, osv. Har noen gjort dette, og kan fortelle litt....
  8. Løsninga var egentlig ganske enkel, men gjorde en kjempedyr jobb og bytta hjullager bak først. (de var vel snart gåene likevel) Gjøkene på verkstedet som bytta olje hadde hatt på feil olje. Det skal være olje med "limited slip" i på denne, og de hadde hatt på helt vanlig bakakselolje. Bytta til Royal Purple 75-90W LS olje og i tillegg en QMI behandling, så nå er det tyst som i graven. QMI stoffet kan også anbefales andre.... har behandlet både motor, gir, bakende, og maken hvor lett denne bilen triller nå har jeg ikke opplevd. Sjekk på QMI, manufacturer of industrial/consumer maintenance products, including PTFE treatments, lubrication and fuel additives, etc. Optima
  9. Kan det være hjullager istedet kanskje? Optima
  10. Hei Har en 2000 OmegaB 2,2i 16V med differensialbrems i bakenden. Når jeg svinger m gasspådrag så har jeg en "murring" bak der. Det har utviklet seg til å nesten bli så ille at hele bilen rister. Bilen har nå gått 127000km, så jeg synes det er litt "tidlig" å få problemer med bakenden. Har prøvd å bytte olje og det blir bedre noen dager, men så kommer den tilbake. Noen som har peiling??? Tips til å få fjernet lyden??? På forhånd takk for svar. Optima.
  11. optima

    Ulyder i Bilen

    Når en Opel mekaniker påstår at du ikke merker at disse er gåen, så sier det litt om hvor lefsete disse originale er. Jeg bytta de store selv jeg, og kjente forskjell bare jeg rygga ned oppkjørselen. Kjente momentant at her var noe skjedd. Bilen min var da gått 120000km, og var helt "lovlig" med tanke på pkk, men fikk tips fra en kar her på forumet om at det var de store som laget trøbbel. Trodde selv at det kunne være dekkene som ikke passet bilen eller noe. Du verden han hadde rett. Veiene her har store "grøfter" i asfalten, men det gjør ingen verdens ting lenger. LOKOMOTIV Det blir ihvertfall bare poly fôringer med meg heretter. Optima
  12. Hei Er litt "rånete" av meg, og skulle gjerne hatt frontfangeren med sidemarkeringslys i på min Omega..... Noen som vet om det passer? Event. montere lysa inn i fangeren min? Optima
  13. optima

    Ulyder i Bilen

    Da skal du gjøre som meg, bytte storfôringene i bakstillinga. Det er nemlig de som lager problemet med det. Ble jo rene lokomotivet etterpå. Delene kjøpes på http://www.tigerspeedparts.no og koster 1400 + frakt. Det er dessverre ikke gang i å bytte til ny lefsete gummi, så gjør jobben bra med en gang og sett inn polyurethanefôringer. Optima
  14. Hei Har en 97B 2,0DI, med dieselvarmer på kjølevannet. Spørsmålet er om det på enkelt vis går an å styre denne med et tidsur uavhengig av om motoren går eller ei? Helst noe tilnærmet originalt opplegg. Noen som vet noe? Optima
  15. Hei, har en 2000 mod, men funker vel likedan for det. Hver gang jeg er innom den lokale nærradioen, Radio1, så stiller den klokka ca 5- 6 timer feil momentant. Still klokka, og styr unna slike kanaler er mitt råd. Det er RDS signalet som de sender ut som er feil. Hvis du hører på NRK P1 lenge nok så skal den stille seg riktig igjen, men dette tar tid. Optima
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår