umek Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Nice felger det ja, wannabe Tourqethrust II Gjør seg de i 18-19" ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bird T/A Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Nice felger det ja, wannabe Tourqethrust II Gjør seg de i 18-19" ;-) Blir ikke 18-19" en smule stort? :hello: Btw, disse "Tourqethrust II", har du noen link til de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Blir ikke 18-19" en smule stort? :hello: Btw, disse "Tourqethrust II", har du noen link til de? http://www.americanracing.com/wheels/details.asp?wheelid=29&name=Torq-Thrust%20II&style=505&desc=2-piece%20alloy,%20polished§ion=V Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Antagelig verdens mest solgte aluminiums felg. Men så er de bare så vanvittig stilige å alsidige også da. Passer jo fanken meg til alt. (american made da sef.) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Problemet med artt2 er jo at de sitter på halvparten av alle bilene i norge. Er liksom ikke noe spesielt med de lengre. Syntes de er feite som pokkern, men altfor vanlige. er ikke så lett å skille seg ut da...:P Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Enig med deg i det du, hadde ikke kjøpt dem selv pga at de står på hallparten av bilene som du sier. Felgene er drit tøffe, men jeg like litt mer nymoderne felger og protouring look. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Vel, regner med at jeg vil at de skal se noe ala jeff sin camaro. Vet ikke om det er "flush" eller "tucked". lyst til å forklare litt nærmere hva det betyr? Jeg regner med en oppgradering av bremser etterhvert ja. foreløpig driver jeg kun med kosmetiske oppgraderinger (bygger om til GTA) og skal gå løs på understell, motor og interiør til neste år. Jeg er som sagt helt grønn på felger. så jeg vet faktisk ikke helt her hva jeg skal bestille... jeg kunne nemlig godt tenkt meg å bestille ganske snart. Har du noen tips her Ken? Hvilken bredde kjører du på dekkene dine? Har planer om 275 bak, og forhåpentligvis 275 foran (evt 255). vil ikke det passe ganske greit med 19"? Ble ekstremt lang responstid dette her, beklager det! "Flush" eller "tucked" er så enkelt som om hjulet er hhv. langt ut / jevnt (flush)med hjulbuen eller om det er godt inni (tucked) hjulhuset. Både Jeff og jeg foretrekker et "tucked" stuk. Dette er også nødvendig ved bruk av bags som Jeff har. Her er et par eksempler på min bil: Tucked: Flush: (dette er de gamle felgene etter montering av C5 bremser) Nå ble bakfelgene mine vel mye tucked som du ser på det første bildet, så derfor har jeg nå spacere (eller adaptere egentlig..) bak. Så at jeg byttet ut mine gamle TT2 felger var egentlig en kombinasjon av mange ting, men i hovedsak fordi at etter at jeg monterte C5 bremsene så kom de for langt ut etter min smak. Dette resulterte også i utrolig mye sporing. I tillegg hadde jeg lyst å kvitte meg med TT2'ene som det bare er blitt alt for mange av :) Når det gjelder dekkstørrelse, så kjørte jeg 275 rundt om på de gamle 17x9,5 TT2'ene. Dette fungerte greit, men sporet rimelig mye. Nå kjører jeg 245 på 18x8" foran og 285 på 18x10" bak. Dette fungerer mye bedre på min bil. Betraktelig mindre sporing, mye mindre plassproblemer og lettere å få hjulene like langt ut foran og bak. På 19" har jeg ikke sett noen som med hell har fått noe større enn 255 til å passe. Særlig hvis planene også inkluderer senking (noe jeg regner med du ikke hopper over hvis du skal kjøre noe så svært som 19" :)) Et siste tips: hvis du skal ha noe bredere enn 8" bredde på felgene foran - bruk tid på å måle på forhånd! På 9" eller bredere foran kommer du veldig nært endeleddene med innsiden av felgen, og her er klaringen så liten at små variasjoner i den fysiske størrelsen på endeleddet (avhengig av produsent) kan avgjøre om felgen går på eller ikke. Jeg måtte selv ha 1/4" mindre innpress enn de fleste andre på de gamle 9,5" felgene, ellers ville de ikke ha gått på. Dette måler du lett ved å måle avstand mellom originalfelgen og endeleddet og så legge dette sammen med målene for originalfelgen. Til han som lurte på hvordan tt2 ser ut, her er de gamle mine: Vel, håper det hjalp mer enn det forvirra :hello: ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Tusen takk ken! Don't know what I would do without ya! Dette forklarte det meste! Har snakket med det firmaet som bygger om boltsirkler og de kan ta på seg jobben! Har kontaktet ADR med spørsmål om de lager felger som kan ha de dimensjonene jeg er ute etter. Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stingray Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Disse er tilsalgs. 8000 svenske kr. Pris: 8 000:- Mycket ovanliga fälgar kommer från Tyskland RCE äkta splittfälgar med polerade banor sticker ut i mängden. 8,5x18 fram 10x18 bak et 21 passar Bmw 5/120 samt Gms lilla bultmönser Corvette Camaro Pontiac Trans am tex Pris 8000 kr hämtas i Uppsala Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bird T/A Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Til han som lurte på hvordan tt2 ser ut, her er de gamle mine: Takk skal du ha, tøffe felger :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Disse er tilsalgs. 8000 svenske kr.Pris: 8 000:- Mycket ovanliga fälgar kommer från Tyskland RCE äkta splittfälgar med polerade banor sticker ut i mängden. 8,5x18 fram 10x18 bak et 21 passar Bmw 5/120 samt Gms lilla bultmönser Corvette Camaro Pontiac Trans am tex Pris 8000 kr hämtas i Uppsala Takk for tipset, men de der var ikke i nærheten så fine som adr felgene. Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Har du snakket med http://www.bigwheels.no ang ADR felger? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Jepp. Fikk svar at de ikke passet og at de ikke førte felger til min type bil. Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Men jeg kommer uansett til å kjøpe de felgene å få de til å passe! Om jeg så må bytte hele jævla aksel'n skal de felgene på. Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Hvorfor passer de ikke din bil da? Er det senterhullet som er feil, er det innpresset eller er det boltsirkelen? *edit: Må si jeg har ramla av litt. Det finnes spacere, senterringer og det er mulig å bruke bmwboltsirkelen på din bil... Eller er jeg helt på jordet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.