Gå til innhold

Golf 1-prosjekt bunnpanneskraper.

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

VW-HS: ja vet, den gjennomgangen bak der håndbrekkwirene kan være sykt rusta.. jeg bøyde den bare helt sammen på en bil, men var jo helvette å få det der rett igjen, ble ikke 100% liksom.. men wirene gikk jo gjennom. Du kan jo prøve å få den ut, så for du dreiv opp en ny sånn "tapp" med hull i å slår bare en liten sveis på den.

 

Og kalipterene bak, er det 2 "utgravninger" på stemplene ? Isåfall er det stempler som må skrues ut.. samme visst du skal ha de sammen, da må du skru *piss*. Ehh.. btw.. kaliptere bak ? er det ikke en 1.5 ffs ? :P

 

Har du fått til med drivakslingene fremme? Du setter jo bare ett maskinspett mellom hjulboltene ute, så du for holdt fast, så bruker du evt en kopp med torx eller hva det er som er inne på drivakslingen, eller så gjør du som jeg og tomelitn. Meisel, hammer + wisegrip tang ;) funker hest! :D

 

og den store muttern i midte.. hallo, har du ikke trykkluft og muttertrekker?:heyyou:

 

har vel prøvt å skrive at kalipteren bak er fra en golf 2 GTI 8V 3-4 ganger i alle fall? og det med den tappen til håndbrekker, den virker ikke rusta, går helt fint fram og tilbake og glir så lett som ingenting en halv cm ut, så er det bråstopp, så det tviler jeg på er rust, og videre har jeg fått til drivakslingen fremme ja, og den store mutteren var ikke bare å bruke trykkluft på nei, måtte ha 2 m langt tjukkvegga rør å legge vekta mi på helt ytterst:p og å løsne drivakslingen fra girkassa var enkelt med unntak av en skru som fikk smake kappskiva på dremelen:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute å tok litt bilder for å illustrere problemet mitt med kalipterne bak, her er de:

DSCN6626.jpg

 

klarer å dra stempelet så langt ut, så var det stopp

 

DSCN6627.jpg

her er tappen til håndbrekket sett fra siden

 

DSCN6628.jpg

så langt ut går den helt fint, og der er det bom stopp...

 

noen som har en løsning? synest det blir litt drøyt å kjøpe håndbok til golf 2 bare for å finne ut dette:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
bilde av felgene ?

 

han se hvordan de ser ut på dubmodder, har ikke felgene, men var en som lurte på om jeg ville bytte noen helt plain 14" jeg har mot hans 4 tarantula felger med et punktert dekk, trenger ikke felgene selv, så da må jeg i alle fall se om de er interesse for å kjøpe de før jeg bytter:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår