Gå til innhold

Golf 1-prosjekt bunnpanneskraper.

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

Tampen brenner! :D Neida, er bare jeg som er ute og :biker i takrenna. Hørtes ut som at dette støvet var et stort problem, i hvertfall for tomelitn. Jeg har aldri prøvd eller sett et sånt lite kabinett i aksjon selv.

 

Jeg så og tok på kjøkkentema sitt, men det er både knøttlite samt at det er komplett med alt unntagen blåsesand. Og jeg trenger som dere bare et tomt kabinett som minimum tar i mot en felg og litt større ting enn et tanklokk. Derfor har jeg hatt stor glede av å følge med her. :thumb

 

ja, for all del, var ikke dumme forslag du kom med:) men mener i alle fall at jeg har laga meg et nyttig redskap som virker veldig bra:)

 

men nå tror jeg vi avslutter kapittelet "Sandblåsekabinett", eventuelle spørsmål og komentarer til dette kan fra nå bli på PM:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da tenkte jeg å starte det nye året med å vise noen bilder av ting jeg ikke har vist før, siden jeg ikke fikk tid til annet enn å ta bilder i dag:p

 

Først en ferdig sandblåst og prima bærebro:

DSCN6776.jpg

 

det lille av rust på ventre side av gulvet:

DSCN6777.jpg

 

gulvet på høyre side:

DSCN6778.jpg

 

ett lite rusthull på høyre side:

DSCN6779.jpg

 

har slipt å pussa en del under, pittelitt sveising må til, men ikke noe avskrekkende:

DSCN6780.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo fått gjort litt selv om det er litt travelt om dagen:)

 

Spindler er sandblåst og lakkert:

DSC00311.jpg

(bare sandblåst på bilde altså:p)

 

et rotete oversiktsbilde over tørkesnora mi:p :

DSC00312.jpg

 

sandblåst og lakka "wishbone" og tektylert påfyllingsrør og bensintank:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering her nå:) Fikk en koselig pakke fra USA her om dagen:

taarup005.jpg

foringer til understell, bremseskiver bak og hjullager(mk2 GTI 16v) håndbrekkvaierer fra scirocco 16v og hjullager og bærekuler forran:)

 

videre har jeg skaffa sveiseapparat og begynt å prøve meg litt fram med det, har hatt grunnleggende sveising som valgfag på GK elektro, så er ikke HELT blank på området, men har MYE og lære:p Sleit litt med og stille inn sveiseapparatet først også, men er på gli nå:)

 

Ett stykk hull:

taarup002.jpg

 

Ett stykk tillpassa blekkbit:

taarup001.jpg

 

Denne sveisen droppa jeg å ta bilde av, ble veldig mye klabb og babb her, så den ser ræva ut, men funker:p

 

tok derimot bilde av neste sveis, en del bedre, men her hadde jeg fortsatt et problem med alt for høy strøm selv om bryteren sto på 0 ampere (har fiksa det nå)

taarup004.jpg

 

Det var vel alt for nå, men føler jeg er godt i gang med sveisinga jeg:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det:) ja, blir skiver bak, men har så lite lagringsplass at jeg venter med å montere til jeg skal montere hele greia på bilen, og må litt sveising til før det sjer.

Har et oversiktsbilde lenger bake i tråden, og utvendig er det veldig likt det:p

Men skal ordne noe i morgen, da skal jeg arbeide med bilen for første gang på en fredag, lørdag eller søndag:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer gjort i dag, selv om det ikke akkurat var noen varme å snakke om i dag:

DSC00328.jpg

 

Kappet ut rust over innfestningen til bakhjulsopphenget:

DSC00319.jpg

 

tilpasset plate med hull slik jeg fikk punkte den fast slik den gamle var:

DSC00320.jpg

 

og så ferdig sveist:

DSC00323.jpg

 

blir bare bedre å bedre sveisene mine, og det er jo gøy å se framgang:)

 

ellers so tok jeg et bilde av hvordan bilen står nå, ikke mye forandring utvendig:p

DSC00324.jpg

 

Og her er bagasjerommet mitt etter jeg har rydda i en halvtime der:p

DSC00326.jpg

 

litt surt at når jeg endelig har litt tid til bilen, så kommer vintern, den som bare hadde hatt isolert skruplass!! menmen, ullvang og helly hansen er gode å ha i alle fall:D

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var vinterferien over og jeg har for første gang klart å lure med en kompis å skru bil!!:)

Måtte benytte meg av arbeidskraften, så vi tok å plukka ut motoren:

DSC00398.jpg

 

så var det det store spørsmålet, hvordan var det, var det 8V eller var det V8 som passa rett på motorfestene?

Satser på V8 vi...

DSC00401.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så genialt!

 

Har planer om å plukke ut motor til helga selv!

 

Har du noen gode tips og råd om hvordan å gjøre det ?? Har ikke anelse på hvordan det skal gå !

 

hadde null erfaring med motor selv, og det gjikk kjempelett, største utfordringa var at bilen ikke skulle velte av bukkene bak når vi jekka opp framme for å dra motorer ut (etter at vi hadde "heist" den på gulvet med et tau over takbjelken, talje og elefant er for pingler! :p)

det problemet slipper du siden du har bakhjul på bilen;)

 

ellers tror jeg det er et tips å merke ledningsnett osv.:p

 

men å plukke ut motoren var vel ca 100 ganger lettere enn jeg hadde frykta, en til å løfte karosseriet og en til å dra fram motoren!

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble en liten tur fram til bilen i dag å hente motoren og litt deler, så nå står motoren fint på låven:

DSC00402.jpg

 

nesten bestemt meg for å bygge om til GTI når jeg først skal bruke penger på en motor, så om noen er interessert er denne og alt som ikke kan brukest på GTI til salgs.

 

En liten morsom detalj som jeg la merke til når jeg røska ut ledningsnettet var kassetspileren, en Clarion spiller.

DSC00405.jpg

 

her napper du et en håndtak på spilleren og drar den ut, så er der hurtigplugg til ramma:D

Var nok kongen i gata i 1983 når du stoppa med din knall røde Golf og kom med kassetspilleren dinglende over ryggen:p

 

Om noen vil ha den, er den til salgs med original brukerveiledning;)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gjort litt til nå, går smått for tida, mye å gjøre, de sier jeg jo hele tida:p men uansett, begynt å lage meg vugge:

DSC00422.jpg

 

Ser på det som rydding på låven, bruker bare ting som ligger å slenger:p

Og så måtte jeg jo teste at "snurren" funka!

DSC00421.jpg

 

nå mangler det bare brakettene, så må vel lete etter noe jeg kan bruke til det:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

sjer lite for tiden, når en bor på går er våren en travel tid og siste dagene har gått mye til beiterydding og greier, men nå kom styggeveiret, og då fikk jeg meg en dag med bilen, slipte bort litt gugge fra innersjermen:

DSC00430.jpg

 

og kappa litt i støtdempertårnet og fant ut at det mest sannsynelig lar seg fikse uten å bytte det:)

var enda bedre på andre sida, så det var jo ganske greit:)

DSC00431.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår