Gå til innhold

Golf 1-prosjekt bunnpanneskraper.

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette så knallbra ut det..Men er det noe mer som sjer da?

 

Har våre på påskefjellet nå då, men rakk å bli omtrendt ferig å få bort alt kjittet på andre innersjermen også, så får vi se om jeg ikke klarer å få bilen på hodet snart å gjøre den ferdig under! Litt småflikking på kanalene helt i bakkant og overgangen fra kanal til gulv, men får lånt meg en liten plateknekke, så det gjør jo arbeidet en del lettere:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg fikk et GTI sete til i går, så da måtte jeg ta i et tak for å få plass, så jeg plukka fra hverandre det GTI sete som jeg bare skulle bruke polstringa av. plukka først fra hverandre et av de veldi utslitne originalseta for å funne ut hvordan jeg gjorde det uten å vere redd for å ødelegge noe, her er sete med og uten sidestøtte:

DSC00443.jpg

 

og her er strøken polstring til å putte inn i GTI-førersetet mitt:)

 

DSC00444.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da far jeg vert å "klargjort" bilen til vugga, har skrudd av bakluka og dørene og rydda og kosta bilen inni.

DSC00449.jpg

 

DSC00448.jpg

 

så tok jeg et bilde av andre innersjermen jeg har slipt rein for guffe, ikke noe rust her heller, er bare det at her var støtdemopertårnet så rusta at det må byttest. trodde det var i bedre stand her, men var omtrendt som alu.folie det som var igjenn etter å ha banke vekk det verste av rusta:p

 

DSC00450.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått løfta bilen opp i vugga, og den funka knall!! nesten perfekt tyngdepunkt så å trille rundt bilen gjorde jeg lett med en hånd!! :) Måtte begynne å sjekke tilstanden på bilen under så jeg og en kompiss tok og skrapa og slipte det verste av tektyl for å sjekke tilstanden, og der var faktisk ikke en eneste negativ overraskelse:)

 

2-3.jpg

 

2-1.jpg

 

 

2-3.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt mer, slipt ferdi på ene siden av gulvet under:

DSC00456.jpg

 

sveist på ny plate der med innfestingen til bærebroa framme, plata som var der står opp på kanten opp i hjørnet av bildet:

DSC00453.jpg

 

så såndblåste jeg hele greia, ikke bilde atter det, men har bilde av min eminente sandblåsemaske:p

DSC00457.jpg

byggtape over glasse og maskeringstape rundt sveiseglasse slik det ikke blir matt:)

 

så fikk jeg malt et strøk med rustkiller på hele greia:

DSC00459.jpg

 

et lite oversiktsbilde av hvordan bilen står:

DSC00460.jpg

 

 

Ellers so har jeg sveist igjenn det runde hullet som vaneligvis er limt igjenn både framme og bak her.

Om noen lurer, så har jeg ikke tenkt å slipe ned noe i eksostunellen og rundt der, for der var så strøkent at litt vask og et strøk til med tektyl får holde der:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har internett trøbla litt noen dager, så har ikke fått oppdatert på noen dager, så tar oppsumering nå, synest vel selv jeg har beynt å få dreisen på sveisinga:)

sveist igjen hull i golvet framme og bak (andre siden var jeg ferdig med)

Gitar006.jpg

 

Gitar005.jpg

 

Gitar008.jpg

 

fått lånt meg plateknekke, så har gått løs på kanalene, punkta på ny plate i kanal:

golf1002.jpg

 

helsveist:

golf1004.jpg

 

og sinkspray på, og hulroms-tektyl inni:

golf1007.jpg

 

ferdig med både innerkanal, gulv og kanal på andre siden:

golf1008.jpg

 

ellers så vaska jeg ene gulvet med citrusrens og så spraya godt med sinkspray på (ikke på bilde)

golf1001.jpg

 

det var vel omtrent alt for denne gang:)

 

ser det at det ikke er lett å se alt på alle bilda, men jeg er i alle fall kjempefornøyd med resultatet:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en GTI delebil på hånd nå, men er litt usikker, bilen har ikke gått på ett år (skal visst bare vere batteriet) men den har i alle fall stått ett år, og ser nokså sliten ut, her er et bilde av bilen:

IMG_25211.jpg

 

og et av motorrommet:

IMG_25221.jpg

 

noen som har noe formeninger om denne? ser jo at det blant annet er brukt diverse høytalerledning o.l ned i motoren. Bilen er et lite stykke unna, og må leie henger og greier for å hente den, så jeg må liksom bestemme meg før jeg drar om jeg skal ha den eller ikke:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si noe om tillstanden til bilen ved å se på bildene.

Men etter å ha bygd en motor uten et karosseri vil jeg si jeg har lært en ting!

Å ha en delebil som helst går er helt uvurderlig i mine øyne! Da har du alt klart og kan i teorien bare flytta over! Om den ikke har gått på et år, kan du jo fikse et nytt bateteri å se om den starter ?? Seff, er nok veldig tungstart etter et år, men da er det i mine øyne, enda mer intresant ? ?

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg den teoretiske delen av fagprøva på torsdag, så har hatt to ganske intense uker med å prøve å komme inni stoffet som har vert jemt og glemt i 2 år:p så derfor er det stilt for tida, men i dag trengte jeg et avbrekk og vaska og polerte ventoen min, er ingen fotograf, men tok noen bilder av den jeg:)

Vento2002.jpg

 

Vento2005.jpg

 

Vento2006.jpg

 

Vento2007.jpg

 

ser at bildene er uklare, men er ikke lett å forstå seg på digital speilreflekskamera:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår