mcbanan Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Sikkert et dumt spørsmål, men det er jo så liten forskjell? Noen som vet? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Du kan vel bruke noe som heter flytebolter(?) som gjør at du har litt å gå på. Da sklir de rett på. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hvis det er plåtfelg, eller alu som er "flat" eller plan utvendig kan du stramme til to og to bolter horisontalt, rotere 90', stramme, rotere 90' osv.. for å få den sentrert. Men er det dype huller i felgen går det gjerne ikke. Jeg har brukt 4x108mm på 4x110mm. Ikke alle felger som passer der. PS! Det må nevnes at man generelt IKKE skal bruke felger som kun er festet med hjulboltene. Det er flensen/tappen/ringen i midten som skal ta all vekten. Boltene skal i utgangspunktet kun ta seg av å holde felgen inntil navet, ikke bære bilen. Men dette visste ikke jeg da jeg var ung og dum. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Det er snakk om alleycat felger. Får vel bare prøve:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hvis det er plåtfelg, eller alu som er "flat" eller plan utvendig kan du stramme til to og to bolter horisontalt, rotere 90', stramme, rotere 90' osv.. for å få den sentrert. Men er det dype huller i felgen går det gjerne ikke. Jeg har brukt 4x108mm på 4x110mm. Ikke alle felger som passer der. PS! Det må nevnes at man generelt IKKE skal bruke felger som kun er festet med hjulboltene. Det er flensen/tappen/ringen i midten som skal ta all vekten. Boltene skal i utgangspunktet kun ta seg av å holde felgen inntil navet, ikke bære bilen. Men dette visste ikke jeg da jeg var ung og dum. :D det der er jo helt feil.. er jo boltene som skal ha all vekta.... det har alle bilmekanikere å felgselgere jeg har snakka med sakt.. visst ikke hadde de da ikke brukt plast til senterringene... Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 VW-HS: Er det? Oops.. hehe.. Da må jeg i tilfelle ta det tilbake. Menne.. Det med plastringene.. er ikke det bare en billigløsning fra felgprodusentene som ikke gidder å lage en felgmodell til hver enkelt bil? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 senterringene skal bare passe på at felgen er sentrert når du fester felgen, om de ikke er der, går det and at felgen sitter litt skeivt på selv om du strammer til boltene diagonalt, så i det boltene er skikkelig teita, har ikke senterringen noen funksjon, men er vel så å si rett at det er en "billigløsning" med plastringer, men det funker bra, og det er lettere å få felger som passer bilen:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
detuktioner Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Både feil og rett her, senterhullet må stemme, for det bæres jo felgen på, samma om de er plast eller ei, lages de av rett plast kan det jo bære mye! 4x98 kan det nok flytes lett til fra 4x100. Siter '86 Vw Polo 86c Coupé Vi lærer alle av våre feil....Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hvor stor forskjell kan slike flytebolter ta? Er det mulig å forandre boltsirkel på en felg uten at det koster for mye dollars? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
detuktioner Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 forandre på en felg er det bare å ta frem drillen, *whim, whim* hehe.. Men på en bil må man skifte spindler event. benytte adaptere... 2-3mm såvidt jeg har fått med meg kan de boltene flyte.. Siter '86 Vw Polo 86c Coupé Vi lærer alle av våre feil....Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Har noen ok 5x100 i 16", men er vel ikke så lett å få de på 5x108 da. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Både feil og rett her, senterhullet må stemme, for det bæres jo felgen på, samma om de er plast eller ei, lages de av rett plast kan det jo bære mye! 4x98 kan det nok flytes lett til fra 4x100. den der er jeg ikke helt enig i... har du sett slike plastringer? er nesten ikke brukt plast i det hele tatt, og jeg kjøpte noen felger med senterringer i plast som hadde blitt ovale fordi han hadde slurva med å etterteite boltene... men er vel ikke så mye å krangle om siden det er ganske så OT:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
detuktioner Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 krangler ikke jeg:) men anbefaler at det brukes ringer om det trengs.. Siter '86 Vw Polo 86c Coupé Vi lærer alle av våre feil....Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 var vel heller jeg som krangla:p ja, jeg har prøvt uten ringer, og det er fryktelig lett at felgen drar seg litt skeivt på, så ambefaler i alle fall på det sterkeste å bruke senterringer om senterhullet er for stort:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg