Bowtietwister Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Sitter og blar litt i org shop-manual for -93 caddy seville, men finner ikke noe om vekta på motor`n. Men etter at vi løfta på den to stykker kan jeg ikke tro den veier noe mere enn et sted mellom 150 og 170 kg.Dette er som short motor( uten manifoiler, innsug osv) Kjempefin motor med masse potensial. desverre litt arbeidsom å montere i bakhjulstrekk biler da den opprinelig sitter i en forhjulstrekker. Bunnpanna må bygges om.så også vannpumpa Kommer jo som bakhjulstrekker i xlr, men disse motorene er for nye til at chrfab har utviklet deler til dem enda Har selv to Northstar motorer. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Sitter og blar litt i org shop-manual for -93 caddy seville, men finner ikke noe om vekta på motor`n. Men etter at vi løfta på den to stykker kan jeg ikke tro den veier noe mere enn et sted mellom 150 og 170 kg.Dette er som short motor( uten manifoiler, innsug osv)Kjempefin motor med masse potensial. desverre litt arbeidsom å montere i bakhjulstrekk biler da den opprinelig sitter i en forhjulstrekker. Bunnpanna må bygges om.så også vannpumpa Kommer jo som bakhjulstrekker i xlr, men disse motorene er for nye til at chrfab har utviklet deler til dem enda Har selv to Northstar motorer. Hvor er vannpumpa plassert? Er "sumpen" som olja ligger i plassert i forkant eller bakkant av motoren når man rettstiller den? Hvor mye må man gi for en slik motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 eg kan nok skaffe deg både h-profil råder og stempel etterhvert. skal ha meg slik motor selv,og eg selger jo slikt,så eg kommer til å få laga til denne motoren også. samme med cutch hus til tremec kassa osv. som sugemotor kan du nok også bruke tremec T5 som er biligere. vi skal bygge turbo og har nok bruk for tko600.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 eg kan nok skaffe deg både h-profil råder og stempel etterhvert. skal ha meg slik motor selv,og eg selger jo slikt,så eg kommer til å få laga til denne motoren også. samme med cutch hus til tremec kassa osv. som sugemotor kan du nok også bruke tremec T5 som er biligere. vi skal bygge turbo og har nok bruk for tko600.. Fint da:) Ligger Tremec T5 på ca. 20.000,-? Hvordan låter forresten en slik motor? Er det som en gammal amcar med brumle brumle eller er det litt racingsnerr på høyt turtall? Hva er slagvolumet? Virker ikke som noen vet akkurat bor og slag, men er det noen som vet om det er en korte slag stor boring motor eller omvendt? Regner med det første siden det virker som de lett varver 7-8 tusen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 93mm borr og 84mm slag totalt 4.6 liter max effekt på 5600-6000 rpm Bunnpanna har sumpen omtrentlig midt under, og orginal vannpumpe blir sittende bak på motoren når den sitter i en bakhjulstrekker. Men dette er ikke noe problem. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 93mm borr og 84mm slag totalt 4.6 liter max effekt på 5600-6000 rpmBunnpanna har sumpen omtrentlig midt under, og orginal vannpumpe blir sittende bak på motoren når den sitter i en bakhjulstrekker. Men dette er ikke noe problem. Relativt stor boring i forhold til slag da:) Har du/noen noen bilder av en slik motor med bilder av vannpumpeplassering osv.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 tremec tko600 ligger på rundt 20k. t5 blir noe billigere. regner med det blir ganske rå lyd når du varver 7-8000rpm med denne motoren :-) ivertfall om du bygger den som sugemotor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 tremec tko600 ligger på rundt 20k. t5 blir noe billigere.regner med det blir ganske rå lyd når du varver 7-8000rpm med denne motoren :-) ivertfall om du bygger den som sugemotor! Skulle tro det:) Hva ligger disse motorene på i pris? Brukt og nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 http://www.motors.ebay.com Jeg søkte på "northstar engine" og fikk en del treff på det. Er jo lov å sjekke LITT selv også :-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Tenkte å poste noen bilder, men ser ikke ut til at jeg får lastet rett opp fra min egen pc, eller er dette mulig? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Tenkte å poste noen bilder, men ser ikke ut til at jeg får lastet rett opp fra min egen pc, eller er dette mulig? Du kan gå inn på http://www.photobucket.com og laste de opp der, så limer du IMG fila inn her på forumet, så blir det bilder:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 http://www.motors.ebay.com Jeg søkte på "northstar engine" og fikk en del treff på det. Er jo lov å sjekke LITT selv også :-) Ja, det er det:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 du får jo nye motorer til 4500usd,men du bør ha motor som er 99 elelr eldre,ellers er det vanskelig med trimmingsdeler. i sverige ser eg høggere som har brukte for rundt 20k. billigere i usa,men dyr frakt på motor. lettere å kjøpe brukt motor i sverige,og heller bare kjøpe delene fra usa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 du får jo nye motorer til 4500usd,men du bør ha motor som er 99 elelr eldre,ellers er det vanskelig med trimmingsdeler. i sverige ser eg høggere som har brukte for rundt 20k. billigere i usa,men dyr frakt på motor. lettere å kjøpe brukt motor i sverige,og heller bare kjøpe delene fra usa.. Skjønner:) Hvordan er det å få motoren til å starte i en bil uten den motoren orginalt da? Er det noen startsperrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 du skulle jo ha mer power enn orginalt,så da må du nok gå for eit datasprut. blir jo fort noen kroner ut av dette,men eg tror du vil få en RÅ motor om du bygger på en slik! eg og har blittlitt fristet av billige deler på andre V8,men det er jo litt gammeldags med 2ventil teknikk og støtstenger når vi er kommet til 2006... nå er det 4ventiler pr.syl og overliggende kammer som gjelder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.