Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Legger inn samme tråden her også, som på Teknisk-delen, ettersom dere "volvohuer" kanskje vet det litt bedre enn diverse DMW-huer.. Også kalt pappagutter:coplight hehe.. Har funnet noen oljefilterflyttere hos Pedersens Racing http://www.pedersens-racing.no/bil/oljekjolere/ Vil jeg da med disse, få flyttet oljefilteret mitt hvor jeg vil? og får jeg tatt oljetrykk til turboen fra en av de koblingene? Passer dette på en Volvo-blokk? (B200-blokk) Er det nok trykk til å ha oljekjøler også senere? På forhånd, takk for svar. :) Gulbrandsen_Racing. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 du vil vel kun få flytte filteret 2 cm lengre ut, samt har uttak til oljekjøler. slik er det vertfall på min, har den sandwich greia Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 ja, men hvis du ser litt lenger ned, så er det oljefilterflyttere.. Der kan du vel flytte filteret enda lenger? Den sandwich-greia ser grei ut den og, men kanskje ikke akkurat det jeg egentlig skal ha..? Må man blende det ene uttaket da eller? hvis man kun skal ta til turbo.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 nå var jeg litt borte.. for man kan vel bare legge en slange over fra koblingsstykke til koblinsstykke, også ha ett T-stykke imellom? Kanskje dette er lettere enn det jeg først begynte med..? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Sandwichen er jo med uttak til oljekjøler, olje til turbo ville jeg tatt ut fra et t-stykke der oljetrykksbryteren står. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 hvor får jeg tak i slikt T-stykke da? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Originalt så er trykket tatt fra der oljetrykksbryteren står, og så er den flytta til nederste banjoskrue på filterflytteren. Du kan fint bruke "sandwich" saken med ett lokk, spørs hva som blir mest hendig for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 hvor får jeg tak i slikt T-stykke da? Biltema, turboPOWER o.l Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Biltema, turboPOWER o.l Men jeg var på Volvo og hørte der, og han påsto at det ikke var nok trykk der til å ta til turbo ?!:biker Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Hvis du tar ut olje der trykkføleren sitter så blir det bra, jeg har t-stykke på min, måtte jo han en giver til et instrument. Er nok ikke noen langvarig suksess å ta ut olje til tubaen på slangen til filterflytteren. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Hm. Får stikke innom Biltema og kjøpe en sånn forgrener da.. koster vel ikk mange kronene.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Men jeg var på Volvo og hørte der, og han påsto at det ikke var nok trykk der til å ta til turbo ?!:biker da har du ihvertfall snakket med en idiot.. sandwich: gir deg uttak til oljekjøler med/uten termostat. filterflytter: lar deg montere oljefilteret hvor du vil med to slanger mellom filteret og motoren. greit for å få bedre plass til turbo og slikt samt enklere å komme til for filterbytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 da har du ihvertfall snakket med en idiot.. sandwich: gir deg uttak til oljekjøler med/uten termostat. filterflytter: lar deg montere oljefilteret hvor du vil med to slanger mellom filteret og motoren. greit for å få bedre plass til turbo og slikt samt enklere å komme til for filterbytte. spesiellt greit om du har jt downpipe :p eller downpine, heter den kanskje. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Hva er grunnen til at det sitter oljefilterflytter orginalt på b230ft? Lurer siden jeg har en b23et med 940 grenrør og kan ikke se at turbo eller grenrør tar i noe sted..... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 pga vannavkjølt olje, kanskje? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg