Gå til innhold

moore sine fototips

Ranger emnet


Gjest moore

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har vært borti dette enda? Vet det er veldig nytt men.

 

Halla,

 

Dette er første modellen til Sony på speilrefleksmarkedet. Dette vil f.eks. si at de ikke har erfaring fra tidligere modeller osv, så vil anbefale deg å vente til ett annengenerasjonskamera kommer ut. Dette om du absolutt må ha Sony. Grunnen til at det er mye fokus på Canon og Nikon er egentlig at dette er de to store når det gjelder ett litt mer proffesjonelt marked. Om Sony sitt tar en uendelig serie med bilder er bare ett teit salgstriks. Om det tar 30 (Canon EOS 30D som eksempel), eller om det tar uendelig spiller ikke så stor rolle, man har vel ikke tenkt til å ta en bildeserie på en halvtime uansett. Men sånn ellers, så har jeg ikke så mye å si om Sony, etter som jeg er mest kjent med Canon. Vet ikke om dette hjelper så mye, men spør meg gjerne mer om det er noe du lurer på. Så skal jeg nok svare :)

 

Mvh

Pål-Kristian Hamre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide med heftig oppgradering i tråden snart? :) Skal sette meg ned ikveld å jobbe endel med denne. Legge til ting som f.eks. å ta bilder i mørket. Kommer også til å legge ut flere eksempel bilder med full Exif og detaljer om etterbehandling! Kommer til å forklare litt om bruk av RAW, og hvorfor dette bør/kan gjøre iforhold til å bruke JPEG. Om noen har noen flere forslag på ting dere vil høre om, så kom gjerne med det, så skal jeg prøve så godt jeg kan å lage en fin forklaring på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips for kjedelige lysforhold? Aktuelt nå på høsten.

 

Høsten har fine lysforhold da! Sen høstsol er ekstrem fin syns jeg!

 

 

Kle en svær papplate med noe reflekterende og bruk det lille lyset som er

 

Isopor er godt egnet som reflektor! Det reflekterer 90% av lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bruke manuell fokus :)

 

Jepp har gjort det! Men den sliter litt fra 0.65cm og nærmere.. Menmen, det ordner seg vel :)

 

håper ikke det ødelegger "daten" vår moore ;)

 

Neida, det gør det ikke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla,

 

Dette er første modellen til Sony på speilrefleksmarkedet. Dette vil f.eks. si at de ikke har erfaring fra tidligere modeller osv, så vil anbefale deg å vente til ett annengenerasjonskamera kommer ut. Dette om du absolutt må ha Sony. Grunnen til at det er mye fokus på Canon og Nikon er egentlig at dette er de to store når det gjelder ett litt mer proffesjonelt marked. Om Sony sitt tar en uendelig serie med bilder er bare ett teit salgstriks. Om det tar 30 (Canon EOS 30D som eksempel), eller om det tar uendelig spiller ikke så stor rolle, man har vel ikke tenkt til å ta en bildeserie på en halvtime uansett. Men sånn ellers, så har jeg ikke så mye å si om Sony, etter som jeg er mest kjent med Canon. Vet ikke om dette hjelper så mye, men spør meg gjerne mer om det er noe du lurer på. Så skal jeg nok svare :)

 

Mvh

Pål-Kristian Hamre

 

Beklager, men dette holder ikke. Skal du fraråde noen noe så sterk må du bedrive litt bedre research. Sony's speilrefleksavdeling består av parten som ble kjøpt ut av Konica Minolta, som er en av de virkelige kjempene i bransjen. Å si at A100 er ett helt nytt og uprøvd kamera er helt bak mål. Sony A100 er bygd direkte på Konica Minolta Dynax 5D, med oppgradert sensor og en del andre godbiter, akkurat som nye Canon 400D bygger på 350D og tilsvarende Nikon.

Ikke eier jeg ett Sony kamera, og ikke har jeg planer om å investere i ett nå, fordi jeg allerede er etablert i ett annet merke, med mye opptikk etc. derfra.

 

Hadde jeg derimot vært på jakt etter nytt kamera i den øver nybegynnerklassen i dag, hadde Sony stilt sterkt, spesielt med tanke på den utprøvde og gode stabilisatorløsningen som ingen av konkurentene kan tilby.

Faktisk har Sony A100 mottat "Highly Recommended" fra DPReview.com, den ubestridte største og beste ressursen for testing av digitale kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår