Gå til innhold

moore sine fototips

Ranger emnet


Gjest moore

Anbefalte innlegg

Hvilket DSLR?

 

Olympus E 500 sterkest kandidatt hittils, http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/

Canon eos 350d

Nikon D70

 

Disse tre ligger i omtrent samme pris klasse, plus minus en tusen lapp kanskje?

 

alle rundt 5xxx-7000

 

Jeg har olympus E-500, og kan annbefale dette på det sterkeste. Det er et suverent kamera til den prisen, og mye mye bedre en canon eos 350d som alle skal ha. Jeg betalte 1500 kr mer for det en, canon eos 350d. Men da fulgte det med 2 bra objektiver (14-45mm og 40-150mm) og et minnekort på 1gb. Et mye bedre kjøp en canon med elendig plastikk objektiv.....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ga 7499kr hos den lokale foto sjappa. Man får det billigere på diverse web-butikker. Men da må man jo sende det inn vis det skulle være no feil, eller det trenger en service. Mye letter og ha en butikk og gå til med hyggelig folk og go service. Men det er ikke alle kitene det følger med minnekort i, så da må man regne med litt ekstra der og. Preus foto hvor jeg kjøpte det hadde akuratt et tilbud med minnekort

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilket kamera du velger, er det ganske greit å investere i ett skikkelig objektiv. Nå vet jeg ikke om de olympus kit objektivene, men det høres jo ut som de skal være ganske gode. Velger du Canon så har du ett veldig stort utvalg med ovjektiver hvertfall, både orignale og uoriginale (Sigma, Tamron etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg de objektivene der, moore.. Spesielt 70-200mm.

Hørte om en som hadde 45-105 (tror det var det ihvertfall) F1.2L. Satan.. DET er noe jeg har lyst på, men det er nok utenfor min prisklasse uansett. Ikke finner jeg det i noen nettbutikker heller. Jeg får hvertfall lånt skolens Sigma 10-20mm i helgen, så da får jeg jo testet ut den også. Jeg SKAL ha enten den eller Canons 10-22 når jeg har betalt alt som skal betales. :)

 

Så i den Midnight Club-streetmeet-tråden at du skulle nedover. Du får huke tak i meg hvis du får øye på meg. Lang, tynn fyr med 350D rundt halsen og Max Power-jakke. ;) Så kan vi jo prate litt skit. :)

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg de objektivene der, moore.. Spesielt 70-200mm.

Hørte om en som hadde 45-105 (tror det var det ihvertfall) F1.2L. Satan.. DET er noe jeg har lyst på, men det er nok utenfor min prisklasse uansett. Ikke finner jeg det i noen nettbutikker heller. Jeg får hvertfall lånt skolens Sigma 10-20mm i helgen, så da får jeg jo testet ut den også. Jeg SKAL ha enten den eller Canons 10-22 når jeg har betalt alt som skal betales. :)

 

Så i den Midnight Club-streetmeet-tråden at du skulle nedover. Du får huke tak i meg hvis du får øye på meg. Lang, tynn fyr med 350D rundt halsen og Max Power-jakke. ;) Så kan vi jo prate litt skit. :)

 

Tror ikke det finnes noe 45-105mm F/1.2L fra Canon, finnes et 85mm F/1.2L, det kanskje? Eller 50mm F/1.0. Vet ikke om noen andre objektiver med såpass blender. Men, vet ikke når jeg kommer ned til Drammen da, har ett fotooppdrag på dagen på Gardermoen. Du jobber for Max Power eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke fastobjektiv, og det jeg er nesten sikker på at det var f/1.2. Det hadde hvertfall f-verdi på 1-tallet. Var en kamerat som fortalte meg, og han hadde sett det blitt brukt på 1Ds MkII, da han var med som fotoassistent. :)

 

Jobber for Max Power, ja. Er webredaktør, men er som regel med på treff og knipser litt også. :)

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp handlet meg Nikon D70s med kit linsa... som kommer til å støve hjemme, da jeg også kjøpte meg en vidvinkel linse (Sigma 15-30mm).. fikk lekt meg litt med det på fredag under biltreffet i Egersund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes det er veldig interessant med foto tråd, da jeg er interessert i temaet. Men; det er veldig fokusering på Canon/Nikon her. Skal kjøpe nytt kamera, da jeg har hatt Sony DSC 707 fram til nå (var steike bra når jeg kjøpte det).

 

Har tenkt å kjøpe Sony Alpha 100 kit med 2 linser og 4GB minnekort. Dette kameraet kan blandt annet ta en uendelig serie med bilder (3 bilder i sekunder) så lenge det er plass på minnekortet. Det vil si at man kan i serie ta over 1000! bilder feks.

 

Noen som har vært borti dette enda? Vet det er veldig nytt men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår