Gå til innhold

Lappen røyk. Hva nå?

Ranger emnet


MazdaPowah

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest 426hemi
er vel heller det at politiet vil har det til at vi kappkjørte... noe vi ikke gjorde... skjønner jo at det ser litt spesielt ut med 2 sportsbiler i følge i stor fart på fin motorvei! får en liten aning i morra om hvordan det går... gruer og gleder meg samtidig... kjedelig å leve i uvishet...

 

men hva skal man stille opp med når de har bestemt seg for en ting da? ;)

Feks hvis du aldri har fått bot eller mista lappen før så poengter det ihvertfall..

Få tydelig fram at du ikke er en notorisk grisekjører og alt slikt, press på med ting som virker til din retning.

Du får si åssen det gikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tydelig fram at du ikke er en notorisk grisekjører og alt slikt,

 

Veeel. Godt ikke rettsaken er i Telemark fylke ;) Utrolig kjipt alikevel. Men jeg tror det kan ta veldig lang tid før du får dommen Azzido. Sett det flere ganger nå. Surre og somle kan de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skal den roligste og mest ansvarsfulle sjåføren på BF komme med noen ord? Er den "råkjøringen" virkelig verdt å miste lappen og måtte gå kanskje i 1-2 år uten lappen? Hvorfor ikke bare holde fartsgrensen, cruise rundt, være en varsom sjåfør og leve livet uten krasj, bøter og "lappløshet"?

 

MEN, til dere som ikke forstår et ord av hva jeg prøvde å formidle der;

 

FOR GUDS SKYLD IKKE RÅKJØR I NOE UNDER 70-80-soner. Ser jeg en bil i full fart i -70-soner, så blir jeg provosert.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den "råkjøringen" virkelig verdt å miste lappen og måtte gå kanskje i 1-2 år uten lappen?

 

Ja, den er faktisk det;) Ellers hadde vi vel ikke gjort det?

 

Og sjansen for å bli tatt er jo ganske så liten egentlig..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er faktisk det;) Ellers hadde vi vel ikke gjort det?

 

Og sjansen for å bli tatt er jo ganske så liten egentlig..

 

Jeg skal ikke holde moralpreken for dere, jeg er for ung til det. Så lenge det kun medfører skade på dere (i form av sanksjoner), og ikke er til fare for andre, så syns jeg det er greit at folk kjører for fort. Kommer det en luring forbi meg i 200 på motorveien her, så tenker jeg bare: "Satan for en fart, hadde vært gøy med Onkel Blå lengre framme"!

 

Blir ikke sur, oppgitt eller noe, så lenge det ikke skader meg. MEN, hvis noen krasjer, og jeg ser blod og armer og bein spredd utover veien, så er jeg faen ikke kald nok (enda), til å gi faen, selv om det er selvforskyldt.

 

Tror du fatter poenget mitt! :) Ta vare på dere selv, og IKKE sett andres liv i fare i hvert fall.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke holde moralpreken for dere, jeg er for ung til det. Så lenge det kun medfører skade på dere (i form av sanksjoner), og ikke er til fare for andre, så syns jeg det er greit at folk kjører for fort. Kommer det en luring forbi meg i 200 på motorveien her, så tenker jeg bare: "Satan for en fart, hadde vært gøy med Onkel Blå lengre framme"!

 

Blir ikke sur, oppgitt eller noe, så lenge det ikke skader meg. MEN, hvis noen krasjer, og jeg ser blod og armer og bein spredd utover veien, så er jeg faen ikke kald nok (enda), til å gi faen, selv om det er selvforskyldt.

 

Tror du fatter poenget mitt! :) Ta vare på dere selv, og IKKE sett andres liv i fare i hvert fall.

Hadde noen brent forbi meg i 200 på motorveien hadde eg håpt de ble tatt.. Satt en gang på med en som tok igjen 2 biler og skulle kjøre forbi de. Problemet var at i det han la seg ut, skulle bil nr. 2. i rekken foran også kjøre forbi.. Då så eg på meteret at det gikk i over 200, men eg var for full til at det gikk mer inn på meg enn at eg ba han gi faen med sånn kjøring.. Om det var vi som kjørte så fort at vi akkurat kom forbi eller om han i bilen foran merket oss, vet eg ikkje.. Poenget: Kommer du i en helvetes fart er det fort å smelle i noen pga feltskifte, vingling osv.. Du rekker aldri å bremse..

 

Men hadde eg blitt passert av en som holdt rundt 100 på det strekket eg ble tatt på, hadde eg håpt at han ikkje ble tatt.. Det har ikkje noe med å gjøre at eg faktisk ble tatt der, men forholdene.. Ved tilsvarende forhold som når eg ble tatt, selvsagt..

 

Husk å kjøre etter forholdene grabbar ;) Så kan du heller leve uten lappen en stund men vel vitende om at det du gjorde ikkje var fullt så gale som det høres ut, når folk bare får servert tallene.. Men så er det jo de som absolutt ikkje forstår seg på forholdene..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det går ut på å få et kick. Hvorfor hoppe i fallskjerm?

Skal du få kick av å kjøre fort må du kjøre jævli fort.. Hvertfall hvis du skal sammenligne det med fallskjermhopping! Å kjøre jævli fort bør tas på bane.. Derfor, baner til folket! Baner med mulighet for litt fart helst, ikkje gokartbaner..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten verre å kjøre for fort enn å drepe noen her i landet... så høres ikke rart ut i det hele tatt... det er sykt.

 

Jeg fikk straff, og prøvetid på 2 år for uaktsom kjøring (skal prøve å få gjennopptatt saken i retten) da jeg ikke klarte å holde 60km\t engang i en plutselig 90graders venstre sving i en 80-sone. Kjørte av veien, inn på et jorde å smadret bilen i en steingarde.

 

Stod ingen skilting om krapp sving, samt svingen var feildosert (fikk vite av bonden at det var iallefall 2-3 lignende ulykker der i året)

 

Er rett å slett genialt, først å risikere livet ved å kjøre på disse humpete veiene så blir enn straffet for at de ikke er tilstrekkelig laget.

 

Straff for ting som har med bilkjøring og innbetaling av penger til Staten er helt ekstrem! Staten er kun ute etter en ting, og den tingen er ikke å øke sikkerheten !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg motatt den formelle bota. 7500 blei det på + 3måneder uten lappen. Hvordan er deres erfaringer med redusering av "uten-lapp-straffen"? Hørt at folk som er avhengige av den i jobbsammenheng har fått den før, men hvordan er det med folk som ikke er avhengig av lappen i den forstand. Noen ikke-avhengige som har søkt på å få lappen tidligere tilbake, og evt. fått medhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen for at det er måling in the middle of nowhere (sør for Koppang i (Østerdalen), ved innkjøringa til riksvei 3?! Om 3 måneder kommer jeg til å være ultraparanoid og tro at i alle busker sitter det en fyr og skyter meg i senk med laser. Så ærlig talt ikke hva jeg hadde men med misvisning og sikkerhetsmarginen de opererer med så hadde jeg vel sikkert 95-100 km/t på nåla.

 

Azzido: Ser nesten ut som det er en måned per km/t over grensa. Kunne fort ha blitt stygt for min del også.

Fikk sjøl bot på E3 midt i skauen, hehe. 120 i 90 sona på snittmåling

 

2500kr i bot hehehe, det var gode gamle dager det :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål.

 

Dersom man har utvidet førerkortet sitt med flere klasser enn de vanlige BMST klassene. For eksempel BECDMST. Hvis man mister lappen for å ha kjørt for fort i vanlig bil. Får man igjen alle klassene etter 6 måneder, eller må man ta oppkjøring klasse B, BE, C og D for å få igjen lappen slik den var da du mistet den?

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål.

 

Dersom man har utvidet førerkortet sitt med flere klasser enn de vanlige BMST klassene. For eksempel BECDMST. Hvis man mister lappen for å ha kjørt for fort i vanlig bil. Får man igjen alle klassene etter 6 måneder, eller må man ta oppkjøring klasse B, BE, C og D for å få igjen lappen slik den var da du mistet den?

Eg snakket med "førerkortkontoret" hos politiet i Bergen, der fikk eg vite at eg bare hadde trengt å kjøre opp igjen på C (som er/var min høyeste klasse). Det gjaldt etter å ha mistet for råkjøring.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår