Gå til innhold

Lappen røyk. Hva nå?

Ranger emnet


MazdaPowah

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja. Både enig og uenig. Ja de som dreper burde sitte inne lenger men om du kjører ett par km/t for fort vil jeg ikke si straffene i det norske lovverket er retferdig. Når jeg kjører Tahoen min som er regga som lastebil oppover til Gardemoen, der er det 100 sone men jeg har ikke lov å kjøre fortere en 80. Hvis jeg da faktisk holder det som er fartsgrensen oppover det (dvs 20 over) får jeg mere i bot en at jeg skulle ta opp ett balltre og måke til naboen i hode. Hvordan kan noen sitte å retfardiggjøre det? At jeg følger trafikken og ikke skader noen koster meg dyrere en blind vold der jeg skader ett menneske?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Både enig og uenig. Ja de som dreper burde sitte inne lenger men om du kjører ett par km/t for fort vil jeg ikke si straffene i det norske lovverket er retferdig. Når jeg kjører Tahoen min som er regga som lastebil oppover til Gardemoen, der er det 100 sone men jeg har ikke lov å kjøre fortere en 80. Hvis jeg da faktisk holder det som er fartsgrensen oppover det (dvs 20 over) får jeg mere i bot en at jeg skulle ta opp ett balltre og måke til naboen i hode. Hvordan kan noen sitte å retfardiggjøre det? At jeg følger trafikken og ikke skader noen koster meg dyrere en blind vold der jeg skader ett menneske?

 

Tahoen din er jo et resultat av "svindel" uansett, du kan ikke få i både pose og sekk! du har allerede spart flerfoldige hundretusener på å regge den som lastebil, så å syte over konsekvensene blir bare feil, feigt, hyklersk og dumt.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: kan jeg få straff hvis jeg sitter på med noen som kjører "grønnjævlig" fort?

F.eks. hvis han som kjører, kjører fortere enn 200km/h. og jeg er passasjer?

:thanks

 

bare hvis han kjører i fylla og det er sannsynlig at du vet at han er full.. Hva skal man gjøre når man sitter på i 200 da? dra i brekket? ;)

 

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å syt nå oddi, jeg fikk lastebilen min opp i 200 uten trøbbel, det kommer uansett nye regler så slike biler får kjøre fortere takket være EU.

 

forøvrig er det avgift på lastebiler nå

 

misforstå meg rett, jeg driter i om lastebiler går i 80 eller 200, men når man regger en tahoe som lastebil for å slippe å betale etpar hundre store, og ikke vil ta konsekvensene, da fortjener man ikke særlig mye "cred". Den som er med på leken får tåle steken eller hva det heter:)

Men nok off-off-topic nå;)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi
jeg og en kompis blei tatt i henholdsvis 144 og 146km/t i en 90 sone... politiet karakteriserte det som kappkjøring.. i tillegg får vi begge uaktsom kjøring (paragraf 3), inntekts beregna bot osv...

 

skal man først bli tatt så gjør det skikkelig... har igrunn alltid vært mottoet mitt oxo ;)

Hooiii, synes ikke farten var så ille høy jeg, hehe, men HELT SYK streng straff du snakker om....

Du mister lappen, får bot OG går i fengsel, det er faen meg ikke dobbel, men TRIPPEL straff ass... Veldig strengt for at du ikke kjørte fortere... Strengere enn hva en bekjent av meg fikk og. Må være ekstra godt skadd de politifolkene der nede....

Hjelper sikkert at du har ny og fin bil, i tillegg til at du kjørte sammen med en annen bil.. (dvs de blir ekstra jævlige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooiii, synes ikke farten var så ille høy jeg, hehe, men HELT SYK streng straff du snakker om....

Du mister lappen, får bot OG går i fengsel, det er faen meg ikke dobbel, men TRIPPEL straff ass... Veldig strengt for at du ikke kjørte fortere... Strengere enn hva en bekjent av meg fikk og. Må være ekstra godt skadd de politifolkene der nede....

Hjelper sikkert at du har ny og fin bil, i tillegg til at du kjørte sammen med en annen bil.. (dvs de blir ekstra jævlige)

 

er vel heller det at politiet vil har det til at vi kappkjørte... noe vi ikke gjorde... skjønner jo at det ser litt spesielt ut med 2 sportsbiler i følge i stor fart på fin motorvei! får en liten aning i morra om hvordan det går... gruer og gleder meg samtidig... kjedelig å leve i uvishet...

 

men hva skal man stille opp med når de har bestemt seg for en ting da? ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tahoen din er jo et resultat av "svindel" uansett, du kan ikke få i både pose og sekk! du har allerede spart flerfoldige hundretusener på å regge den som lastebil, så å syte over konsekvensene blir bare feil, feigt, hyklersk og dumt.

 

mvh oddi

Nå tror jeg du missforsto meg kraftig. Hadde ingenting med at jeg kjører lastebil å gjøre. Det jeg skulle frem til er at jeg får mere bot for å kjøre i 20km/t for mye en det jeg gjør for å gå forbi deg på gata og plutselig slår deg ned og grisebanker møkka ut av deg helt uten grund. Og det synes jeg er feil. At jeg følger trafikken skal IKKE straffes hardere en for eks. blind vold. Synes hele bøte systemet i norge er helt på tryne.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og en kompis blei tatt i henholdsvis 144 og 146km/t i en 90 sone... politiet karakteriserte det som kappkjøring.. i tillegg får vi begge uaktsom kjøring (paragraf 3), inntekts beregna bot osv...

 

skal man først bli tatt så gjør det skikkelig... har igrunn alltid vært mottoet mitt oxo ;)

 

Hva må til for å få inntektsberegna bot?

 

Føler IKKE at jeg fikk det, ble målt til snitt på 84 i 50sonen. Fikk 5mnd uten og 9k i bot(er lærling og har 9k før skatt i mnd).

 

Kan nevne at en kompis ble tatt i 165 i 90sone, fikk 18dager i buret og 18mnd uten.. Han er forøvrig bruker her han også..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår