Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Dette var en genial idé. Post koordinater til plasser der du vet det står biler på bakken - del godsaka'n med oss andre. Her koordinater til vrak som befinner seg sør i Elverum kommune, på mitt hjemsted:

 

Et tjuetalls biler ved et nedlagt gartneri. De fleste bilene er 70-tallere og rundt halvparten av dem oppgitte Vauxhaller. Det står også en Fordson varebil fra 50-tallet på plassen, og to Skoda Rapid, flere Volvo 242, med mer:

 

Nord : 6744560

Øst : 646984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på "kaia" i Oslo i dag og hentet en bil som var kommet.

Der "fant" jeg denne bortsatte Buicken som var fry-y-y-yktelig dårlig.

Jeg vet ikke fra hvor den har kommet, men trolig er den fraktet hit fra USA.

 

Det var nesten ikke noe særlig med deler som var brukbare på den (selv om panserpynten og noen lister var ok). Rust var det meeeer enn nok av, selv bakakslingen hadde knekt på den.

 

Bilen var en Buick Roadmaster fra 1948.

1947 og 1948 modellene er identiske bortsett fra at 48 modellen har "Roadmaster"-emblem på framskjermene samt at DynaFlow kassa ikke var å få på 47 modellen.

 

DSC00186.jpg

 

DSC00185.jpg

 

DSC00187.jpg

 

DSC00188.jpg

 

DSC00189.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noen såm vet om en gammel forlatt audi 80 gt eller en vw polo før 1980 eller en gt ? har en selv men en del rust på den ... tenker å ha den som førstebil mn trenger deler ... har en til bc-bil å ... angrer jo jevligt på å ha ødelagt dn =(

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg gi koodinatene til det stedet i Elverum der det står et lass med biler nede i potetkjelleren. Dette bildet er tydeligvis tatt før storaksjonen med rydding i bakgården, så på bildet står det fortsatt et antall biler ute!

 

Nord: 6752407

Øst : 638425

 

kjempebra!!! endelig klarte noen og rote frem koordinatene! lesser opp lommene med fotoaparater og videokamera neste helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: Det står ingen biler i bakgården lengre, og i ned i potetkjelleren kommer du ikke alene uten videre. Det er låste dører bak låste porter, for dette er en verkstedgård.

 

Kan legge til at Norsk Motorveteran har skrevet om stedet ved to anledninger, en gang i 1992 (?) og sist i 2002, da vi hadde auksjon og opprydding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Buick'en på kaia i Oslo er ike forlatt. Den er kommet fra USA og tihører en bekjent av meg. Seriøs kar som har flere restaurerte amcars. Denne bilen skal ikke resaureres, men brukes til delebil.

 

Jeg regna også med at det var en bil som ikke var hensatt men at noen eide den. Jeg har sett like dårlige biler bli restaurert til perler. Regna også med at bilen kom fra USA (så det på lyktene + at panserpynten hadde fått stå i fred). Holder han på å restaurere en maken bil?

 

Inne i hallen bak denne Buicken stod en 59 Cadillac Coupe DeVille, to nyere japsebiler fra USA samt en 75-76 Chevrolet Nova.

Jeg har jo syntes at Nova'n har vært en "nei"-bil siden den var en billig bil. At det nå er import fra USA av slike biler er jo også litt spesielt.

Selv om det finnes en del Nova'er i Norge så er det biler som ikke ble spesielt verdsatt eller tatt vare på. Men noen av eierne var nøkterne mennesker som tok spesielt godt vare på bilene sine og disse blir nok mer og mer ettertraktet.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en ganske strøken volvo 142 i lambertseterveien i oslo. Vet ikke mye om den, men den er eldre enn 73, hvit og er registrert. Tror det er en eldre kar som kjører den, og den har stått på nøyaktig samme sted i lang tid nå, så tviler på at den er i bruk... prosjekt for noen her inne kanskje?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig knipsa den Fiat 500 som sto ved Shell'n i Ås...

 

Bilde_694.sized.jpg

 

Bilde_695.sized.jpg

 

Stod en Lancia Delta Intergrale der også...

 

Bilde_696.sized.jpg

 

Så kom jeg over disse gamle Fordene...

 

Bilde_690.sized.jpg

 

Bilde_691.sized.jpg

 

Hva slags Ford er dette, gammel Consul eller noe?

 

Bilde_692.sized.jpg

 

http://vagner.jeje.je/bilder/albums/album40/Bilde_693.sized.jpg

 

Stod en gammel Transit der også, men noe skjedde med lagringa av bildet og bare halve bilen kommer opp... :sleeping

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår