Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Finnes ett bilopphuggeri i marka i Hommelvik (Trondheims regionen) som har vært stengt siden 70-tallet(?). Eieren er drittlei av folk som bare skal titte og rote(?!) men ikke vil handle, så han har stengt det for godt. Fattern har god kontakt med ham, men ingen får komme inn uten at de har noe spesifikt de ser etter. Dessverre klemte han mange biler på tidlig 80-tallet. Det går ann å gå rundt stedet utenfor gjerdet, men tror det blir rabalder om man blir tatt inne på området.

 

Hvor eksakt er dette!?

Håkon Arndal, mob: 47623778

'65 Amazon - '70 142 - '84 245 - '76 Carina - '69 164 - '73 142 - '76 Ascona B - '66 Bobble - '69 bobble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fortalt en røverhistorie om en amerikansk bil fra 30-40-tallet som skal stå bygd inn i kjelleren i et hus i området her. Eieren reiste til USA, og ville ikke at noen skulle ta bilen hans så han bygget en grunnmur rundt bilen eller noe.. Altså umulig å få bilen ut uten å rive en vegg eller noe. Historien dreiet seg mot at bilen var enten nesten ny, eller helt ny, dvs så vidt kjørt en kilometer og den blir ellers startet innimellom og vasket jevnlig..

 

Men jeg tror det ikke før jeg får se det, får være måte på gull :P

 

Ellers skal jeg se om jeg får leitet fram noen vrak jeg har sett rundtom når jeg får lappen igjen, så jeg får tatt noen bilder og bidratt litt =) Men jeg er litt nervøs for å gå inn i den tunnelen med 2-3 biler i, har rast ned en del steiner der de siste årene..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom grill på den der... Blodsenk og cosworth-motor... Say no more... :D

 

Cos motor hadde vært snadder det;)...men det blir nok et snillere motor alternativ fra Ford konsernet:)...Blodsenk derimot, det er jeg helt med på!

- Volvo 854 T-5R

- Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 "Orvis Edition"

- Volvo 855 T-5R (x) [ Interiør & 17" Comet selges..PM]

www.blomsgaRage.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne stakakren hos høggeren på voss,det såg ut som den hadde stått i skog ein stund pga all måsen som var på den!Det hadde kansje ikkje vært umulig å fått denne tilbake på veien igjen...synd ein slik bil blir kasta! (

 

Utennavn-1.jpg

DSC00138.jpg

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bortom høggern i Væretrømarka utenfor Trondheim i helga. Mange biler igjen der, men iflg. rykter driver han å hugger biler i stor stil. Det er mange naboer og naturelskere som er irritert på at det ligger så mange vrak og ruster ute i marka. Glemte kamera, men kan bli bilder neste helg. Ligger blant annet en del SAAB 96'er, Volvo'er og andre 70-tallsbiler der. Dessverre så er de fleste beyond repair, men kan kanskje være gode delebiler.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bortom høggern i Væretrømarka utenfor Trondheim i helga. Mange biler igjen der, men iflg. rykter driver han å hugger biler i stor stil. Det er mange naboer og naturelskere som er irritert på at det ligger så mange vrak og ruster ute i marka. Glemte kamera, men kan bli bilder neste helg. Ligger blant annet en del SAAB 96'er, Volvo'er og andre 70-tallsbiler der. Dessverre så er de fleste beyond repair, men kan kanskje være gode delebiler.

 

Er det åpent der daglig!? hvor er dette egentlig!!?

Håkon Arndal, mob: 47623778

'65 Amazon - '70 142 - '84 245 - '76 Carina - '69 164 - '73 142 - '76 Ascona B - '66 Bobble - '69 bobble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REF.huggeriet på Væretrøa:

 

Se der ja, har bare sett fra skogkanten på nedsiden av det bildet, men ser jo nå at det er ganske mye mer der!

 

Problemet er at karen som eier dette overhodet ikke er interessert i å slippe noen inn. Han, som alle andre bilopphuggere, tror det han har er verdt sin vekt i gull, så istedefor å la entusiaster kjøpe deler hugger han bile i stor stil og selger det som skrapmetall.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår