Gå til innhold

Svindel på bilforumet.net - Ikke kjøp noe fra denne mannen!

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

Riktig det, ved postoppkrav så skal det betales FØR du får fingrene i pakka..

 

Problemet er enten useriøs selger eller useriøs kjøper ved handel..

Hvis du skal kjøpe noe og du går med på oppkrav, så må du påregne 80-140kroner i tillegg til kjøpspris. (normalt oppkravsgebyr)

-Hvis da kjøper er useriøs, så tar det ca 4 uker før du får pakka i retur, og du må da betale oppkravsgebyret. Pluss det faktum at du ikke har kunnet gjøre noe som helst med den varen du regnet med å selge, i den mnd den lå på postkontoret.

dvs det er normalt kjøperen som har størst sjanse for å spolere handelen ved å ikke hente pakka, med mindre selger har sendt grus da.... ?? (Har jeg aldri hørt om før)

 

Ved forhåndsbetaling er det jo størst fare for useriøs selger. Hvis man betaler for noe, og selger ikke sender det..

Nettopp derfor det finnes løsninger som Paypal og slikt.. Da betaler man til en 3.parts konto, og der blir de til du har mottatt varen. Kjøper får de ikke tilbake heller, ikke før han evt mottar varen i retur..

 

Personlig foretrekker jeg å selge mot forhåndsbetaling, da jeg har hatt tre dårlige "kunder" på ting jeg skulle selge..(De valgte oppkrav)

- Jeg opplyser nøyaktig hva porto kommer på, når jeg sender varen, sporingsnummer etc..sender sms etc.. Men jeg regner meg selv som en seriøs mann, uansett om det gjelder kjøp eller salg..

 

c00p burde jo absolutt forklare seg.. Ikke bare logge innom her daglig og ikke foreta seg noe.. Har han et sporingsnummer eller en forklaring eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om alle ikke har fått det med seg....

 

c00p gir ikke en lyd fra seg selv om han er her nesta hver dag! Og siden pakkene er treige, så har man full rett til å bli litt mistenksom..

 

ha dette i bakhodet før dere whiner om useriøse kjøpere og lang sendetid ;O

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som Sower sier. Ringte han 3 ganger etter hverandre en uke etter jeg hadde betalt, og fikk en sms: Du må respektere at folk ikke kan snakke med deg når som hels. Jeg er på jobb.

 

Det og når jeg trua han med anmeldelse er de eneste svarene jeg har fått.

De svara han har gitt har han ikke undskyld seg med en ordentlig grunn.

Han er enten veldig uansvarlig, eller så har han problemer og svindler oss. Men han er jo dum som ett brød som gir riktig navn,kontonr og telefonr.

Å tro at han har vært i en ulykke eller lignende er helt usannsynlig med den oppførselen.

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere venter på ett svar fra meg. Jeg har lært EN ting av dette, att jeg aldri mer skal bruke det postkontoret jeg bruker. Dere er ikke de eneste som ikke har fått pakken jeg har sendt til dere. Jeg sendte for en stund tilbake en pakke som tok ca 3 uker på å komme fram, den hadde jeg tatt vare på sporingsnr på. det ble ALDRI registrert på postkontoret hos meg. Jeg bekalger til dere alle på det sterkeste det som har skjedd, og skal ta meg en tur ned på postkontoret her i dag for å sjekke opp litt. Og vil informere den personen som ringte hjem til meg og snakket med min mor om å annmelde meg, at hu vurderer å annmelde deg for brudd på personvernloven.

 

Jeg skal informere dere om hvordan det gikk på postkontoret i dag når jeg kommer hjem derfra.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fyren (cOOp) har 10 forskjellige nummer, og 5 forskjellige adresser. Når går "anmeldelsesfristen" ut? Lykke til!

 

Hvordan klarer du å finne 5 forkjellige adresser på meg? jeg har ikke bod 5 steder gjennom mitt liv engang.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vil informere den personen som ringte hjem til meg og snakket med min mor om å annmelde meg, at hu vurderer å annmelde deg for brudd på personvernloven.

 

Jeg skal informere dere om hvordan det gikk på postkontoret i dag når jeg kommer hjem derfra.

 

Kanskje greit at kjøperne tar en prat med din mor da, og forklarer situasjonen iogmed at du har unlatt å svare på henvendelser. Og all dokumentasjon på sendte pakker bør legges frem av deg snarest slik at vi ser at du har sendt dem. Evt. sammen med kontoutskrift/kvittering som bekrefter betaling for sendingen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både gode og dårlige nyheter. Ene pakka hadde ikke blitt sendt i fra postkontoret enda. Så den ble sendt med engang i dag. De andre pakkene fant dem ikke ut av, men dem skal sjekke det opp.

 

Grunnen til at jeg ikke har svart osv. er at jeg har som sagt jobbet veldig mye. og de gangene jeg har vært innpå er pga min bror som bruker samme pc, og har bilforumet som startside.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er post i butikk på fjerdingby

Neste gang kommer jeg nok til å dra til lillestrøm og bruke postkontoret. regner med at dem er litt mer "oppgående" der.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke blande meg inn i saken. Men jeg har også hatt problemer med post i butikk. Jeg tror dette beror på manglende kunnskap fra disse deltidsansatte ungdommene som jobber der. En del av dem er flinke og en del andre er helt på jordet. For eksempel "Hæ? Skal pakken til Sola? Ved månen?" "Nei, den skal til Sola Lufthavn"

 

Og jeg vil si til disse som ringer hjem til mødre eller slektninger. Dette er en uting og hører ikke hjemme noe sted. Da bør heller en anmeldelse vurderes fra sak til sak så får politiet avgjøre om familien skal kobles inn. Men nå ser det ut som om saken løser seg fra c00p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i all verden kunne du ikke si det til oss(kjøperne)? du har et visst ansvar.

 

tror egentlig ikke noe på deg... fram til nå har oppførselen din ikke vist at det der er noe troverdig.

 

Og julius, les hele tråden. Tviler på at han ville ringe til mora hans, men når hun var den som tok telefonen som var regga i hans navn(dvs. du får det opp på telefonkatalogen når du søker på navnet hans)

 

EDIT: Ser nå at jeg har fått en pm,med kollinr. men det er ikke registrert hos posten. Det skal det egentlig bli med en gang når du leverer en pakke. Så jeg vet ikke om de har noen egne måter å gjøre det på hos postkontoret ditt, eller du har skrevet feil, eller har funnet det på.

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår