Gå til innhold

Svindel på bilforumet.net - Ikke kjøp noe fra denne mannen!

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

Kjøpte en CD-spiller til bil fra forumbruker "c00p" i denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1278061

 

Han ba om å få forhåndsbetalt, som forsåvidt er greit ettersom det er like enkelt å bli svindlet med postoppkrav. Overførte kjøpesummen inkl frakt, totalt kr 2300,- den 4. mai. Idag, den 22. mai har jeg fortsatt ikke motatt noen CD-spiller. Det siste jeg hørte fra selger er at han sendte pakken den 14. mai. Sporingsnummeret hadde han naturligvis ikke... En pakke fra Oslo til Tromsø tar typisk fire dager. Nå har det gått åtte, så jeg tror nok at dette var 100% løgn.

 

Andre forumbrukere som også har betalt, men ikke mottatt varene er, så langt, Aerojugend & Pokerfjes.

 

Neste trinn blir vel å anmelde sakene til politiet. Om noen her kjenner vedkommende og kan si noe om disse varene faktisk eksisterer osv hadde det vært hjelpsomt. Hvis noen har erfaringer fra lignende saker og kan fortelle om beste framgangsmåte for å få tilbake pengene så ta gjerne kontakt.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke veit jeg hvorfor men Posten har vært sinnsykt trege siste måneden.

har selv venta på pakker som har tatt over dobbelt så lang tid som vanlig på å få.

 

så kan hende at det er Posten som roter...håper det for din skyld

- 99 Nissan 200sx Z-Edition 57/200

x-94 Mazda 323 GT-R

x-92 BMW 318 "Zeemax"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville venta litt lengre før jeg har gått ut å kaldt han for en svindler her på forumet..

 

Kan jo være noe som er gærnt i posten etc?

 

Ring selger! Si at hvis han ikke sender, så drar du hjem til han å gir han juling. (Uansett hvor langt det er).

 

Btw, Svindlere oppgir som regel ikke adresse osv, gjør de? Da er man lite tjukk i huet da..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er problemet er at selger ikke svarer.... satte over penger den 10/5 og han sa han skulle sende den dagen etter etter jobb... da jeg ikke hørte noe mer og ikke fikk noe svar gikk jeg inn på gule sider og sjekket opp nummeret hans og navnet hans som stemte sammen, men fant ut at han i tillegg hadde en haug med forskjellige mobilnummere, så prøvde å sende melding til et av de andre nummerene den 18. fikk etterhvert svar at han skulle sende sporingsnummer på pakken etter jobb... siden har jeg ikke fått tak i ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at Posten kan være treig, men SÅ treige er de ikke. Vi er tre personer som ikke har fått varene vi har betalt for, og bor på forskjellige steder i landet. Tror ikke Posten er SÅ udugelig. Jeg betalte allerede 4. Mai og selger lovde å sende pakken allerede dagen etter, og det er 19 dager siden.

 

I tillegg er fyrn umulig å få tak i på tlf, nærmeste jeg kom var mora hans.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg solgte noe stæsj her på forumet brukte jeg postoppkrav.. det er vel strengt tatt det greieste?

 

 

Spiller ingen rolle om man forhåndsbetaler eller mottar pakken i oppkrav. Vil noen svindle deg så kan de like gjerne sende grus fra innkjørselen i ei pappeske, forskjellen er at du svir av nesten 100,- ekstra til Posten.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen, men vær likevel forsiktig med å kalle folk svindlere på nett. Ting kan ha skjedd, og dere tjener uansett ikke noe på å gå ut slik som dette.

 

 

Du har helt rett, VI (thklinge, Aerojugend & Pokerfjes) tjener ingenting på å gå ut med dette, men de 20184 andre brukerne på bilforumet.net tjener på å la være å "handle" hos c00p.

 

Ang. svindel så er det en krass karakteristikk å gå ut med, men han har hatt all mulighet til å rydde opp. F.eks kunne han sendt varene når han lovde, han kunne tatt vare på kvitteringer og dermed opplyst om sendingsnr på pakkene. Om det ble forsinkelser kunne han forklart hvorfor, osv. Han har vært innlogget her på forumet omtrent hver eneste dag i hele mai så muligheten for å informere og forklare har vært meget, meget god. Når han da likevel velger å la være å gi beskjed, ikke svarer tlf, med mer, så er det bare en god beskrivelse på handlingene: Vi har betalt for varer vi ikke mottar, ergo: Svindel.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår