T/A 455 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Så veldig synelig er det nok ikke før du plukker av toppene. ventuelt hvis det blir så varmt at en bit av ventilen knekker av å knuser et stempel. Sier seg jo egentlig selv at det ikke synes på utsiden. Den måten det synes på utsiden er feks at motoren koker. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 hehe, ikke sånn fysisk sett jeg mente da ;) nå tenkte jeg mer på ulyder osv. men takk for tipset, jeg skal prøve det! så må jeg bytte den radiatortoppa for den er like slapp som et A4 ark :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 faen det er så problem med motoren min hele tida! nå ANER jeg ikke hvor mye olje som skal på den heller.. for bunnpanna mi er ombygd.. Så da må jeg fylle på gjentatte ganger å måle ofte :) her ser dere som sier at jeg skal senke den, at bilen faktisk er relativt lav MIDT under! der står den på bukker og.. kan nesten ikke senke mer for da skraper eksosen borti over alt.. stopper omtrent over de puppene som er så populære å legge i veien for tida, og siger over fartshumpa imens man hører enten eksosen eller tractionbars'ene tar nedi.. avhengig av hvordan man kjører over puppen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Du skal ha like langt opp på peilepinen som før. Modifiseringen er gjort for å øke oljemengden så du kan kjøre lengerer på høyt turtall. Så fyll til merkingen på peilepinnen :) Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 ble sånn :) litt pes å gjøre alene for å være helt ærlig. men alt ble vel! nå er det bare å få bremsekraftforsterkeren tett. fant ut i går (kvelden før treff og cruising) at den lakk innvendig. så nå skal jeg ut å skru! klokka er 07:45 nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 fått fiksa den forferdelige fri eksosen da? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 nei :( ingen som vil sveise enda. også har jeg bare elektrodeapparat selv, og det brenner seg rett igjennom de tynne headers-røra.. så må ha noen med MIG eller TIG til å gjøre det for meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Skal det ikke være no deksel rundt startkransen? Enig med resten av folket her: Tøff bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 nolla! kan du å sveise med mig da? har nytt mig 180 ampærs aparat å løftebukk jeg! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Erik Bratseth: ingen deksel her i allefall.. hehe tjekk: jeg var en jævel på sveising for et par år siden i allefall ;) nei.. jeg er nok ikke særlig skillad nå lengre! må nok ha noen prøveturer med mig apparatet før jeg klarer å sveise så tynt stål.. headers'ene er syltynt stål vettu, og flensen jeg skal sveise den sammen med er riiimelig tykt stål.. men, tror jeg leverer inn på svendsen eksos.. så har jeg en liten forsikring på at det blir bra i allefall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 kansje like greit å handle nye da siden det koster 1600 kroner for 2 Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 å er det ikke værre? ja, kanskje jeg skal vurdere det da.. jeg har faktisk ikke tenkt på det i det heletatt fordi jeg regna med det kom til å koste meg mye mer enn å reparere de gamle... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 å er det ikke værre? ja, kanskje jeg skal vurdere det da.. jeg har faktisk ikke tenkt på det i det heletatt fordi jeg regna med det kom til å koste meg mye mer enn å reparere de gamle... fast pris de fleste steder er ca 1600 Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollaS Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 sjekka headers i dag. og de billigste de hadde kosta 1700, men tvilsomt at de passa osv.. men får se hva jeg gjør der! uansett så lurer jeg på å bytte til elektronisk tenning.. hvordan går det for seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Ta en titt på http://www.summitracing.com de har nesten garantert en header som passer din bil. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg