Gå til innhold

327cid - spørsmål om denne!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

nå skal jeg plukke ut motoren å totaloverhale. (bytte stempelringer, foringer, pakninger, veiv, råde og kam-lager, ventiltetninger og annet som må byttes. noen som vet hvor jeg får kjøpt slike deler billig og bra, og ikke minst; noen som har et tips eller to for å få ut motoren på lettest mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du....

Har du satt deg ned å sett på regnestykket på hva total kostnaden på overhalingen koster?

Skal du Trimme samtidig å butte kam,løftere, ventilfjærer, kanskje hadde vært flott med nye topper?bytte innsug, forgasser???

 

Etter mine erfaringer så koster slikt en god del penger, å da kan det faktisk være ett alternativ å selge 327 som objekt og kjøpe en ferdig motor fra en eller annen....

 

Å har du erfarting med å overhale motorer?

Dette kan ta litt tid vis du ikke "kan" det....men er jo lov til å prøve...

 

Å kjøper du en annen motor, så er det jo bare å ta ut....og så hive inn den nye...tihi...

 

Tips om å ta ut motoren?

Av med panseret, ut med radiator og annet som kan gå i stykker...

Skru av konverter og girkasse.... løft ut.....inn med en ny en!

 

Skikkelig enkelt!

 

cheers

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du....

Har du satt deg ned å sett på regnestykket på hva total kostnaden på overhalingen koster?

Skal du Trimme samtidig å butte kam,løftere, ventilfjærer, kanskje hadde vært flott med nye topper?bytte innsug, forgasser???

 

Etter mine erfaringer så koster slikt en god del penger, å da kan det faktisk være ett alternativ å selge 327 som objekt og kjøpe en ferdig motor fra en eller annen....

 

Å har du erfarting med å overhale motorer?

Dette kan ta litt tid vis du ikke "kan" det....men er jo lov til å prøve...

 

Å kjøper du en annen motor, så er det jo bare å ta ut....og så hive inn den nye...tihi...

 

Tips om å ta ut motoren?

Av med panseret, ut med radiator og annet som kan gå i stykker...

Skru av konverter og girkasse.... løft ut.....inn med en ny en!

 

Skikkelig enkelt!

 

cheers

 

 

Helt enig med bead-lock her.

 

Har selv erfart at det kan være langt billigere å kjøpe noe ferdig istede for å bygge det selv, særlig om man kan finne noe brukt som er meget bra.

 

Kjøpte feks selv min Pontiac 455 for 25 000kr, helt finn i borret og med mekansik rullekam smidde race stempel + masse annet morro. Bare kamakselen med løftere koster jo ca 10 000kr nytt med det oppsettet, borring av blokk og nye stempel drar også på seg mange 1000kr. Kjøpte meg for noen uker siden en olds 455 med de beste toppene olds noengagn har lagd for 10 000kr, god for gott over 400hk, motoren hadde gått ca 40 timer i båt.

 

Eneste gangen jeg kanskje hadde vurdert å bygd motor selv var om det var en motor som jeg viste at jeg aldri ville bytte ut. Å strenkt tatt har jeg enda ikke hatt en motor som jeg synes går bra nok, "mye, vill ha mer", sier jeg nå bare :D

 

 

 

Fikk lyst til å legge inn et eksempel her:

Prisene er hentet fra et av norges mest kjente motorverksteder.

 

Alle priser ink mva:

 

Borring av blokk : 4200

Balansering og vektjustering: 4700

Bytting av kammlager : 700

Sum : 9600

 

Eventuelt jobb som må gjøres med topper kommer i tilegg, å kan beløpe seg til mange 1000kr.

 

Så er det nye deler da:

 

Kam med løftere og fjærer: 2500

Stempel : 2500 - Høyst avhegig av kvalitet

kamlager : 500

pakkninger og veivlager : 1000

Sum : 6500

 

Totalt: 16100kr

 

Prisen kan være både mye høyere og mye lavere avhengig av om du har vært heldig eller ikke (feks at blokk ikke må borres). Men kan vell regnes som en mer eller mindre standard overhaling.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

well, det har seg jo sånn at jeg jobber på us-autoparts på tiller. vel å merke ikke ansatt i den bedriften, men for jan gustavsen bilglass i samma bygget, med samma folket. så der kanskje jeg får fine priser.

 

I tillegg er det ikke snakk om TRIMMING, da motoren min allerede er et veldig bra bygg.

står foreløpig med porta Mussepig topper, kvasskammer, sterkere ventilstenger, forsterka løftere, høykomp stempel, 060 borra, og en holley 750 gasser. så oppsettet er jeg veldig fornøyd med.

Det eneste jeg er litt i tvil om er om lager og pakninger er bra! jeg stusser litt på rådelagrene fordi jeg hører en liten kakking fra venstre side forran på motoren.. og i samma slengen jeg bytter rådelager så tar jeg jo resten og! kan ikke forstå at det vil koste meg 16 000 kroner ;)

 

men først plukke opp å se, så bestemme meg for hva som skjer etter det.. men det er ingenting spes som gjør seansen enklere mht å plukke ut motoren?

 

Btw, jeg har grunnleggende utdanning som bilmekaniker og har overhalt en god del motorer, samt bytta mange. så jeg skal nok klare det med mine delvis enkle midler som jeg har tilgjengelig i verkstedet. tenkte bare det var noen spesielle "knep" som gjorde det lettere for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår